Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

مدیریت هزینه‌های تولید به سبک تویوتا!

این روزها شرکت‌های خودروسازی مطرح جهان که با آینده‌نگری خود قصد رقابت بیش‌از پیش و ماندن در بازار جهانی را دارند، در پی کاهش هزینه‌های تولید خود از طریق مدرن سازی دستگاه‌ها و مدیریت هزینه‌ها در فرایندهای تولید هستند. حال این بار شرکت ژاپنی تویوتا با اقداماتی توانسته مبلغ زیادی را از طریق همین اقدامات صرفه‌جویی کرده و در عوض در بخش تحقیق و توسعه خود، سرمایه‌گذاری بیشتری نماید.

شرکت تویوتا با این اقدام، مبلغ 875 میلیون دلار را در 6 ماه اخیر مدیریت و صرفه‌جویی کرده است!

برای باقی ماندن در مسیر رقابتی سال‌های آینده، خودروسازان نیاز به سرمایه‌گذاری گسترده در حوزه خودروهای برقی دارند. خودروهایی که این روزها تب داغی داشته و هر روز توسط شرکت‌های بیشتری در حال پیشرفت و توسعه هستند.

اما تنها پرداختن به این خودروها نیست که تضمینی به خودروسازان در جهت ماندن در این کارزار رقابتی و پرهیاهو را می‌دهد، بلکه نحوه مدیریت هزینه‌های شرکت روی این تکنولوژی ها، می‌تواند ضررهای آن‌ها را نیز به سود تبدیل کند. اما در این‌ بین راهکار تویوتا چیست؟ کاهش هزینه‌های تولید!

تویوتا در طی مدت 6 ماهه گذشته توانسته 875 میلیون دلار را به لطف فرایندهای تولید جدیدتر و مدرن خود صرفه‌جویی کند. طبق این آمار، این شرکت ژاپنی در هر دقیقه مبلغ 3300 دلار را صرفه‌جویی و مدیریت می‌کند. تویوتا سپس این مبلغ را به سمت بخش تحقیق و توسعه (R&D) خود که در سال 2017 مبلغی در حدود 9.3 میلیارد دلار بود، هدایت کرده تا توان رقابت و آینده بهتری را برای خود حفظ کند.

مدیر بخش مالی تویوتا می‌گوید: ما نه‌تنها نیاز به ارتقا و به‌روزرسانی فن‌آوری خود داریم، بلکه نیاز به مقرون‌به‌صرفه کردن فرایندهای تولید خود نیز احساس می‌کنیم. به‌منظور انجام دادن و عملی کردن این شعار، شرکت ما باید در بخش تحقیق و توسعه سرمایه‌گذاری بیشتری انجام دهد که این فرایند نیاز به هزینه دارد و ما این هزینه‌های اضافی را از طریق کاهش هزینه‌های اضافی در فرایندهای تولیدمان جبران خواهیم کرد».

همچنین با توجه به اینکه در حال حاضر واحد پول ژاپن یعنی Yen نسبتا ضعیف است، تویوتا این شانس را دارد تا در این برهه از زمان فروش خود در بازارهای خارجی را افزایش دهد که بر اساس پیش‌بینی‌ها، این میزان اضافی چیزی حدود 1.5 میلیارد دلارفروش بیشتر سالانه برای تویوتا را رقم خواهند زد.

شرکت تویوتا با همکاری مزدا و با صرف هزینه‌ای بالغ‌ بر 1.6 میلیارد دلار، قصد دارد کارخانه‌ای جدید راه‌اندازی کند. این کارخانه جدید به‌منظور تولید تویوتا کرولا مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.