مکمل بنزین
اخبار روز خودروخبرداخلی

قیمت خودروها افزایش می‌یابد یا ثابت می‌ماند؟!

طبق گفته وزرات صنعت، معدت و تجارت، تصمیمی برای افزایش قیمت خودروهای تولید شده در داخل کشور وجود ندارد و این امر نیاز به بررسی‌های بیشتر و تکمیلی دارد.

همان‌گونه که می‌دانید، خرید خودرو یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های جامعه امروزی به‌شمار می‌رود و خریداران برای انتخاب اتومبیل مورد نظر خود با پستی و بلندی‌های گوناگونی روبه‌رو هستند. اما برخلاف گفته‌های وزارت صنعت و معدن، در چند مدت اخیر همواره شاهد افزایش قیمت خودروهای داخلی بوده ایم و این امر در گام اول موجب کاهش هرچه بیشتر قدرت خرید مشتریان و ضرردهی برخی از فروشنگان خودرو در بازار داخلی کشور شده است‌.

پیرامون همین موضوع، طبق اعلامیه رسمی این وزراتخانه، در شرایط کنونی بازار داخلی کشور هیچ تصمیمی مبنی بر افزایش قیمت وجود ندارد و موضوع افزایش قیمت خودروهای داخلی برخلاف مواضع دولت و خودروسازان است.

در ادامه این گزارش، همچین به مواردی همچون شرایط فروش برخی از خودروسازان بزرگ کشور اشاره شده است که به عنوان مثال می‌توانیم به گروه صنعتی ایران خودرو اشاره کنیم که برای رفاه حال خریداران و مشتریان خود، تخفیفات فصلی و جشنواره‌ای را ارایه کرده و با ارتقا سطح خدمات دهی و شرایط فروش، به دنبال کسب رضایت بیشتر مشتریان است.

همچنین گروه صنعتی سایپا نیز همانند ایران خودرو برای رفاه حال مشتریان خود، اقدام به ایجاد شرایط فروش متنوع با تسهیلاتی طولانی مدت در کنار کیفیت خدمات کرده تا بتواند همچون رقیب خود علاوه بر کسب رضایت بیشتر مشتریان، در جذب خریداران بیشتر نیز کوشا باشد.

اما این نکته نیز لازم به ذکر است که با توجه به اعلامیه این وزراتخانه پیرامون عدم افزایش قیمت خودرو، اما در سالیان اخیر همواره شاهد آن بوده‌ایم که با وجود دلالان و سودجویانی که در بازار خودرویی کشور وجود دارند، هرگاه قیمت خودروهای تولید شده در داخل کشور افزایش یافته است، هیچگاه به‌قیمت قبلی خود بازنگشته و در این تلاطم همواره فروشندگان و خریداران دچار ضررهای جبران ناپذیری شده‌اند.

امین ایرجی

هیچ گاه از علاقه خود به دنیای اتومبیل غافل نشوید. یک مازندارنی اصیل. علاقمند به خودروهای آلمانی و سیستم های پیشرفته. نویسنده و کارشناس بازار خودرو ایران و مسائل روز صنعت خودرو در سرتاسر جهان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا