مکمل بنزین
گوناگونخبر

خودروی تازه وارد Lucid Air پرسرعت در سال 2019 خواهد رسید!

طبق پایگاه Autocar، خودروی خوش‌چهره Lucid Air Sallon در سال 2019 خود را خواهد رساند. این خودرو ترکیبی از هندلینگ و قدرت بالای خودروهای اسپرت و همچنین راحتی و امکانات یک خودروی تمام لوکس Saloon است. این خودرو ارتقا و پیشرفت خود را مدیون پیتر رالینسون، مدیر بخش طراحی تولید و همچنین کارمند سابق شرکت‌های تسلا، جگوار و لوتوس است.

علیرغم هدف‌گذاری تسلا مدل S، مدیر بخش بازاریابی Lucid، دیوید سالگورو، تائید کرده است که خودروی Air هدف خود را مستقیماً روی خودروهای لوکس درست مانند خودروهای شرکت‌های Mercedes،BMW و Audi قرار داده است.

همچنین او در مورد طراحی کابین این خودرو گفته است که این کابین از روی BMW 750iL به‌عنوان مبنایی برای طراحی الهام گرفته است. البته باوجوداینکه فضای داخلی آن تفاوت چندانی با آن نمی‌کند، اما این تازه‌وارد نسبت ابعاد کوچک‌تری در مقایسه با رقیب آلمانی خود دارد.

خودروساز، این طراحی را با استفاده از کوچک‌تر کردن قوای محرکه الکتریکی انجام داده است. طبق گفته‌های سالگورو با کوچک‌تر کردن ابعاد موتور این خودروی الکتریکی، ما می‌توانیم فضای کوچک‌تری در بیرون خودرو در مقایسه با تسلاهای مدل S که فاصله محوری بلندی دارند و همچنین E-Class Mercedes و البته فضای جادارتر و بزرگ‌تری را در داخل آن به وجود آوریم.

Lucid همچنین فن‌آوری خود را گسترش داده و برای ارتقای موتور الکتریکی این خودرو و افزایش برد مفید آن با شرکت Samsung SDI همکاری کرده تا بتواند خودرویی ازهرجهت فوق‌العاده را به تولید برساند.

 

همان‌طور که قبلاً در خبرگزاری‌ها عنوان‌شده بود، Air شامل فنّاوری رانندگی خودران که دربرگیرنده مجموعه‌ای از دوربین‌ها، رادار و لیدار و سنسورهای موردنیاز است. این فناوری خودران به‌کار رفته، حاصل همکاری این شرکت با متخصص سابق شرکت تسلا که درزمینهٔ خودروهای خودران تخصص دارد است.

در ماه جولای 2017، خودروی Air توانست به نهایت سرعت 235 مایل بر سرعت (حدود 376 کیلومتر بر ساعت) برسد. همچنین علاوه بر نهایت سرعت این تازه‌وارد خوش‌چهره، این خودرو توانست رکورد 2.5 ثانیه‌ای را در شتاب گیری صفرتا صد از خود را توسط موتور 1000 اسب بخاری خود به‌جا بگذارد. این شرکت همچنین از موتور یگانه این خودرو که نسخه پایه محسوب شده و برد آن به 384 کیلومتر برسد را با برچسب قیمتی 52,500 دلار در آمریکای شمالی و یا 40,000 پوندی در بریتانیا عرضه کند.

Lucid که در ابتدا در سال 2019 با تولید 10,000 خودرو در سال شروع خواهد کرد، هدف خود را 130,000 در سال گذاشته تا بتواند از طریق برنامه‌های متنوع فروش خود آن‌ها را به دست مشتری باقیمتی عادلانه قرار دهد. همچنین تائید شده که Lucid Air بعد از معرفی در سال 2019 در اروپا و همچنین عرضه خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا