مکمل بنزین
گوناگونخبر

تفکیک جنسی نمایندگی‌های فروش خودرو در عربستان!

عربستان سعودی در سال 2017 اعلام کرد که زنان این کشور، امکان رانندگی با خودرو را خواهند داشت و در واقع آنها بالاخره وارد قرن 20 شدند! این اتفاق در قرن 21 افتاده و پیشرفت خوبی برای عربستان سعودی بوده و انتشار این خبر باعث شد که خودروسازان مختلف با تبلیغاتی متفاوت بانوان عربستانی را جذب کرده و در حال حاضر شاهد افتتاح اولین نمایندگی اختصاصی فروش خودرو برای بانوان عربستانی در شهر جده هستیم.

در عربستان تفاوت قابل ملاحظه‌ای بین زنان و مردان وجود دارد و دولت این کشور به تفکیک جنسیتی پرداخته و هنوز هم این کار را انجام می‌دهد؛ ولی وضعیت زنان در این کشور با وجود مشکلات متعدد، بهتر شده و ظاهرا به همین خاطر نمایندگی مذکور در یک بازار افتتاح شده و تمام کارکنان آن را  بانوان تشکیل می‌دهند!

بانوان عربستانی تا چند ماه دیگر با خودروهایشان وارد خیابان‌ها می‌شوند. براساس اعلامیه لغو ممنوعیت رانندگی زنان در عربستان، این قانون باید بلافاصله اجرا شود؛ اما قانون مذکور تا ماه ژوئن اجرایی نشده و مسئولان عربستان می‌گویند که برای اجرای آن باید زیرساخت‌هایی فراهم شود تا مردان و زنان همزیستی بهتری داشته باشند. ظاهرا اقدامات مسئولان عربستانی تا حدودی عملیاتی شده و بزودی مردان و زنان عربستانی در جاده‌های این کشور با یکدیگر روبرو می‌شوند! اما زنان عربستانی تا آن زمان فقط می‌توانند خودروهای مختلف را نگاه کنند.

رانندگی یک تجربه عالی برای همه انسان هاست و باید فراهم شدن این امکان برای زنان عربستانی را یک انقلاب بزرگ دانست.

امین نقی زاده

از اواخر سال 94 به تیم نویسندگان چرخان پیوسته و از آن زمان تاکنون با نهایت علاقه و اشتیاق به همکاری خود با این تیم دوست داشتنی ادامه داده‌ام. همیشه در حال یادگیری هستم و هیچ گاه از مطالعه به دور نبوده و نخواهم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا