مکمل بنزین
گوناگونخبر

فورد خط تولید مدل Fusion را به چین منتقل می‌کند !

به نظر می‌رسد که کمپانی فورد، بخشی از خطوط تولید خودروهای خود را به کشور چین منتقل کرده است. براساس گزارش رویترز؛ فورد سدان Fusion را دوباره طراحی کرده و تا سال 2020 در کشور چین تولید خواهد کرد. در حال حاضر خودروی مذکور در دو نوع Ford Fusion و Ford Mondeo عرضه شده و خط تولید آنها در کشورهای مکزیک و اسپانیا قرار دارد. اقدام فورد جهت تولید سدان‌های متوسط در چین؛ بازار این کشور را تقویت کرده و میزان تولید خودروهای سدان را افزایش می‌دهد.

مطمئنا این اولین‌بار نیست که خبرهایی در زمینه تولید خودروهای فورد منتشر می‌شود. هفته گذشته گزارشی منتشر شد که براساس آن، فورد خطوط تولید شاسی‌بلندهای الکتریکی خود را به مکزیک می‌برد.  پیش از این قرار بود که خطوط تولید شاسی‌بلندهای الکتریکی فورد، به کارخانه Flat Rock میشیگان انتقال یابد. در صورت انجام این کار؛ صرفه‌جویی زیادی در هزینه‌های جاری کمپانی فورد صورت گرفته و مسئولان این شرکت را برای ایجاد خطوط تولید خودروهای خودران در کارخانه Flat Rock تشویق می‌کند. در این صورت بیش از 170 شغل جدید در کارخانه Flat Rock ایجاد شده و با تولید خودروهای برقی این میزان به 700 شغل جدید خواهد رسید.

در اوایل سال جاری کمپانی فورد اعلام کرد که خطوط تولید مدل فوکوس را در سال 2019 از مکزیک به کشور چین انتقال خواهد داد. این اقدام شغلِ آمریکایی‌ها را تهدید نکرده و در مقابل 900 میلیون دلار سرمایه‌گذاری جدید برای تولید کامیون‌های فورد صورت می‌گیرد.

به نظر می‌رسد که کشور چین به دلیل هزینه‌های پایین تولید؛ به بهشت خودروسازان تبدیل شده است. جیم هکت به عنوان مدیرعامل کمپانی فورد، اقدامات اخیر این شرکت را برای کاهش هزینه و توسعه خودروهای برقی و خودران لازم دانسته است. به گفته او کمپانی فورد دو ناحیه خودروسازی خود را حذف کرده و فروش خودروهای سدان را کاهش می‌دهد و به جای آن سرمایه‌گذاری زیادی برای ساخت شاسی‌بلندهای مختلف می‌کند.

از ماه نوامبر فروش فورد 1.3 درصد کاهش یافته و در مجموع آمار فروش این شرکت آمریکایی نشان از کاهش 15.8 درصدی میزان کل فروش خودروهایش در سال جاری است. در همین حال باید توجه داشته که فروش شاسی‌بلندها و کامیون‌های فورد به ترتیب 2.4 و 4.9 درصد افزایش یافته است.

امین نقی زاده

از اواخر سال 94 به تیم نویسندگان چرخان پیوسته و از آن زمان تاکنون با نهایت علاقه و اشتیاق به همکاری خود با این تیم دوست داشتنی ادامه داده‌ام. همیشه در حال یادگیری هستم و هیچ گاه از مطالعه به دور نبوده و نخواهم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا