مکمل بنزین
خبرداخلی

تعرفه بالای واردات خودروی خارجی، قیمتها را کاهش خواهد داد؟

به گزارش چرخان، با افزایش تعرفه واردات خودرو، نگرانی‌ها برای افزایش جهشی‌ قیمت‌خودروهای‌خارجی درکشور بیشترشده و همزمانی این افزایش‌تعرفه با سایرموارد موثر در قیمت خودروهای‌وارداتی از جمله قیمت ارز و تورم داخلی، نگرانی‌ها را دوچندان کرده‌است.

علی‌آبادی مدیرکل دفترمقررات صادرات و واردات سازمان‌توسعه‌تجارت در پاسخ به سوال خبرنگاران پیرامون افزایش‌قیمتها در صورت تصویب تعرفه‌های جدید می‌گوید: اینگونه نیست که اگر تعرفه واردات خودروهای‌خارجی افزایش‌یافت، پس همه هزینه‌های واردات افزایش پیدا می‌کند. بسیاری از هزینه‌های‌واردات مانند 9درصد ارزش‌افزوده که به قیمت‌خودرو اضافه می‌شود ارتباطی با تعرفه گمرکی ندارد. معمولا ارزش‌خودرها تعیین‌کننده حقوق‌ورودی آنها هستند و به همین دلیل‌است که می‌گوییم تعرفه‌واردات تاثیرچندانی روی‌قیمت خودروهای‌خارجی نخواهد داشت.

وی در ادامه گفت: حتی باتوجه به بررسی‌ها و همچنین افزایش قیمت‌های زیادی که در چندماه گذشته صورت‌گرفته، پیش‌بینی ما این‌است که با ثبت سفارش‌های جدید که در سایت صورت‌میگیرد، قیمت خودروهای خارجی نه‌تنها افزایش قیمت خاصی نداشته‌باشند، بلکه کاهش‌قیمت نیز دور از دسترس نیست.

علی‌آبادی در پاسخ به یک‌سوال که از او پرسیده‌شد: “اگر انتظار ارزانی یا حداقل ثبات‌قیمت خودروها را دارید، آیا فکری برای گران‌فروشی هم کرده‌اید؟” گفت: بدین‌منظور سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و همچنین شورای‌رقابت نظارت و بررسی دقیق و مستمری دارند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف می‌توانند به این موضوع ورودکنند.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا