مکمل بنزین
خبرداخلی

وقتی یک پژو پارس لیزینگی برای مشتری، 77 میلیون تومان آب میخورد + سند

قصه پرغصه لیزینگ‌ها در ایران قصه هزار ویک شبی است که انگار شهرزادی میخواهد تا پایان‌بخش این‌قصه باشد و یا شاید جوری آن را برای مشتریان بخواند که حداقل خوابشان‌ببرد نه‌اینکه خواب را برای مشتریان بیچاره‌ایرانی حرام کند! نقش‌اول این‌داستان از داستان‌ لیزینگ‌ها در ایران، آقای حسین معینی‌قراگوزلو است که در سال1383 برای خرید پژو پارس توسط یکی از اقوامش ضمانت کرده‌است.

او درمورد روند خرید این‌خودرو می‌گوید: سال83 یکی از اقوام برای خرید پژو پارس به من مراجعه‌کرد و درخواست ضمانت کرد وقبول کردم. قیمت این‌خودرو در آن‌سال چیزی در حدود 15میلیون‌تومان بود که بخشی از این‌مبلغ نقدی و الباقی به صورت‌تسهیلات از یک شرکت‌لیزینگ ارائه‌میشد. آشنای‌من پس از اینکه 6میلیون‌تومان از اقساط را پرداخت‌کرد، دیگر نتوانست اقساط را پرداخت‌نماید و شرکت‌لیزینگ به دلیل ضمانتی که کرده‌بودم علیه‌من اقدام‌نمود و جریمه‌سنگینی را برای من تعیین‌کرد. جریمه تعیین‌شده و کل مبلغی که بنده باید میپرداختم به‌همراه مبالغ قبلی پرداخت‌شده چیزی درحدود 77میلیون‌تومان شد!

پژو پارس

وی در ادامه‌افزود:

جالب‌است بدانید، این‌شرکت در سال92 در یک مزایده توانست خودروی‌مذکور را با قیمت‌ 14میلیون‌تومان بفروشد! پس از فروش پژو پارس، هیچ اطلاعی از بابت مابه‌التفاوت قیمت‌خودرو و سایر‌مسائل به من داده‌نشد. پس از گذشت مدتی مشخص‌شد من با احتساب جرائم‌مختلف و هزینه‌های‌گوناگون چیزی درحدود 62میلیون‌تومان بابت پژو پارس مذکور، باید پرداخت‌کنم! نکته‌ای که باید عرض‌کنم این‌است که در این سالها شرکت‌لیزینگ به هیچ‌وجه من را در جریان این‌اتفاق قرارنداده و گذاشته که زمان‌بگذرد و مبلغ به این حدبرسد تابتواند مبلغ‌هنگفتی را از بابت یک خودروی 15میلیون‌تومانی که بخش‌اعظمی از آن نیز پرداخت‌شده، از من بگیرد.

حسین معینی‌قراگوزلو از مسئولین بانک‌مرکزی و مسئولین‌مربوطه درخواست‌کرد تا با نظارت‌بیشتر به عملکرد شرکت‌های‌لیزینگ از تکرار این‌گونه اتفاقات جلوگیری‌کنند.

 

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا