مکمل بنزین
گوناگونخبر

اعتراف آئودی به تقلب در تست تولید آلاینده‌ها

بعد از اینکه مشخص شد فولکس واگن در آزمون اندازه گیری میزان گازهای آلاینده تقلب کرده و جریمه‌ای سنگین برای این جرم برای کمپانی در نظر گرفتند، حالا نوبت به زیر مجموعه این شرکت آلمانی یعنی آئودی رسیده است که به دستکاری نرم افزاری ماشین‌هایش اعتراف کند و این بدان معناست که ۲.۱ میلیون از خودرهای لوکس این شرکت تولید گازهای گلخانه‌ای بیش‌تری نسبت به عدد اعلام شده دارند.

بیش‌تر این ماشین‌ها در اروپا قرار دارند و به عنوان مثال، ۵۷۷ هزار از خودروهای مشکل‌دار در خود آلمان به فروش رسیده‌اند. این ماشین‌ها مدل‌های دیزلی A1، A3، A4، A5، A6،TT، Q3 و Q5 هستند.

Audi-A4-0

اما در خیابان‌های آمریکا ماشین‌های آئودی کمتری پیدا می‌شوند که این مشکل را داشته باشند و تنها ۱۳ هزار دستگاه A3 دیزلی دارای این سیستم تقلب کننده هستند.

گروه خودروسازی فولکس واگن که زیر مجموعه‌های زیادی نیز همچون آئودی دارد، بیش‌ترین جریمه را در آمریکا داشته و نزدیک به ۱۸ میلیارد دلار جریمه برای این شرکت در ایالات متحده در نظر گرفته شده است. اوج فاجعه زمانی مشخص می‌گردد که اعلام شده حدود ۱۱ میلیون خودرو در سراسر جهان با این مشکل به فروش رسانده شده‌اند.

همچنین در آلمان، نقش مدیران و دیگر افرادی که در این قضیه دست داشته‌اند، در حال بررسی است و بعد از آن افراد دخیل،‌ محکوم و جریمه خواهند شد. به نظر می‌رسد مدیرعامل فولکس واگن نیز در راس مظنونان این قضیه قرار دارد.

مهدی مهدیخانی

علاقه‌مند به دنیای تکنولوژی و به خصوص خودروها. امیدوارم از مطالب چرخان لذت ببرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا