مکمل بنزین
تماشاخانه

نگاهی به خودروهای مفهمومی نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۸ (ویدئوی اختصاصی)

خودروسازان مشهور در جهان هر ساله وسایل نقلیه مفهمومی جدید خود را در نمایشگاه‌های بین‌المللی خودرو در معرض نمایش همگان قرار می‌دهند. در نمایشگاه خودرو نیویورک ۲۰۱۸ نیز خودروسازانی همچون نیسان، فولکس‌واگن، جگوار، تویوتا، کادیلاک و … خودروهای مفهمومی خود را رونمایی کردند. در این تماشاخانه نگاهی به خودروهای مفهومی سوبارو فورستر، جنسیس ۲۷۰ و G70، تویوتا راو فور، جگوار ویمو i-space، فولکس‌واگن اطلس، کادیلاک XT4 و نیسان آلتیمای جدید می‌اندازیم.

امسال تکنولوژیهای زیاد ارزان قیمتی در نمایشگاه خودرو نیویورک رونمایی شده‌اند. بسیاری از افراد تا چندین سال پیش نمی‌توانستند وسایل نقلیه نیمه خودران یا خودران را بخرند ولی در سال جاری وسایل نقلیه هوشمندی رونمایی شده‌اند که قیمت‌های بسیار پایینی دارند. یکی از خودروهای مفهمومی که در نمایشگاه خودرو نیویورک ۲۰۱۸ سر و صدای زیادی به پا کرد، نیسان آلتیمای جدید بود. کمپانی نیسان برای اولین بار گزینه دو محوره را برای مدل پایه نیسان آلتیما ارائه داد که متصل به پیشرانه ۲.۵ لیتری است.

این ویژگی منحصر به فرد را نمی‌توان در رقبایی مانند تویوتا کمری یا هوندا آکورد دید و بنابراین می‌توان گفت شانس فروش خودروهای آلتیما در آینده نسبت به رقبا بیشتر خواهد بود. به علاوه نیسان سطح ۲ رانندگی خودکار را بر روی این مدل قرار داده است. در این خودرو کروز کنترل تطابقی برای مدل‌های مختلف رانندگی و سیستم سرگرمی و اطلاعات رابط با اندروید اتو و اپل کارپلی قرار داده شده است. هنوز قیمتی برای این خودروی مفهومی ارائه نشده ولی به احتمال زیاد قیمت پایه آن از ۲۰ هزار دلار شروع شده و تا ۳۰ هزار دلار هم با اضافه کردن آپشن‌های مختلف خواهد رسید.

از سوی دیگر فولکس‌واگن قابلیت‌های زیادی را در مدل مفهومی اطلس گنجانده است که شامل پیشرانه ۶ سیلندر خطی ۳.۶ لیتری است که متصل به سیستم دو محوره Four motion است و با گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ارتباط برقرار می‌کند. در داخل کابین نیز دو صفحه نمایش لمسی که از مدل‌های آئودی A6 و A7 اقتباس شده در این خودرو نصب شده‌اند. شاید اگر از نمای دور به این خودرو نگاهی بیندازید آن را خیلی بزرگ توصیف نمایید ولی برای بازار آمریکا که اکثریت مردم شاسی‌بلند‌ها و کامیون‌های کوچک سوار هستند، این خودرو نیز چندان بزرگ به نظر نمی‌رسد. به علاوه شانس موفقیت این خودروی مفهومی در بازار آمریکا زیاد تخمین زده شده است.

در ویدئوی زیر که با همکاری چرخان و کلیپو به فارسی دوبله شده است، با ما همراه شوید تا با اکثر خودروهای مفهومی نمایشگاه خودرو نیویورک ۲۰۱۸ بیشتر آشنا شوید.

 

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا