مکمل بنزین
گوناگونخبر

قیمت رنو کوئيد (Kwid) در هندوستان کم‌تر از ۱۳ میلیون تومان!

از زمانی که رنو کوئید رسما معرفی شد، همه می‌دانستیم که قرار است به یکی از ارزان‌ترین محصولات جهان تبدیل شود تا جایی که حتی در مقطعی اعلام شد این خودرو جایگزین احتمالی پراید در ایران نیز خواهد شد. قیمت تقریبی این خودرو برای شروع حدود 4700 دلار است.

renault-kwid-review-بررسی-رنو-کوئید (3)

خب رنو در نظر دارد برای موفقیت بیشتر کوئید، آن را با قیمتی ارزان‌تر نیز در برخی کشورها عرضه کند. یکی از کشورهایی که توانسته این محصول را با قیمتی کم در اختیار بگیرد، هندوستان است. نسخه پایه کوئید با قیمت 256.968 روپیه هند معادل 3885 دلار در این کشور عرضه می‌شود(تقریبا حدود 12 میلیون و پانصد هزار تومان). این قیمت با توجه به آپشن‌های مختلف نهایتا تا 5340 دلار می‌رسد (همچنان ارزان‌تر از پراید).

البته یکی از دلایل عرضه مناسب این خودرو در هند، همکاری مشترک رنو-نیسان در تولید محلی این خودرو است که حدود 98 درصد آن را شامل می‌شود.

بر اساس پلتفرم CMF-A نیسان-رنو، کوئید یک خودروی شهری است که طول آن 3679 میلی‌متر بوده و عرضش 1579 میلی‌متر است. ارتفاع کوئید نیز برابر 1.478 میلی‌متر و نهایتا فاصله چرخ‌ها از هم 2.422 میلی‌متر است. فاصله رنو کوئید از زمین تنها 180 میلی‌متر است که همین موضوع این خودرو را برای جاده‌های ضعیف و با کیفیت پایین نیز مناسب می‌سازد. ظرفیت باک بنزین این خودرو تنها 28 لیتر است!

renault-kwid-review-بررسی-رنو-کوئید (7)

رنو کوئید از یک موتور ساده 0.8 لیتری سه سیلندر با توان تولید 53 اسب بخار قدرت و گشتاور 72 نیوتن بر متر برخوردار است. این پیشرانه با یک گیربکس 5 دنده دستی ترکیب شده و مصرف سوخت تقریبی آن 4 لیتر در هر صد کیلومتر است. البته رنو قول داده است که در آینده یک موتور قدرتمند 1.0 لیتری با گیربکس اتوماتیک را نیز برای کوئید عرضه کند (بررسی رنو کوئید در چرخان).

بهترین مدل این خودرو دارای ویژگی‌هایی همچون قدرت فرمان پذیری بالا، سیستم تهویه مطبوع، شیشه بالابر برقی جلو، مه شکن، قفل مرکزی، سیستم ناوبری و مولتی مدیای 7 اینچی لمسی همراه با بلوتوث، یو اس بی، AUX و البته ایربگ راننده به صورت اختیاری است!

رنو ثبت سفارش برای عرضه این خودرو را از اواخر ماه اوت آغاز کرده است.

محمد سعید بهمنی

از سال 88 کار خبری رو شروع کردم و از سال 89 در حوزه IT مشغول بودم! چرخان، فرزند اول من و متولد 1394 هست! من فارغ التحصیل روابط بین الملل؛ عاشق ماشین، سرعت و سفر! هر سوالی بودم؛ با افتخاردر خدمتم Email: Saeid.bahmani@gmail.com

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. مقایسه پراید و این خودرو
    حجم موتور پراید 1323
    حجم موتور رنوکویید 799
    پراید 524 سی سی بیشتر
    قدرت موتورپراید 63 اسب بخار
    قدرت موتور رنوکویید 53 اسب بخار
    پراید 10 اسب بیشتر
    تا اینجا که پراید بهتره
    پراید طول بیشتری معادل با 256 میلیمتر داره
    پراید عرض بیشتری معادل با 26 میلیمتر داره
    پراید ارتفاع کمتر73 میلیمتر داره
    اما توی تصاویرباید دقت داشت که یه ماشین هم اندازه ی پراید هستش
    اما به نظر شبیه به سوزوکی گراند ویتارا میاد
    به اعتقاد بنده نمیتونه جایگزین خوبی برای پراید باشه
    مصرف سوخت این خودرو تقریبا نصف پرایدهستش اما دقت کنید که توی سربالایی این خودرو کم میاره
    ایربگ هم که یکی داره
    کلا این همه پول میدی نمی ارزه به نظر من البته…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا