مکمل بنزین
برترین‌ها

نگاهی به کامیون چینی FAW J6

کامیون FAW J6 یک کشنده قدرتمند چینی است که مدت کمی از حضور آن در جاده‌های کشورمان می‌گذرد و برخلاف سایر هموطنانش از محبوبیت زیادی بین خریداران و راننده‌های ایرانی برخوردار شده است. FAW J6 در 2 تیپ به صورت 2×4 (تک محور) و 4×4 (محور جفت) به بازار عرضه شده است که مدل تک محور به علت رانندگی راحت‌تر و استهلاک کمتر بیشتر مورد توجه ترانزیت جاده‌ای قرار گرفته است. وزن خشک کامیون FAW J6 تک محور 7900 کیلوگرم و حداکثر وزن مجاز وارد به محور جلو 6600 کیلوگرم و محور عقب 11400 کیلوگرم است. ابعاد کامیون FAW J6 به ترتیب 6235، 2495، 3600 میلی‌متر در طول، عرض و ارتفاع است که ابعاد استانداردی برای این کلاس محسوب می‌شود.

FAW J6 2

کابین کشنده FAW J6 برخلاف کامیون‌های ولوو و اسکانیا که از فایبرگلاس هستند، فلزی و تمام جوشکاری شده بوده و از پوشش مخصوص ضد زنگ، عایق صوتی و حرارتی و تخت خواب بهره می‌برد. از سایر آپشن‌های داخل کابین می‌توان به اینتر کولر، بخاری درجا، رادیو پخش به همراه درگاه USB، کروز کنترل، تاخوگراف، شیشه‌های برقی، آینه‌های برقی، قفل مرکزی و صندلی تمام بادی راننده با قابلیت تنظیم در جهات مختلف اشاره کرد.

FAW J6

قلب نیرو دهنده این کشنده را یک پیشرانه دیزل 6 سیلندر خطی توربوشارژ شده با حجم 11 لیتر تشکیل داده که توانایی تولید 420 اسب‌بخار قدرت و همچنین گشتاور 1900 نیوتن‌ متری را دارد. انتقال نیروی پیشرانه به چرخ‌ها نیز بر عهده گیربکس دستی ساخت کمپانی خوشنام و آلمانی ZF گذاشته شده و کلاچ نیز از نوع تک صفحه‌ای خشک انتخاب شده است. سیستم سوخت رسانی FAW J6 از نوع Common Rail به همراه پمپ انژکتوری بوش است و باک آلومینیمی آن نیز 600 لیتر گنجایش دارد.

FAW J6 با توجه به هندلینگ مناسب، هماهنگی مناسب گیبربکس با موتور قدرتمند آن و همچنین آپشن‌های مناسب در کنار قیمت کمتر از 250 میلیون تومانی که حدودا نصف رقبای سوئدیش است، ارزش خرید بالایی دارد و می‌رود که خاطره بد کامیون‌های هوو را از ذهن هموطنان‌مان پاک کند.

FAW J6 3

نوشته های مشابه

‫9 دیدگاه ها

  1. خب ترمزاش چجوریاس ؟
    ایمنی ؟ چه ازمونهایی رو گذرونده ؟
    مصرف ؟

    1. قدرت ترمزگیری خوبی داره ولی متاسفانه ریتارد نداره.

      در مورد گواهینامه های ایمنی موردی نظرم رو جلب نکرد.

      مصرف سوختشم به علت استفاده از پیشرانه مدرن و البته حجیم و پرقدرت یه خورده زیاده. هرچند در ایران معمولا کسی مصرف سوخت کامیون رو سوال نمیپرسه !

    1. اره منم شنیدم و دیدم تو جاده بخاطر سیبک در رفته و از جاده با سرعت بالا رفته پایین

  2. اره منم به چشم دیدم سیبک در رفته و از جاده با همان سرعت رفته پایین

  3. سلام البته قیمت واقعی این کشنده ها اگر وارد بشه خیلی خیلی به صرفه است مشکل عوارض گمرکی که مردم محروم کردن از ماشین خوب سوار شدن الان بهترین کامیون های دماغ دار امریکایی اونم مدل بالا کن.رث و ماک زیر چهارصد تاست با هفتصد تا قدرت ولی مجبوریم اروپایی بگیریم با ۵۰۰ تا قدرت .میگن c&c و faw از همه بهترن .باز خوبه راننده های بیچاره یکم راحت استراحت کنن زیر کولر و بخاری جاده ها هم امن تر میشن ….

  4. س ماشین من العا ی سالی هس ک گاز نمیخوره همچیشم تعویض کردم نمیدونم چشه وقتی پامو از رو گاز برمیدارم دیه گاز نمیخوره باید سویچشو روشن خاموش کنم

  5. س ماشین من العا ی سالی هس ک گاز نمیخوره همچیشم تعویض کردم نمیدونم چشه وقتی پامو از رو گاز برمیدارم دیه گاز نمیخوره باید سویچشو روشن خاموش کنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا