مکمل بنزین
خبرداخلی

شرکت های واردکننده خودروی “اسمش را نبر” تخلف می‌کنند؛ مردم دقت کنند!

به گزارش چرخان، خبرگزاری‌ها چندی‌قبل خبری پیرامون تخلف بعضی‌از شرکت‌های نمایندگی‌ واردکننده خودرو منتشرکردند که درآن اسامی شرکتهای مذکور نیز عنوان شده‌بود که با واکنش‌های مختلفی از بعضی ذینفعان روبروشد که این‌بار رئیس‌اتحادیه بدون ذکرنام صرفا از تخلف بعضی‌از نمایندگی‌ها خبر داد و باوجود عدم‌ اعلام‌ نام، از مردم خواست درخرید خودروهای وارداتی دقت‌کنند!

سعید مؤتمنی رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل در مصاحبه‌ای پیرامون تخلف بعضی‌از شرکت‌های واردکننده خودرو گفت: ما در حال‌حاضر با تخلف‌هایی روبرو هستیم که از 7-8 نمایندگی خودرو سرمیزند. این نمایندگی‌ها با تاخیرهای 5 الی 6 ماهه خودروهای خریداری‌شده توسط مردم را تحویل‌ میدهند و بعضا این تاخیرها حتی به 16ماه می‌رسد. بدتر از این‌اتفاقات زمانی‌است که این نمایندگی‌ها مشتری را مجبور به انصراف و دریافت سود انصرافی که بسیار اندک است، می‌کنند.

وی در ادامه از دلایل این‌ تخلف‌ها گفت: یکی از دلایل این اتفاقات، بسته‌بودن ثبت‌سفارش و اخبار و شایعات مربوط به افزایش‌تعرفه‌ها است که باعث می‌شود شرکتها برای کسب سود از محل افزایش 80 الی 100میلیون تومانی قیمت خودروها، حاضر باشند این تخلفات را انجام‌دهند. در این‌بین مشتریان با ترفندهای مختلف انصراف‌داده‌می‌شوند و از یک سود ناچیز 17 الی 18درصدی بهره‌مند می‌شوند که در مقایسه با سودی که شرکتها می‌کنند بسیار ناچیزاست.

واردکننده خودرو

مؤتمنی همچنین در ادامه‌افزود: مردم به این شرکتها اعتمادکرده و پول داده‌اند و شرکتها با استفاده از پول‌مردم، خودروها را وارد کرده و حالا پس از کاهش ارزش‌پول مردم می‌خواهند آنها با یک سود ناچیز که حتی جبران کاهش‌ارزش پولشان را نمی‌کند انصراف‌دهند.

مؤتمنی در مورد سایر تخلفات شرکتهای‌نمایندگی واردکننده خودروی‌خارجی گفت: بعضی از این شرکتها حتی به این مقدار قانع‌نشده و با مجوز 300خودرو برای واردات، اقدام به پیش‌فروش 2000خودرو کرده‌اند و حالا نمی‌توانند خودروها را واردکنند و به مشکل خورده‌اند. ازطرفی افزایش قیمت‌خودروها باعث شده‌است که این شرکتها نخواهند و نتوانند خودروهای پیش‌فروشی را تحویل‌بدهند.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل در ادامه از احتمال ابطال مجوزهای این شرکتهای‌نمایندگی گفت و افزود: این شرکتها با مشتریان قرارداد یکطرفه می‌بندند و به‌راحتی از تحویل خودرو طفره می‌روند. مجوز این‌شرکتها باید ابطال گردد. همچنین قیمتهای بازار برای خودروهای‌خارجی دارای حباب است و مردم منتظرند با باز شدن سایت ثبت‌سفارش، قیمتها متعادل‌گردد. به زودی قیمتها ریزش خواهدکرد و قیمتها واقعی‌خواهندشد. به‌طور مثال حتی با افزایش تعرفه‌واردات در خودرویی مانند سورنتو که در حال حاضر 345میلیون‌تومان به فروش می‌رسد، در صورت باز شدن ثبت سفارش و واردات جدید قیمتی بالاتر از 260 میلیون تومان نخواهد داشت.

 

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

    1. سلام مهدی جان
      ممنونیم از اینکه در چرخان هستی و کنار مایی.
      در مورد نظرت هم باید بگم که ما هم امیدواریم. حداقل چیزی که با اطمینان میتونیم بگیم این هست که قطعا کاهش رو خواهیم داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا