مکمل بنزین
گوناگونخبر

دنا پلاس توربو؛ به دنبال موفقیت!

شرکت ایران‌خودرو به تازگی با صدور یک بیانیه پرآب و تاب، خبر از تولید و فروش دنا پلاس توربو داده است. تولید این محصول به دلیل پاسخ به انتظارات روزافزون مشتریان این شرکت صورت گرفته و ایران‌خودرو با استفاده از تکنولوژی روز خودروسازان اروپایی، تیپ جدیدی از دنا پلاس را تولید کرده است!

دنا پلاس داستان ما از همان پیشرانه معروف EF7 استفاده کرده و به لطف توربوشارژ قدرت آن به 150 اسب‌بخار رسیده است. همچینین گشتاور دنا پلاس به 215 نیوتن‌متر در 2200 تا 4800 دور در دقیقه می‌رسد. میانگین مصرف سوخت دنا پلاس توربو در شهر 5.7 لیتر بوده و مصرف سوخت آن به شکل ترکیبی، تنها 7.33 لیتر اعلام شده است. اما باید توجه داشت که این ارقام در مدل معمولی دنا پلاس، به ترتیب 6.2 و 7.74 لیتر بوده و کاهش تقریبی میزان مصرف سوخت دنا پلاس، با توجه به افزودن توربوشارژ به سیستم پیشرانه‌ای آن کمی غیر منتظره است!

علاوه‌براین دنا پلاس توربو از رینگ‌های جدید 16 اینچی برخوردار بوده و در محیط داخلی شاهد تغییراتی نسبت به مدل معمولی دنا پلاس هستیم. در محیط داخلی مدل توربو شارژ دنا پلاس از فرمان چرمی با دوخت قرمز، تغییر دسته دنده و زیرپایی موکتی با آرم توربو و نوار قرمز رنگ استفاده شده است!

شاید در نگاه اول دنا پلاس تغییرات قابل قبولی داشته و افزایش توان آن موجب جلب نظر مشتریان ایرانی شود؛ اما باید به یاد داشت که همین چند وقت پیش سورن توربو عرضه شد و با وجود استقبال مشتریان؛ خیلی زود تبدیل به یک پروژه شکست خورده شد.

مشکلات فنی سورن توربو باعث شد که ایران‌خودرو فروش آن را متوقف کرده و برای تعمیر و برطرف کردن مشکلات آن به تکاپو بی‌افتد. به گفته برخی از تعمیرکاران نمایندگی‌های ایران‌خودرو اصلا قرار نبوده که این خودرو با این مشخصات عرضه شود و فعلا در مرحله آزمایش بوده است! بنابراین پس تبدیل مشتریان سورن توربو به موش آزمایشگاهی و مشاهده مشکلات پیشرانه خودروی مذکور؛ احتمالا مشکلات گذشته برطرف شده و همان سیستم برای دنا پلاس توربو در نظر گرفته شده است.

حالا باید منتظر اعلام قیمت نهایی دنا پلاس توربو توسط ایران‌خودرو باشیم. خودرویی که قطعا مثل همیشه با استقبال مشتریان مواجه شده و احتمالا در همان ساعات اولیه پیش فروش خودروی مذکور؛ شاهد تکمیل ظرفیت آن باشیم.

امین نقی زاده

از اواخر سال 94 به تیم نویسندگان چرخان پیوسته و از آن زمان تاکنون با نهایت علاقه و اشتیاق به همکاری خود با این تیم دوست داشتنی ادامه داده‌ام. همیشه در حال یادگیری هستم و هیچ گاه از مطالعه به دور نبوده و نخواهم بود.

نوشته های مشابه

‫5 دیدگاه ها

  1. اگه کیفیتش در حد معقولی باشه ارزش خرید بالایی داره

  2. من خودم بین خرید دنا توربو و برلیانس موندم . چرا که اولا” قیمت تمام شده بصورت ثبت نام پیش خرید برلیانس اتوما تیک با ابشن ها ی که داره مشخصه نزدیک 57میلیون تحویلی تا اخر سال 96ولی دنا توربو فقط پیش پرداخت رو میگه والباقی معلوم نیست . هردو شرکت ایرانی هستند ومونتاژ کار تازه قرار بود دنا توربو اتو ماتیک هم بیاد که ظاهرا” خالی بندی بوده . یکم با مشتریان رو راست باشید و درست اطلاعات بدید با روش همه جذب خرید ماشینهای چینی میشن .

  3. 150 اسب پرقدرتمند ترین موتور در رنج قیمتی خودش ، آپشن های زیاد ، زیبایی قایل قبول و خدمات پس از فروش خوب

  4. بعضی از رانندگان حساسیت توربو را درک نمیکنند و با سوراخ کردن فیلتر هوا و یا عدم تعویض به موقع فیلتر هوا و روغن باعث خراب شدن سیستم توربو می شوند مشکلات سورن توربو در سال 96 کامل رفع شد و به همین خاطر روی دنا پلاس (سوگولی ایرانخودرو) گذاشتند

  5. نمی دونم چرا طراحان داخلی از چینی ها یاد نمی گیرن ظاهر تولیداتشون رو از خودروهای مطرح دنیا کپی برداری کنند!
    چون ایرانی می دونه که موتور خودروهای چینی بمراتب ضعیف تر از تولیدات داخلی هستش و فقط دنبال تنوعه .. مثلا خیلیا عقیده دارن چراغ های عقب دنا هیچ سنخیتی از نظر ظاهر با چراغهای جلوش نداره! و بسیار بزرگ و غیر حرفه ایه
    بنظرتون اگه چراغهای عقب هم مثل چراغهای جلو بیشتر با استفاده از خطوط راست طراحی میشد (شبیه جلو) شکیلتر نبود؟
    یا نمای داخلیش رو کپی بزنید از یه خودروی بروز ..
    در کل خیلی میشه تغییرات داد…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا