مکمل بنزین
خبرداخلی

دلیل اصلی ممنوعیت واردات خودروهای بالای 40 هزار دلار چیست؟

خبر کوتاه بود ولی بسیاری از دست‌اندرکاران صنعت‌خودرو را متعجب کرد؛ واردات خودروهای بالای 40 هزار دلار به کشور ممنوع شد !

علی‌آبادی مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه‌تجارت در توضیح این خبر گفت: یکی از دلایل اصلی این تصمیم، ارزبری بالای این نوع از خودروها بود. این خودروها به دلیل قیمت بالا ارز زیادی را از کشور خارج می‌کردند که از چندی قبل این تصمیم مطرح شده‌بود که در حال‌حاضر اجرا شد.

وی در ادامه افزود: قبل از این مصوبه ممنوعیت ورود خودروهای با حجم موتور بالاتر از 2500 سی سی وجودداشت ولی بازهم از ورود خودروهای‌لوکس به کشور، گلایه میشد و مسئولین از دلیل ورود این خودروها به کشور سوال میکردند.

علی‌آبادی در ادامه از تصمیم‌جدید سازمان توسعه‌تجارت گفت: وقتی مصوبه مذکور موثر نبود، تصمیم گرفتیم که مصوبه ای را اجرایی کنیم که ارزش خودرو را نیز در نظر بگیرد و بدین‌ترتیب بتوانیم از ورود خودروهای‌لوکس به کشور جلوگیری‌کنیم. به بیان دیگر خودروهای‌وارداتی همزمان نباید حجم موتور بالای 2500 و ارزش بالای 40 هزار دلار داشته باشد.

مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت در ادامه و در پاسخ به سوالی مبنی بر تاثیر این بخشنامه بر قیمت بنز و پورشه و سایر برندهای گران‌قیمت، گفت: دلیلی بر این گرانی وجود‌ندارد. این تصمیم و مصوبه در هیئت‌وزیران بوده و لازم الاجرا است. همچنین باید توجه‌کنید که وقتی خودرویی که تابحال وارد میشده و از این به بعد وارد نخواهد شد ، خدمات پس از فروش نیز به‌مرور نخواهد‌داشت و این امر باعث کاهش قیمت‌خودرو می‌شود.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا