Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

7 کمپانی برتر خودروسازی جهان در بخش‌های مختلف را بشناسید!

از پیدایش اولین خودروها تا به امروز صنعت خودروسازی در جهان شامل تغییرات گسترده و بنیادینی شده است. شاید سوالی در این باره پیش آید که اولین کشور خودروساز در سطح بین المللی کدام کشور بوده است؟ جواب این سوال کشور فرانسه است.

شاید کمی عجیب به نظر برسد ولی کاملا درست است، اولین بار شخصی به نام نیکلاس جوزف کان اولین خودرو را که با نیروی بخار حرکت می‌کرد، در سال 1767 تولید نمود. اما به طور کلی نخستین بار یک اتومبیل کامل توسط کارل بنز در سال 1886 تولید شد که با یک موتور گازسوز کار می‌کرد و به‌عنوان اولین خودروساز در سطح بین المللی شناخته شد.

اما توسعه صنعت خودرو را می‌بایست به نام هنری فورد ثبت نمود، زیرا این شخص در سال 1908 میلادی نخستین خودرو (فورد تی) با تولید انبوه را راهی بازارهای بین المللی کرد و باعث گسترش این صنعت گردید. اما تا قبل از پیداش خط تولید انبوه خودروها توسط هنری فورد، شرکت‌هایی همچون رنو و پژو نیز در این عرصه به‌صورت محدود فعالیت داشته و خودروهای خود را به صورت طرح اولیه و چهار چرخ تولید می‌کردند که اتفاقا اولین خودرو وارداتی به ایران نیز ساخت شرکت فرانسوی رنو بوده و توسط مظفرالدین شاه قاجار در سال 1900 میلادی یا 1270 هجری شمسی وارد کشور شد.

حال در این مطلب قصد داریم به معرفی 7 شرکت برتر خودروساز در زمینه‌هایی همچون تکنولوژی، لوکس‌گرایی، دوام و کیفیت، تولید انبوه، استهلاک و ایمنی بپردازیم و بررسی کوتاهی را راجع به هر یک از آن‌ها انجام دهیم.

1-آئودی (AUDI)

این شرکت در حال حاضر تحت مالکیت کمپانی فولکس‌واگن بوده و به‌جرات می‌توان گفت یکی از شرکت‌های پیشگام در ابداع نوآوری‌ها و تکنولوژی‌ها خاص در صنعت خودروسازی بین المللی است. از تکنولوژی‌هایی که این شرکت موفق به ارتقا و بهینه سازی آن شده می‌توان به سیستم شروع حرکت رانشی یا همان لانچ کنترل اشاره کرد.

همچنین این خودروساز آلمانی در زمینه بهینه سازی موتورهای بنزینی با راندمانی بالا بسیار موفق عمل کرده و از معدود خودروسازانی است که توانست برخی از خودروهای خود را بدون درجه رد لاین (RED LINE) یا همان محدوده قرمز دور موتور آزمایش کند.

2-سوبارو (Subaru )

شاید معنی دوام طولانی و کیفیت در دیدگاه اغلب علاقمندان خودرو با نام شرکتی همچون تویوتا معنی شود، اما این دیدگاه اشتباه است. زیرا می‌بایست گفت که در حال حاضر خودروسازی سوبارو که به‌عنوان زیرمجموعه‌ای از شرکت صنایع سنگین فوجی محسوب می‌شود (لازم به ذکر است برند تویوتا 16 درصد از سهام شرکت فوجی را در اختیار دارد)، سازنده بادوام‌ترین خودروها با طول عمری بسیار بالا در کلاس خودروهای هاچبک، سدان و شاسی بلند بوده و تولیدات این شرکت در سرتاسر جهان در دیدگاه خریداران و منتقدان با عنوانی همچون جان شناخته می‌شوند. (تولیدات سوبارو نسبت به دیگر برندهای ژاپنی در اغلب اوقات از فروش کمتری برخوردار بوده اما این نکته هرگز در دوام و کیفیت محصولات این شرکت تاثیر گذار نبوده است)

3-رولز رویس (rolls royce)

بی‌شک، بهترین برند لوکس ساز جهان رولزرویس است، این شرکت انگلیسی تحت مالکیت کمپانی بی‌ام‌و آلمان بوده و سالیان سال است که به عنوان نماد ثروت و تجمل‌گرایی شناخته می‌شود. کیفیت و شیوه ساخت خودروهای تولیدی این شرکت به حدی بالا بوده که مشتریان حساس را نیز انگشت به دهان می‌گذارد. نکته جالب این شرکت بدین صورت است که اگر یک مشتری بخواهد خودرویی همچون رولزرویس فانتوم را به‌صورت سفارشی و با نظر خود تهیه کند می‌بایست حدودا 6 لغایت 8 ماه منتظر تولید خودروی مورد نظر خود بماند. (چیزی دقیقا شبیه به تولید محصولات در ایران)

4-رنو_نیسان (RENAULT_NISSAN)

در سالیان اخیر دو شرکت فولکس واگن آلمان و تویوتا ژاپن یکی پس از دیگری عنوان بزرگترین خودروساز بین المللی را کسب می‌کردند اما در سال 2017 میلادی این انحصار سرانجام شکسته شد و شرکت رنو_نیسان موفق به کسب این عنوان شد. این دو شرکت مشترک المنافع در سال 2017 میلادی موفق به فروش بیش از 5 میلیون و دویست هزار دستگاه شدند. البته در این میان میبایست به شرکت میتسوبیشی نیز اشاره نمود، زیرا این شرکت نیز به این دو خودروساز پیوسته و آمار فروش منتشر شده در سال 2017 میلادی شامل فروش محصولات میتسوبیشی به همراه رنو و نیسان بوده است و احتمال آن می‌رود که محصولات میتسوبیشی در سال 2018 میلادی پلتفورمی یکسان را با خودروهای رنو و نیسان داشته باشند.

5-تسلا (TESLA)

بی‌شک، کمپانی خودروسازی تسلا در حال حاضر یکی از پیشروترین شرکت‌ها در تولید اتومبیل‌های الکتریکی است. این شرکت در در سالیان اخیر موفق به تولید خودروهایی با توان پیمایش بالای مسیرهای جاده‌ای با یک بار شارژ الکتریکی شده و به‌جرات می‌توان گفت طرح و ایده مهندسان این شرکت بسیار جلوتر از زمان فعلی است. همچنین از دیگر نکات جالب پیرامون این خودروساز آمریکایی، تولید خودروهای خودران یا همان بدون راننده بوده که بسیار مورد استقبال خریداران واقع شده است و به اعتقاد کارشناسان، برخی مدل‌های تولیدی این شرکت در حال حاضر از سریع‌ترین خودروهای خانوادگی موجود در بازار با شتاب صفر تا صدی کمتر از 3 تانیه بوده که تماما انرژی و توان خود را از مولدهای الکتریکی دریافت می‌نمایند.

6-ولوو (VOLVO)

محصولات شرکت ولوو در سرتاسر جهان به‌عنوان ایمن‌ترین خودروها شناخته می‌شوند. به‌گفته مدیر عامل این شرکت سوئدی، مهندسان ما در این اندیشه هستند که تا چند سال آینده هیچ فردی در خودروهای ما در تصادفات جاده‌ای کشته نشود. این ادعا شاید به نظر کمی اغراق آمیز باشد اما با رجوع به آمارهای بین المللی، شاهد آن هستیم که کمترین تلفات مربوط به سوانح جاده‌ای متعلق به تولیدات این شرکت بوده و مدل XC90 این گروه خودروسازی به‌عنوان ایمن ترین شاسی بلند جهان شناخته می‌شود. همچنین این نکته نیز لازم به یادآوریست که کمپانی جیلی موتورز چین در حال حاضر سهام دار اصلی این شرکت سوئدی است.

7-تویوتا و لکسوس (TOYOTA_LEXUS)

از سالیان گذشته تاکنون برند خودروسازی تویوتا و زیر مجموعه آن یعنی لکسوس به‌عنوان یکی از باکیفیت‌ترین و کم استهلاک‌ترین برندها شناخته می‌شوند. در این مطلب نیز این برند خودروسازی به عنوان کم استهلاک‌ترین خودروساز جهان شناخته شده است. زیرا محصولات این شرکت از سالیان گذشته تاکنون، همواره مخارج بسیار کمی را دارا بوده و مالکان خودروهایی که ساخت این دو برند هستند، هیچگاه از خودروهای خود در زمینه مخارج و استهلاک وارده ناراضی نبوده‌اند.

کلام پایانی

در پایان لازم به یادآوریست که نام برندهای یاد شده در این مطلب دارای ترتیب خاصی نبوده و با توجه به موقعیت هر برند ترتیب بندی شده است. همچنین شاید در دیدگاه برخی از علاقمندان سوالی در این باره پیش آید که چرا نام دیگر برندهای مشهور ذکر نشده است؟ در جواب این سوال می‌بایست این‌گونه گفت که برندهای ذکر شده در این مطلب نسبت به سایر رقبا در بخش‌های مورد بررسی، عملکرد و رضایت‌مندی بهتر و بیشتری را داشته‌اند.

6 دیدگاه
  1. احمد می گوید

    تسلا از همه موفق تره عالیه

  2. ابوالفضل می گوید

    فولکس واگن کجاست مزدا کجاست

  3. علی می گوید

    داداش اینها همشون آشغال تولید می کنن.
    فقط سایپا با آپشن های جدید همچون آینه روی آفتابگیر شاگرد

  4. ناشناس می گوید

    جای مرسدس بنز و بی ام‌وه خالیه

  5. منوچهر می گوید

    فقط و فقط تویوتا و نیسان

  6. محمد می گوید

    وقتی سایپا و ایرانخودرو توش نباشه یعنی الکیه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.