Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

تجربه رانندگی با چانگان CS55 در قلب اروپا!

بنظر می‌رسد خودروسازان چینی موفق شدند تا نظر اروپایی‌ها را جلب کنند و همین باعث شده است تا autoexpress یکی از محصولات جدید چانگان را مورد بررسی قرار دهد.

سفر به شرق برای ملاقات با چانگان CS55، رقیب چینی نیسان قشقایی محبوب

Changan CS55 با توجه به قیمت مناسب، رقیب خوبی برای بسیاری از اتومبیلهای هم‌رده است که قیمت بالاتری دارند و گاهی قیمت آنها به دوبرابر CS55 می‌رسد. مسئولان شرکت می‌گویند در مرحله نخست این خودرو در بازار محلی عرضه خواهد شد و سپس با جمع‌آوری بازخوردها، و اعمال تغییرات مثبت، این مدل را آماده عرضه به انگلیسی‌های علاقه‌مند خواهد کرد. چانگان یکی از بزرگ‌ترین خودروسازان چینی بوده که سابقه آن بیش از هر شرکت چینی دیگر است. این شرکت با سابقه ۱۰۰ ساله خود توانست در سال ۲۰۱۶ بیش از ۳ میلیون خودرو تولید کند و بخشی از آنها را به ۶۰ کشور جهان مانند آمریکای جنوبی، روسیه و خاورمیانه صادر کند. تفکرات جهانی این شرکت به همین‌جا ختم نمی‌شود.

چانگان با تأسیس مراکز تحقیقاتی خود در ایتالیا، ایالات‌متحده و بریتانیا، آماده ورود به بازارهای مهم جهان شده است.

براساس گفته مدیران چانگان، حضور گسترده آنها در اروپا تا یک دهه به طول می‌انجامد و برای اینکه ما متوجه شویم که خودروهای این کمپانی تا چه میزان توانایی رقابت با محصولات معتبر مانند رنو، کیا، سیتروئن و هیوندایی را دارند، برای تست آخرین محصول آنها با نام CS55، به چین رفته‌ایم. اول به سراغ ابعاد این خودرو می‌رویم تا با اندازه آن بیشتر آشنا شویم. این شاسی‌بلند چینی با ۴.۵ متر طول و حدود ۱.۸۶ متر عرض، کمی کوچکتر از نیسان قشقایی است که فقط با یک پیشرانه ۱.۵ لیتری بنزینی عرضه می‌شود و این چندان رضایت بخش نیست. یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک نیز وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌های جلو را برعهده دارد. نسخه استاندارد این خودرو در بازار چین در حدود 83,900 یوآن معادل 10,000 پوند قیمت دارد. البته نسخه‌ای که در این تست استفاده شده مدل فول است و قیمت آن کمی کمتر از ۱۷ هزار پوند است.

اگر لوگوی چانگان را بر روی بخش جلویی درنظر نگیریم، CS55 استایلی اروپایی دارد. در نمای روبرویی خودرو می‌توان شباهت‌هایی با لندروور دیسکاوری پیدا کرد درحالی‌که خطوط برجسته و تیز بیرون زده کمی رنو کجار را به یاد ما می‌آورند. رینگ‌های ۱۸ اینچی باعث شده تا ظاهر این خودرو به نزدیکی استانداردهای اروپایی برسد.

در داخل چانگان CS55 با فضایی لوکس و جذاب روبرو می‌شوید که هرگز انتظار چنین کابینی از یک خودروی ارزان قیمت نمی‌رود. در فضای داخلی صفحه نمایش ۸ اینچی بیش از هر بخشی جلب توجه می‌کند و بعد از آن متریال داخلی است که خوب بنظر می‌رسند.

البته این بخش توان رقابت با بزرگانی مانند بنز و بی‌ام‌و را ندارد اما می‌توان آن را با برندهای کره‌ای مقایسه کرد. با توجه به انسداد گوگل در چین، صفحه‌نمایش این خودرو اپل‌کارپلی و اندروید اتو را پشتیبانی نمی‌کند و این یعنی فاصله تا خودروهای جهانی و ضعف بزرگ ناشی از بی‌تدبیری.

مسئولان چانگان برای رفع این ایراد سیستمی بنام BaiduCarlife را در خودروی خود قرار داده‌اند تا رابط بین گوشی و سیستم سرگرمی خودرو باشد. استفاده از خطوط قرمز رنگ در تریم داخلی، جذابیت فضای داخلی را دوچندان گرده است.

در بخش عقب CS55 چندان خوب نیست و می‌توان گفت که فضای پشتی  پژو ۳۰۰۸ بسیار بیشتر از آن است اما زانوها فضای کافی دارند و سه سرنشین می‌توانند در بخش عقب برای مدت کوتاه مستقر شوند. از لحاظ فضای بار نیز قشقایی بی‌شک فضای بیشتری نسبت به این مدل دارد. این خودرو را به جاده می‌آوریم و در جاده کاملا مشخص می‌شود که راحتی در CS55 بیشتر مد نظر قرار گرفته است. نرمی کمک‌فنرها و گیربکس خنگ، شتاب خودرو را تحت تاثیر قرار داده و این خودرو را کمی ضعیف کرده است. عملکرد فرمان را نیز می‌توان غیر اسپرت ولی دقیق دانست. ولی این دقت با فشار زیاد به خودرو چندان دوام نمی‌اورد و آشفتگی را می‌توان دید. سئات آتکا در مقایسه با CS55 احساس پایدارتر و بهتری را منتقل می‌کند.

نمی‌توان گفت چانگان CS55 یک خودروی ضعیف است چراکه راحتی کاملی دارد و کمک‌فنرهای نرم آن ضربات وارده به کابین را به‌خوبی از بین می‌برند و مانع لرزش فضای داخلی می‌شوند. پیشرانه توربودار اگرچه ابعاد کوچکی دارد اما به همان اندازه نیز بی‌سر و صدا کار می‌کند ولی صدای زیاد تماس چرخ‌ها با زمین در سرعت بالا را می‌توان یک ضعف دانست.

در چانگان CS55 امکانات مناسبی مانند کروز کنترل تطبیقی، سیستم هشدار برخورد جلو، شش ایربگ و ترمز اضطراری خودکار گنجانده شده است. این خودرو امکانات دیگری دارد که تصور آن برای یک محصول چینی دور از ذهن است. از جمله این تجهیزات می‌توان به سیستم حرکت بین خطوط، سیستم هشدار نقطه کور، هشدار برخورد عقب و دوربین دید 360 درجه اشاره کرد. گارانتی در اروپا اهمیت فراوانی دارد و گارانتی ۵ ساله معمولا برای خودروهای رده بالا انتخاب می‌شود در حالی که CS55 با گارانتی 10 ساله یا 260 هزار کیلومتری کیفیت بالای خود و اعتماد سازندگان را به نمایش می‌گذارد.

بدون شک این سطح از کیفیت از محصولات چینی توقع نمی‌رفت و در این سفر مطمئن شدیم که روزی می‌رسد که خودروسازی جهان به سلطه چینی‌ها در خواهد آمد و ما باید به‌دنبال تست محصولات آنها باشیم.

 

3 دیدگاه
  1. Shut می گوید

    خیلی ماشین شیک و اسپرتی هست_ولی چرا مدلش تو ایران به اندازه ی تو اروپا اسپرت نیست؟؟؟ ولی در کل ماشین جمع و جوریه و خوبه

    1. ناشناس می گوید

      مدلی که توایرانه CS35 هستش وبا این ماشین فرق داره

  2. ناشناس می گوید

    خوب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.