مکمل بنزین
خبرداخلی

خط‌تولید 10مدل خودرو در تابستان97 متوقف خواهد شد!

به گزارش چرخان، جهانبخش سنجابی‌شیرازی معاون سازمان‌ ملی‌ استاندارد در خبری از احتمال توقف‌ خط‌تولید 10مدل خودروی پرفروش در کشور خبرداد. ایشان در مورد دلایل این احتمال گفت: همان‌طور که مستحضر هستید استانداردهای ملزم‌ شده برای خودروها از 55 مورد به 85 مورد افزایش یافته و به همین‌دلیل 10مدل خودرو در کشور به دلیل عدم‌ رعایت بعضی از موارد استاندارد از تیرماه سال آتی تولید نخواهند شد و جلوی تولید و شماره‌گذاری آنها گرفته خواهد شد.

وی در ادامه افزود: در اسفندماه سال‌ گذشته طبق توافقاتی که مسئولین‌ وقت با وزارت صنعت و معدن داشتند استاندارهای 55گانه خودرو به 85 مورد افزایش‌ یافت. طبق زمانبندی صورت‌ گرفته 61 مورد استانداردهای 85 گانه باید تا دیماه امسال در تولیدات لحاظ میشد و همچنین تا تیرماه سال آتی دو مورد به موارد قبلی افزوده شود و پس از آن تا دیماه97 با افزوده‌ شدن موارد باقیمانده، استانداردهای ملزم شده به 85 مورد برسد.

خط‌تولید

طبق برنامه زمانبندی‌ شده بین مسئولین امر، مقرر شد که اگر شرکتی موفق به اجرای 61 مورد از استاندارهای مذکور نشد، خط تولید خودرو متوقف‌ شده و شماره‌گذاری نشود. همینطور این شرایط برای 63 استاندارد برقرار خواهد بود و به این‌ترتیب در هر مرحله احتمال توقف خط‌ تولید بعضی از خودروهای کشور وجود دارد.

سنجابی درمورد این شرایط و استاندارهای جدید به ایسنا گفت: در مرحله اول اجرایی این‌ طرح که اقدام اول افزایش استاندارها از 55 مورد به 85 مورد هست، بیش از 20 خودرو در این مرحله مشمول توقف خط‌ تولید شدند که درصورت عدم‌ رعایت موارد گفته‌شده، حدود 10مدل خودروی دیگر نیز مشمول توقف خط‌ تولید خواهند شد. در صورتیکه خودروسازان نتوانند دو مورد اضافه‌شده به استانداردها را رعایت‌ کنند بدون اغماض با آنها برخورد خواهد شد و خودروهای بدون 63 استاندارد دیگر اجازه تولید نخواهند داشت.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا