مکمل بنزین
مشاوره خریدبرگزیده‌ها

سدان‌های جذاب و مناسب زیر 40 هزار دلار برای ورود به بازار ایران!

در رابطه با دستورالعمل جدید واردات خودرو و تعرفه های تصویب شده، قصد داریم به معرفی خودروهای زیر 40 هزار دلار در کلاس سدان (خودروهای صندوق دار) بپردازیم و با نگاهی دقیق‌تر به این‌گونه اتومبیل‌ها، چند گزینه‌ معقول در این رده را که طبق برخی پارامترها همچون وجود نمایندگی و بازار فروش، شرایط ورود به کشور را دارا هستند، بررسی نماییم. لازم به ذکر است، در این بررسی کلاس بندی خودروها به صورت سدان کامپکت و سدان سایز متوسط خواهد بود و برخی از این تولیدات در سفارش‌های گوناگون طبق بازار هدف تولید می‌شوند

 

1-خودروسازی مزدا (مزدا6، مزدا3)

به‌جرات می‌توان گفت، همواره خودروهای ساخته شده توسط شرکت مزدا یکی از بهترین و باکیفیت‌ترین اتومبیل‌ها در رده خود هستند. در رابطه با همین موضوع، دو خودرو سدان این کمپانی که زیر 40 هزار دلار قیمت گذاری شده‌اند، از شرایط خوبی برای حضور در بازار داخلی کشور برخوردار هستند و دو مدل مزدا3 و مزدا6 این کمپانی از مناسب‌ترین خودروها برای حضور در بازار خودرویی کشور محسوب می‌شوند.

 مزدا3 نیو (نسل سوم) دارای دو پیشرانه مختلف است که در نوع اول، این پیشرانه دارای حجمی برابر با 2.0 لیتر و قادر است قدرتی برابر با 155 اسب بخار و 203 نیوتن متر گشتاور تولید کند. در نوع دوم، پیشرانه قرار گرفته بر روی این خودرو برابر با 2.5 لیتر و قادر به تولید قدرتی برابر با 184 اسب بخار و 250 نیوتن متر است.

البته این نکته لازم به یاداوریست که هر دو پیشرانه استفاده شده در این خودرو تنفس طبیعی و چهار سیلندر بوده و از عملکرد خوبی در زمینه مصرف سوخت و میزان آلایندگی هوا برخوردار هستند. همچنین این خودرو در دو کلاس هاچ‌بک و سدان عرضه می‌شود و در مدل 2 لیتری قیمتی برابر با 20 الی 23 هزار دلار (با توجه به کلاس هاچ‌بک و سدان) را در بالاترین سطح امکانات دارا است.

(قیمت تقریبی این خودرو در ایران بدون احتساب عوارض گمرکی برابر با 84 الی 96 میلیون تومان است)

در سوی دیگر، مزدا 6 قرار دارد. این خودرو به‌عنوان سدان متوسط این کمپانی شناخته می‌شود و یکی از محبوب‌ترین سدان‌های موجود در بازار جهانی است. مزدا 6 دارای یک پیشرانه SKYACTIV 2.5 لیتری چهار سیلندر بوده که قادر است قدرتی برابر با 184 اسب بخار و 250 نیوتن متر را تولید کند.

 همچنین، این خودرو دارای یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک است که تمام قدرت تولیدی موتور را به چرخ‌های جلو اتومبیل منتقل می‌سازد. مزدا 6 در بازارهای جهانی در چند تیپ مختلف عرضه می‌شود و قیمت تقریبی آن در مدل های فول آپشن برابر با 26 الی 29 هزار دلار است. (قیمت تقریبی این خودرو در ایران بدون احتساب عوارض گمرکی برابر با 109 الی 121 میلیون تومان است)

2-خودروسازی تویوتا (کمری، کرولا)

از دیگر برندهای خودرویی که در می‌توان محصولات آن را در رده خودروهای سدان، مناسب ورود به کشور دانست، تویوتا نام دارد. این شرکت در زمینه ساخت و تولید انواع خودرو در بازار جهانی بسیار مشهور است و در همین رابطه می‌توان گفت که برخی از محصولات این شرکت همچون کمری و کرولا با توجه به اینکه در گروه خودروهای سدان قرار دارند، از مناسب‌ترین گزینه‌ها برای ورود به بازار خودرویی کشور قلمداد می‌شوند. البته این نکته لازم به ذکر است که تا قبل از اجرایی شدن قانون عدم ورود خودروهای تولید شده در آمریکا، کمری و کرولا در بازار خودرویی ایران حضور پر رنگی داشته و همواره از فروش خوبی برخوردار بودند.

کرولا از یک پیشرانه 1.8 لیتری تنفس طبیعی با قدرت 140 اسب بخار و 185 نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند و برای استفاده طولانی مدت یک گزینه بسیار معقول و مناسب به شمار می‌رود. قیمت کرولا در نسخه پایه برابر با 18.500 دلار و در نسخه فول امکانات و کامل برابر با 22.500 دلار است. (قیمت تقریبی این خودرو در ایران بدون احتساب عوارض گمرکی برابر با 77 الی 94 میلیون تومان است)

همچنین، کمری نیز که در یک رده بالاتر از کرولا به‌عنوان یک سدان متوسط خانوادگی شناخته می‌شود از یک پیشرانه 2.5 لیتری تنفس طبیعی با قدرت ۱۸۰ اسب بخار و ۲۳۵ نیوتن‌متر بهره می‌برد و در قیاس با اکثر رقبا خود از دوام و کیفیت بهتری برخوردار است. قیمت کمری در بازار جهانی در نسخه پایه برابر با 23 هزار دلار و در نسخه فول آپشن برابر با 29 الی 30 هزار دلار براورد می‌شود. (قیمت تقریبی این خودرو در ایران بدون احتساب عوارض گمرکی برابر با 96 الی 126 میلیون تومان است)

3-اشکودا اکتیوا

یکی دیگر از خودروهای معقول که می‌توان آن را در گروه خودروهای سدان و زیر 40 هزار دلار برای ورود به بازا خودرویی ایران طبقه بندی کرد، اشکودا اکتیوا نام دارد. اشکودا در واقع یکی از زیرمجموعه های کمپانی آلمانی فولکس واگن بوده و دفتر اصلی این شرکت در کشور جمهوری چک قرار دارد. اکیتوا یکی از محصولات محبوب و پرفروش این خودروساط محسوب شده و از کیفیت و دوام خوبی برخوردار است.

اکتیوا دارای یک پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ بوده که قادر است قدرتی برابر با 227 اسب بخار و 350 نیوتن متر را تولید کند. این خودرو در بازار جهانی قیمتی در حدود 28 الی 31 هزار دلار را دارا است (قیمت تقریبی این خودرو در ایران بدون احتساب عوارض گمرکی برابر با 117 الی  130 میلیون تومان است)

4-نیسان التیما

یکی دیگر از خودروهای حاضر در این لیست، نیسان التیما نام دارد. این خودرو که یک سدان خانوادگی سایز متوسط محسوب می‌شود، در بازارهایی همچون آمریکا شمالی از فروش بسیار بالایی برخوردار بوده و با توجه به استهلاک کم و دوام و کیفیت بالا، از محبوبیت خاصی برخوردار است.

نیسان التیما دارای یک پیشرانه 2.5 لیتری تنفس طبیعی بوده که قادر است قدرتی برابر با 179 اسب بخار و 240 نیوتن متر گشتاور را تولید کند. انیسان التیما در چند تیپ مختلف عرضه می‌شود اما با توجه به امکانات مختلف رفاهی و برخی عوامل دیگر، قیمت این خودرو در بازار جهانی در نمونه پایه برابر با 24 هزار دلار و در نمونه فول آپشن برابر با 29.500 دلار است.

(قیمت تقریبی این خودرو در ایران بدون احتساب عوارض گمرکی برابر با 100 الی 124 میلیون تومان است)

5-سوبارو لگاسی

یکی دیگر از محصولات ژاپنی حاضر در این لیست، سوبارو لگاسی نام دارد. همواره سوبارو به‌عنوان یکی از بهترین و باکیفیت‌ترین خودروسازان جهان شناخته می‌شود و دارای طرفداران بسیار زیادی بین علاقمندان این حوزه است. لگاسی یکی از خودروهای تولید شده توسط این کمپانی بوده که در کلاس سدان یا همان صندوق دار طبقه بندی می‌شود و بازارهایی همچون آسیا جنوبی، آمریکا شمالی و جنوبی از فروش بسیار خوبی برخوردار است.

این خودرو دارای یک پیشرانه 2.5 لیتری تنفس طبیعی بوده و قادر است قدرتی برابر با 175 اسب بخار و 250 نیوتن متر گشتاور را تولید کند. از نکات قابل توجه در این خودرو می‌توان به چهار چرخ محرک بودن آن اشاره کرد و لازم به یاداوریست که لگاسی یک سدان سایز متوسط ارزان قیمت است. همچنین، این خودرو در بازار جهانی در نسخه پایه قیمتی برابر با 23.900 دلار و در نسخه فول آپشن قیمتی برابر 28 هزار دلار را دارا است

(قیمت تقریبی این خودرو در ایران بدون احتساب عوارض گمرکی برابر با 100 الی 117 میلیون تومان است)

امین ایرجی

هیچ گاه از علاقه خود به دنیای اتومبیل غافل نشوید. یک مازندارنی اصیل. علاقمند به خودروهای آلمانی و سیستم های پیشرفته. نویسنده و کارشناس بازار خودرو ایران و مسائل روز صنعت خودرو در سرتاسر جهان.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. مزدا ۳ دونسل قبلش رو میدن ۱۴۵ بعد میاد اینارو مقایسه میکنه
    ماشین نخرین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا