مکمل بنزین
خبرداخلی

رییس اتحادیه جایگاه داران، پرده از قصد دولت برای “کارت سوخت” برداشت!

به گزارش چرخان، چند روزی که یکی از اخبار مهم رسانه‌ها، بازگشت کارت‌ سوخت به چرخه سوختگیری در ایران است که این خبر با واکنش‌های مختلفی نیز روبرو شده‌است؛ رییس اتحادیه‌جایگاه‌داران‌سوخت می‌گوید دولت قصد دیگری از بازگرداندن کارت سوخت به چرخه‌سوختگیری در کشور دارد.

بیژن‌حاج‌محمدرضا رییس اتحادیه‌جایگاه‌داران‌سوخت در مصاحبه‌ای که با ایسنا داشته‌است با اشاره به این‌موضوع گفت: دولت به احتمال زیاد قصد دارد که بنزین را در کشور دو نرخی کند و مردم با کارت سوخت به بنزین ارزان‌قیمت دسترسی خواهند‌داشت. البته اگر دولت، قیمت‌بنزین را به 1200تومان مطرح شده برساند، بحث دو نرخی کردن نیز منتفی می‌شود.

حاج‌محمدرضا در ادامه از مخالفت صریح این اتحادیه با بازگشت کارت سوخت و اعلام آن به مجلس خبرداد. وی در ادامه افزود: وقتی دولت و مجلس قیمت بنزین را 1000تومان اعلام می‌کنند و این‌قیمت برای همه یکسان است، دیگر کارت سوخت و استفاده از آن بی‌معنی است.

 

کارت سوخت

 

رییس اتحادیه‌جایگاه‌داران‌سوخت در ادامه‌ گفت: طرحی که برای 11سال قبل بوده و مردم نیز آن را کنار‌ گذاشته و از کارت جایگاه‌داران استفاده می‌کنند، منسوخ بوده و در صورت عدم دو نرخی‌ شدن‌ بنزین، نیازی به اجرا و بازگشت آن نیست. این طرح برای سال 1386 بوده و عملا وقتی بنزین یک نرخ داشته‌باشد، یک کار اضافه بوده و موجب نارضایتی خواهد‌ بود.

حاج‌محمدرضا در ادامه و در پاسخ به سوال یک‌خبرنگار پیرامون دلیل وی برای دو نرخی‌شدن بنزین این چنین‌گفت: آنطور که رئیس جمهور نیز در نشست خبری اعلام‌کرد، دولت قصد دارد برای قشر آسیب‌پذیر طرحی را اجرا کند که بتوانند دسترسی به سوخت داشته باشند و از این صحبتها برداشت دو نرخی‌کردن بنزین می‌شود. به نظر من اگر دولت و مجلس روی قیمت 1200تومان برای بنزین توافق‌کنند عدد خوبی‌است و نیازی به دو نرخی‌کردن نیست و همچنین پیشنهاد مجلس برای قیمت 1500تومان نیز اجرایی نمی‌شود.

رییس اتحادیه‌جایگاه‌داران‌سوخت در پایان این مصاحبه افزود: بعضی‌ها می‌گویند که قیمت‌بنزین باید به سطح فوب خلیج‌فارس برسد، آنها مثال ترکیه را می‌زنند که قیمت‌بنزین لیتری 18هزار تومان است ولی آنها به این توجه نمی‌کنند که سطح درآمد‌ ترکیه به لیر و بسیار بالاست ولی سطح درآمدی در کشور به ریال و در سطح پایینی است.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

  1. افزایش پنجاه درصدی قیمت بنزین واقعا زیاده ، با این همه بیکار و حتی کسانی که با ماهی یه تومن زندگیشون رو میگذرونن ، این افزایش قیمت عادلانه نیست

    1. با سلام خدمت شما جناب احسان عزیز.
      ممنون از اینکه در چرخان و در کنار ما هستی.
      حق با شماست و خوشحالیم که نمایندگان مجلس هم این موضوع را متوجه شده اند. به احتمال زیاد قیمت بنزین در سال جدید نهایتا 20 درصد افزایش خواهد داشت. البته بعضا هم شنیده میشه که تغییری نخواهد داشت.
      در خبر دیگری به این موضوع به صورت کامل پرداختیم.

  2. قیمت بنزین در ترکیه شش هزار تومان است نه هجده هزارتومان.لطفا اطلاعات غلط ندهید.

    1. با سلام
      ممنون از اینکه در خبر دقت کردید و این اشتباه را عنوان کردید ولی توجه داشته باشید که “چرخان” صرفا این مصاحبه را بازنشر کرده و حق ادیت رو نداریم. البته نظر شما رو تایید می کنیم چرا که قیمت بنزین در ترکیه به صورت میانگین 5.5 لیر هست که حدود 6500 تومان ما میشود. نمی دانیم منظور ایشان چه بوده است !
      تشکر از اینکه در چرخان حضور دارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا