مکمل بنزین
گوناگونخبر

ممنوعیت تردد خودروهای سیاه رنگ در ترکمنستان به دلیل خرافه‌!

این خبر کمی شگفت‌انگیز است؛ اما واقعیت دارد! منابع خبری در ترکمنستان گزارش داده‌اند که پلیس این کشور خودروهایی که رنگ آنها سفید نیست؛ جمع‌آوری می‌کند. در آغاز به نظر می‌رسید که تصویب این قانون در ترکمنستان رنگ و بویی سیاسی دارد؛ ولی این گونه نیست و اکنون پلیس این کشور خودروهای مختلف را جمع‌آوری کرده و به صاحبان آنها دستور می‌دهد که خودروهای خود را دوباره رنگ‌آمیزی کنند!

مقامات ترکمنستان تردد خودروهای سیاه رنگ را در پایتخت این کشور ممنوع کردند. این اقدام عجیب و نامناسب در حالی صورت گرفته است که پیش از این و در سال 2015؛ ورود خودروهای سیاه رنگ به کشور ترکمنستان ممنوع شده بود.

براساس اطلاعات منتشر شده؛ تعدادی از شهروندان ترکمنستانی خودروی خود را از دست داده و تعدادی دیگر با پیگیری‌های خود متوجه شدند که خودروهایشان در پارگینگ پلیس قرار دارد!

در اولین روزهای سال 2018 میلادی؛ خودروهای صفر کیلومتر شهروندان ترکمنستانی به آنها تحویل داده شد؛ اما قبل از صدور سند آنها مجبور هستند که با پرداخت مبلغی، خودروهای خود را سفید رنگ کنند! این اقدام باعث افزایش قیمت خودرو در ترکمنستان شده است.

در همین رابطه یکی از خریداران خودرو در ترکمنستان می‌گوید: «زمانی که برای تحویل خودرو به نمایندگی رفتم؛ به من گفته شد که به جای 7000 منات باید 11000 منات پرداخت کنم! حقوق من تنها 1000 منات بوده و با این حساب هیچ پولی برای من باقی نمی‌ماند و من مجبورم تمام دستمزد خود در طول یکسال را برای خرید خودرو خرج کنم!»

دولت ترکمنستان با صدور بیانیه‌ای قانون جدید فروش و تردد خودروها در ترکمنستان را اعلام کرده است؛ ولی تاکنون هیچ استدلالی برای تصویب این قوانین عجیب و غریب اعلام نشده و ظاهرا خرافه‌پرستی رئیس جمهور ترکمنستان علت آن است!

در واقع زمانی که ورود خودروهای سیاه رنگ در سال 2015 به کشور ترکمنستان ممنوع شد؛ مقامات این کشور ‌گفتند که رنگ سفید باعث خوش شانسی خواهد شد!

امین نقی زاده

از اواخر سال 94 به تیم نویسندگان چرخان پیوسته و از آن زمان تاکنون با نهایت علاقه و اشتیاق به همکاری خود با این تیم دوست داشتنی ادامه داده‌ام. همیشه در حال یادگیری هستم و هیچ گاه از مطالعه به دور نبوده و نخواهم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا