مکمل بنزین
گوناگونخبر

پژو RCZ جدید؛ خودرویی که ساخته نمی‌شود!

پژو RCZ طرافداران زیادی داشت؛ چون چیزی بیشتر از نسخه کوپه و هاچبک مدل پژو 308 بود. سبک طراحی یکنواخت و سقف حبابی آن با چهره‌ای تهاجمی و یک پیشرانه 270 اسب‌بخاری نظر مردم را جلب کرد؛ اما این تنها یک نمایش جالب در  تگزاس بود و پژو هیچگاه مدل RCZ را تولید نکرد.

پژو در ژوئن سال 2014 میلادی برای ساخت نسل دوم خودروهای خود برنامه‌ریزی دقیقی انجام داد؛ ولی در آوریل سال 2015 اعلام کرد که وضعیت RCZ به دلیل شرایط مالی کمپانی پژو نامعلوم بوده و تمرکز اصلی آنها برروی مدل‌های فعلی است. به همین دلیل پژو توان ساخت یک کوپه جدید و مستقل را نخواهد داشت.

اما در دنیای مجازی همه چیز به واقعیت تبدیل خواهد شد و به همین دلیل یک طراح روس به نام  آکسینوف نیکیتا از شهر سنت پترزبورگ، نسخه فرضی و جدید RCZ را طراحی کرده است. RCZ روسی از نظر ظاهری کمی شبیه به مدل ابتدایی بوده و آخرین ویژگی‌های زبان بصری پژو به آن افزوده شده است.

پژو RCZ فرضی شامل یک بدنه اسپرت، اسپویلر برجسته در عقب و خروجی اگزوز دوگانه است. با این وجود RCZ در دنیای واقعی وجود ندارد. پژو تاکید کرده است که مدل 308 R جایگاه خاص خود را دارد و نسخه هیبریدی آن 500 اسب‌بخار قدرت خواهد داشت.

ظاهر پژو RCZ  جدید بسیار جالب بوده و شاید از آن به عنوان نسخه کوپه مدل 508 پژو که در سال آینده میلادی معرفی خواهد شد؛ استفاده شود!

امین نقی زاده

از اواخر سال 94 به تیم نویسندگان چرخان پیوسته و از آن زمان تاکنون با نهایت علاقه و اشتیاق به همکاری خود با این تیم دوست داشتنی ادامه داده‌ام. همیشه در حال یادگیری هستم و هیچ گاه از مطالعه به دور نبوده و نخواهم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا