مکمل بنزین
گوناگونخبر

خودروی جدید طراح افسانه‌ای، گوردون موری!

گوردون موری، مردی که مدل‌هایی نظیر مک لارن F1 و مرسدس بنز اس‌ال‌آر مک لارن را خلق نمود، شرکت خودروسازی خودش را تاسیس نموده است. پلاک اسم IGM که اولین بار در مدل خاص IGM فورد طراحی شده توسط موری در اواخر سال 1960 به کار گرفته شد، این‌بار در وسیله نقلیه دیگری، جان تازه‌ای می‌گیرد.

امروز، شرکت موری، اولین تیزر کانسپت کوپه جدید خود را منتشر نمود و اگرچه هنوز چیزی در مورد نام یا مشخصات آن فاش نشده، اما این خودرو، 50 سال تجربیات گوردون موری را در زمینه طراحی خودرو در سینه خود جای داده است و در آغاز نمایشگاه فرمول یک که قرار است 40 مدل طراحی شده توسط طراحان افسانه‌ای را به نمایش بگذارد، رونمایی خواهد شد.

طبق گزارشات منتشره، موری طرح کوپه جدید خود را از اصول مهندسی مشابهی که در خودروی مک لارن فرمول 1 به کار گرفته شده یعنی وزن سبک و رانندگی لذت بخش، الهام گرفته است. این خودروی اسپرت برای رانندگی در جاده‌های مدرن طراحی شده و ترکیبی از پیشرفته‌ترین سیستم‌های آئرودینامیکی را که تاکنون در هر خودرویی دیده شده به کار خواهد گرفت. بدنه این خودرو نیز با استفاده از نسخه جدید پروسه طراحی تولید فوق‌العاده iStream Superlight گوردون موری تولید شده است.

پروسه iStream Superlight موری از آلومینیوم بسیار بادوام و مستحکم به جای فیبرهای کربنی یا فولادی موجود در نسخه‌های قبلی استفاده می‌کند. و گفته میشود که 50 درصد سبکتر از اسکلت خودروهای مدرن فعلی و در عین حال مستحکم‌تر و بادوامتر خواهد بود. پروسه iStream برای اولین بار در خودروی شهری T25 موری و کانسپت یاماها اسپرت راید که همین چندسال پیش رونمایی شد به کار گرفته شد.

گوردون موری در این رابطه بیان نموده که تجارت تولید خودروی جدید به طور قابل توجهی، توانایی گروه خودروسازی ما را گسترش خواهد داد. در واقع ما با اولین خودروی خود، به کارگیری اصول مهندسی و طراحی مک لارن F1 را به عنوان یک الگو نشان خواهیم داد.

 

پویا موسوی

در بهار سال ۹۶ به چرخان پیوسته‌ام و عاشق هیولاهای کلاسیک امریکایی و موتورهای کاربراتوری پر سر و صداشون هستم ...

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا