مکمل بنزین
خبر

چرا جهان عاشق خودروهای آمریکایی است؟

خودروهای آمریکایی غیرعادی بوده و با صدای بلند و سادگی بیش از حد خود؛ دارای قلبی قوی و بدنه‌هایی بزرگ هستند! آنها چیزهایی هستند که ما نمی‌خواهیم در تاریخ دفن شوند و شاید به همین دلیل جهان عاشق خودروی آمریکایی است!

اگر شما یک خودروی سریع می‌خواهید؛ باید به سراغ ویرون و یا مک‌لارن F1 بروید. اگر پولش را داشتید یک لافراری خریداری کرده و یا با پورشه 911 قدرت‌نمایی کنید؛ ولی وقتی به نام فورد موستانگ می‌رسید؛ قطعا سوالات زیادی در ذهن شما ایجاد خواهد شد.

پاسخ تمام سوالات شما کمی فلسفی خواهد بود! اگر شما کلمه supercar را در گوگل جستجو کنید؛ با تصاویری از خودروهای عجیب و بدنه‌هایی براق و … مواجه خواهید شد؛ اما با جستجوی خودروهای عضلانی، شما وارد بیابان، کوه و جاده‌های دل‌باز آمریکا خواهید شد!

اجازه دهید کمی دقیق‌تر شده و لافرای را با فورد موستانگ مقایسه کنیم. در داخل لافراری حس تجاوزگری و قدرت‌طلبی دیده می‌شود؛ اما موستانگ اساسا کابین خلبانی هواپیمای A380 را در اختیار شما می‌گذارد. شاید نامیدکننده باشد؛ اما زمانی که خورشید غروب کرده باشد؛ شما با موستانگ محو خواهید شد و کمتر کسی به شما توجه خواهد کرد! در واقع لافراری برای تسلط بر جامعه مدرن ساخته شده و در مقابل فورد موستانگ به طبیعت آرمانگرا احترام گذاشته و به شخصیت و ذات انسان‌ها نزدیک‌تر است.

برای خودروهای عضلانی نوع روغن و… اهمیت چندانی ندارد و شما به راحتی در نزدیک‌ترین فروشگاه موجود می‌توانید از انواع روغن و… برای خودروی آمریکایی خود استفاده کرده و لذت ببرید. در حقیقت با خودروی آمریکایی زمان اهمیتی ندارد! اما وقتی شما پاگانی و زنوو را برانید؛ باید نگران آینده باشید و از مواردی خاص به عنوان سوخت و روغن استفاده کنید!

فورد و دوج امنیت شما را تامین کرده و شما می‌توانید با آنها تا کوه‌های آلپ رانندگی کنید. در حالی که قطعا شما توان رانندگی با لافراری برروی یک تپه کوچک را هم ندارید! خودروهای عضلانی پیشرانه‌هایی قدرتمند و بدنه‌هایی محکم دارند که در تصادفات جاده‌ای از شما مراقب خواهند کرد.

حالا شاید دیدگاه شما درباره خودروهای آمریکایی تغییر کرده و تعریفی جدید از استحکام، نظم و محدودیت داشته باشید!

امین نقی زاده

از اواخر سال 94 به تیم نویسندگان چرخان پیوسته و از آن زمان تاکنون با نهایت علاقه و اشتیاق به همکاری خود با این تیم دوست داشتنی ادامه داده‌ام. همیشه در حال یادگیری هستم و هیچ گاه از مطالعه به دور نبوده و نخواهم بود.

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

  1. با سلام
    مقاله جالبی بود البته بهتره قبل از قضاوت تست ایمنی موستانگ جدید در euncap را ببینید بد نیست….کمی قضاوتهامون درست باشه درسته کامارو موستانگ چلنجر و … دلربا هستند ولی نقاط ضعف اساسی هم دارن که تو یه نسخه ماشین ژاپنی و یا آلمانی نمی بینید ….

    1. الان غيره مستقيم ميخواستي بگي ماشين ژاپني و آلماني بهتره ديگه درست ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا