مکمل بنزین
خبر

تولید یک کوپه الکتریکی فوق‌العاده جمع و جور توسط چینی ها!

بسیاری از افراد عقیده دارند که اگر وسایل نقلیه الکتریکی، به صورت خودروهای الکتریکی کوچک ارزان ساخته شوند قابل قبول‌تر خواهند بود. شرکت خودروسازی چینی جدیدی به نام Leap Motor در حال کار بر روی این موضوع است. اولین خودروی تولید شده توسط این کمپانی، LP-S01 نام دارد که یک کوپه الکتریکی کوچک با ابعادی مشابه مزدا میاتا MX5 است.

شرکت خودروسازی Leap Motor در سال 2017 تاسیس گردید و در استان جیانگ چین مستقر شد. کل سرمایه گذاری انجام شده برای این کمپانی مبلغی در حدود 2.5 بیلیون یوآن معادل با 380 میلیون دلار است. هنوز هم این کارخانه در حال ساخت است و تولید خودرو از ابتدای سال 2018 با ظرفیت 250 هزار واحد در سال آغاز خواهد شد.

در حال حاضر تنها یک عکس از خودروی  LP-S01 در وبسایت این کمپانی منتشر شده که نمایانگر یک خودروی فوق‌العاده اسپرت است. ظاهرا از سیستم انتقال قدرت پیشرفته‌ای به نام  Heracles در LP-S01 استفاده شده است. در این خودرو، سیستم‌های موتور محرک، ماژول‌های کنترل موتور و کاهنده سرعت با هم تلفیق شده‌اند. بنا بر ادعای کمپانی Leap Motor، این خودرو قادر است توانی معادل 270 اسب بخار و گشتاور 6500 نیوتن متر را تولید کند. علاوه بر این گویا LP-S01 ، 30 درصد سبک‌تر و 40 درصد کوچک‌تر از خودروهای الکتریکی فعلی است.

اطلاعات دیگری که توسط کمپانی Leap Motor در خصوص خودروی LP-S01 عنوان شده این است که طول برد این خودرو به 350 کیلومتر محدود شده و قیمت آن از 2000 یا 3000 یوآن آغاز خواهد شد. البته این قیمت‌ها بدون در نظر گرفتن سوبسید تخمین زده شده‌اند. سوبسید فعلی برای وسایل نقلیه الکتریکی 90000 یوآن است لذا قیمت این خودرو در نمایندگی باید در حدود 11 تا 16 هزار یوآن باشد.

داخل  LP-S01 به زیبایی طراحی شده و رنگ چراغ‌ها نیز بسیار دوست داشتنی هستند. همچنین رنگ سفید فرمان، به راحتی چشم را مجذوب می‌کند. یک پانل نشانگر دیجیتال، یک صفحه نمایش بزرگ لمسی و صفحه نمایش دیگری در زیر دریچه‌های هوا قرار دارند که احتمالا برای کنترل تهویه مطبوع مورد استفاده قرار می‌گیرند. صندلی‌ها نیز عالی هستند. لوگوی Leap Motors بر روی پنجره خودرو نشان می‌دهد که LP-S01، آماده تولید است لذا انتظار می‌رود که این خودرو در نمایشگاه گوانجو رونمایی شود.

پویا موسوی

در بهار سال ۹۶ به چرخان پیوسته‌ام و عاشق هیولاهای کلاسیک امریکایی و موتورهای کاربراتوری پر سر و صداشون هستم ...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا