مکمل بنزین
تماشاخانه

فورد در زمینه طراحی با مایکروسافت همکاری می‌کند! (ویدئوی اختصاصی)

کارخانه آمریکایی فورد برای ارتقا دادن بخش طراحی خودروهایش همکاری نزدیکی با یکی از غول‌های تکنولوژی دنیا یعنی مایکروسافت دارد. شرکت مایکروسافت با اختراع عینک هالولنز توانست انقلابی را در صنعت دنیای واقعیت افزوده به راه بیندازد و حالا مهندسان فورد با کمک گرفتن از این ابزار مایکروسافت به دنبال پیشرفت روز به روز در بخش طراحی هستند.

چندین سال پیش مهندسان فورد برای تولید طرح‌های جدید از خودروها مجبور به کار در نرم‌افزارهای موجود در بازار بودند و ابتدا طرح‌ دوبعدی از خودروها و بعد از آن سه بعدی تولید می‌کردند و در آخر برای نشان دادن طراحی جدید خودروهایشان دست به ساخت ماکت یا پروتوتایپی از آن‌ها می‌کردند؛ ولی با همکاری مایکروسافت و استفاده از عینک هالولنز دیگر به سادگی مهندسان بخش گرافیک و طراحی می‌توانند نتایج خود را با دیگر افراد به اشتراک بگذارند و حتی می‌توانند صدای خود را هنگام توضیح بخش‌های مختلف طراحی ضبط کنند و دیگران می‌توانند آن‌ها را بشنوند و نظرات خود را بدهند.

مهندسان فورد با داشتن فناوری عینک‌های مخصوص هالولنز می‌توانند به خوبی حرکات خودرو را در دنیا و جاده‌های شبیه سازی شده ببینند و ایرادات موجود را رفع کنند و حتی نظریه‌هایشان را بهبود ببخشند. جالب است بدانیم که شیشه‌های این عینک مخصوص براق نیستند و بدنه خاکستری از جنس فلزی دارد. در دنیای مجازی و سه بعدی شما می‌توانید در اندازه واقعی و فضای مورد نظرتان خودرو یا وسیله نقلیه جدید را ببینید و بررسی کنید و حتی مشکلات موجود یا پیشنهادهای جدید برای طراحی خودروها بدهید. البته باید بدانیم که فورد تنها کارخانه‌ای نیست که همکاری با غول‌های تکنولوژی مانند مایکروسافت دارد. تویوتا، رنو، شورولت، نیسان نیز به دنبال پیشرفت و تقویت کردن بخش طراحی خودروها و محصولاتشان هستند و این امر نشان از تغییرات سریع صنعت خودروسازی در دهه اخیر دارد.

در ویدئوی زیر که با همکاری چرخان و کلیپو به فارسی دوبله شده است، با ما همراه شوید تا همکاری فورد و مایکروسافت را در زمینه طراحی بیشتر مورد بررسی قرار دهیم!

 

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا