مکمل بنزین
گوناگونخبر

معرفی سوپراسپرت 986 اسب بخاری تویوتا!

شرکت‌هایی مانند مرسدس بنز، رنو، هوندا و تویوتا که تخصص و تجربه خود را برای ساخت ابر خودروهای فرمول یک خرج می‌کنند در پی ارتقای فن‌آوری‌های مدرن این نوع خودروها هستند. حالا، تویوتا، این شرکت پیشتاز ژاپنی در بسیاری از عرصه‌های خودروسازی، در آستانه سرمایه‌گذاری تخصص و تجربه‌اش در سری مسابقات WEC است تا بتواند سوپراسپورت های GR خود را هرچه بهتر و جذاب‌تر به رخ حریفانش بکشد.

آن طوری که گفته‌شده، این خودرو فعلاً به‌صورت رسمی، به‌عنوان یک طرح مفهومی رونمایی شده است. اگرچه آ کیو تویودا، رئیس شرکت تویوتا، تمایل این شرکت را برای تولید سوپر اسپرت‌های هیبریدی نیز اعلام کرده است.

اما برگردیم به همان ابر خودروی GR که به‌عنوان یک طرح مفهومی جذاب و مدرن، نه‌تنها در ظاهر بیرونی خود بلکه در بسیاری از قطعات سخت‌افزاری نیز به Toyota LMP1 شباهت‌های بسیاری دارد. شرکت ژاپنی تویوتا همچنین اعلام کرده است که از قطعات اصلی همان خودروی TS050 هیبرید تویوتا که در بالا به آن اشاره شد استفاده کرده است. پس بدون شک می‌توان گفت که این طرح مفهومی جدید تویوتا نامی جز یک ابر خودروی مسابقه‌ای نخواهد داشت.

در قلب این سوپر اسپرت استثنایی GR، یک موتور V6(6 سیلندر) 2.4 لیتری که با کمک توربوی دوگانه خود توانایی تولید 986 اسب بخار قدرت (735 کیلووات) را دارد. این خودرو با چرخ‌های 18 اینچی و با تایرهای بزرگ 330/710 R18 خود و همچنین دو خروجی اگزوز که در قسمت عقبی خودرو مشاهده می‌شوند، چهره‌ای به‌مراتب تهاجمی و جذاب را به خود گرفته است.

به‌جای اینکه راننده از طریق شیشه‌های مرسوم در خودروها و همچنین آینه‌های موجود در خودرو بتواند پشت سرخود را ببیند، در این سوپر اسپرت، از دو دوربین در قسمت عقب و همچنین دو دوربین دیگر روی سپرهای جلویی خودرو برای راحتی راننده استفاده‌شده است.

باوجود دیفیوزر در قسمت عقبی خودرو و استفاده از اسپلیتر در قسمت جلوی خودرو و همچنین وجود باله‌های کناری آن، این تویوتای خوش‌چهره به بالاترین میزان از آئرودینامیک بودن و کاهش ضریب پسای هوا می‌رسد. این ابر خودرو در هنگام رانندگی به دلیل سرعت‌بالا و همچنین واژگون نشدن خودرو در حین مسابقات از چسبندگی بسیار زیادی به جاده برخوردار است.

البته اینکه این طرح مفهومی تویوتا نهایتاً تبدیل به یک مدل تولید خواهد شد یا خیر بستگی به سیاست‌های شرکت تویوتا برای این نوع از خودروهایش دارد. اما بدون شک با استفاده از همین طرح مفهومی می‌توان به تمایلات و برنامه‌های آینده این شرکت برای تولیدات خود و ایجاد جنبه‌های جدید طراحی اشاره کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا