مکمل بنزین
گوناگونخبر

کیا سورنتو 2019 معرفی شد !

ما قبل از رونمایی رسمی مدل 2019 خودروی کیا سورنتو، انتظار داشتیم که این شاسی‌بلند محبوب با قابلیت‌های جدیدی وارد بازارهای جهانی شود؛ اما باید گفت که کیا سورنتو 2019 نسبت به مدل پیشین خود جهشی قابل توجه نداشته و تنها کمی ارتقاء یافته است.

کیا سورنتو 2019 یک شاسی‌بلند بزرگ و هفت نفره در تمام مدل‌های عرضه شدهِ خود بوده و در محیط داخلی آن شاهد اعمال تغییرات جزئی برروی کنسول مرکزی، فضای ذخیره‌سازی، دریچه‌های هوا و دستگیره درب‌ها هستیم. مدل‌های SX و SXL این خودرو در محیط داخلی با رنگ‌های مختلف و کنترل دو طرفه کمربند ایمنی سرنشینان جلو و عقب عرضه می‌شود. این در حالیست که مدل‌ EX و بالاتر از آن؛ مجموعه‌ای از سیستم‌های پیشرفته، مانند هشدار برخورد با روبرو، سیستم کنترل خودرو در خط حرکتی و… خواهند داشت.

برروزرسانی ظاهر کیا سورنتو 2019 نیز بسیار جزئی و البته کمی جذاب است. در این بخش شاهد استفاده از چراغ‌هایی جدید در اطراف جلو پنجره سورنتو 2019 هستیم. کیا کمی حالت سپرهای سورنتو را تغییر داده و از لامپ‌های هالوژنی در چراغ‌های آن استفاده کرده است. در عقب این خودرو سپرِ جدیدی طراحی شده و چراغ‌های سورنتو با نوری خیره‌کننده رخ‌نمایی می‌کنند. کیا سورنتو 2019 با توجه به مدل‌های مختلف خود از رینگ‌های 17، 18 و 19 اینچی استفاده کرده و مدل‌های گران قیمت آن مجهز به چراغ‌های LED شده‌اند.

سورنتو 2019 با پیشرانه‌های مختلفی تولید و عرضه خواهد شد. پیشرانه قبلی این خودرو یک موتور 2 لیتری چهارسیلندر توربوشارژ بود؛ ولی باید با آن خداحافظی کرده و با پیشرانه‌های 4.1 لیتری V6 و 3.3 لیتریV6  جدید کیا سورنتو آشنا شوید. پیشرانه‌های مذکور به ترتیب 185 و 290 اسب‌بخار قدرت دارند. هر دو پیشرانه برای انتقال قدرت خود به چرخ‌ها، از یک گیربکس اتوماتیک هشت سرعته و مشابه با سدان کیا کادنزا استفاده می‌کنند. سیستم Smart Shift & Drive نیز  در کیا سورنتو 2019حضور دارد.

سیستم مذکور به طور اتوماتیک، بهترین حالات رانندگی را برای سرنشینان کیا سورنتو 2019 به انتخاب کرده و رانندگان می‌توانند از سه حالت ؛ اسپرت،اکو و اسمارت برای رانندگی با سورنتو 2019 استفاده کنند.

به طور کلی تغییرات کیا سورنتو 2019 جرئی است؛ ولی باید توجه داشت که با وجود تغییرات کمی که نسبت به مدل‌های پیشین خود داشته؛ رقیبی جدی برای سایر شاسی‌بلندهای هم تراز خود به حساب می‌آید.

امین نقی زاده

از اواخر سال 94 به تیم نویسندگان چرخان پیوسته و از آن زمان تاکنون با نهایت علاقه و اشتیاق به همکاری خود با این تیم دوست داشتنی ادامه داده‌ام. همیشه در حال یادگیری هستم و هیچ گاه از مطالعه به دور نبوده و نخواهم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا