Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

چرا گذشت زمان قدرت و توان خروجی موتور را کاهش می‌دهد؟

تجربه‌ای که شاید برای خیلی‌ها رخ داده این است که پس از مدتی احساس کرده‌اند خودرویشان دیگر قدرت گذشته را ندارد و از نظر شتاب و سرعت دچار افت شده است، اما نکته‌ای که شاید بسیاری به آن توجه ندارند این است که قدرت و توان خروجی موتور وابستگی زیادی به نحوه نگهداری و رسیدگی صاحب خودرو به خودرو دارد و کم شتاب‌ شدن خودرو دلیل واضحی است برای کم کاری صاحب خودرو نسبت به نگهداری خودرو و بالعکس در صورتیکه شتاب یک خودرو مانند روز اولش باقی بماند نشان از اهمیت دادن صاحب آن به عواملی است که توان خروجی پیشرانه اتومبیل را مثل روز اول نگه می‌دارد.

در ادامه به مهم‌ترین نکات در زمینه اصول نگهداری خودرو اشاره می‌کنیم:

تعویض فیلترهوا را به تعویق نیندازید!

یکی از دلایلی که باعث می‌شود قدرت موتور کاهش پیدا کند، تعویق تعویض فیلتر هوا است که البته هزینه چندان زیادی نیز ندارد. این قطعه نقش بسزایی در تنفس پیشرانه اتومبیل دارد و باعث می‌شود قدرت موتور کم یا زیاد شود.کاهش هوای ورودی به خودرو در اثر رسوب های ایجاد شده در پره‌های فیلترهوا از جمله اتفاقاتی است که باعث می‌شود قدرت موتور اتومبیل شما کاسته شود. این اتفاق ممکن است سوپاپ های موتور اتومبیل شما را نیز به خطر بیندازد. پس نکته مهم اول این است که اگر قصد دارید شتاب و قدرت موتور اتومبیلتان تغییر نکند نسبت به تغییر فیلتر هوا در موعد مناسب اقدام کنید و صرفه‌جویی‌های بی‌مورد و بیجا را کنار بگذارید.

توان خروجی موتور

خروج دود به طور کامل انجام نمی‌شود!

احتراق داخل سلیندرها باعث ایجاد دود می‌شود و این دودها از طریق اگزوزها به بیرون از خودرو هدایت می‌شوند و اگر این روند در خودروی شما دچار مشکل شود و از میزان یا سرعت خروج دودها کاسته شود باعث می‌شود مصرف سوخت اتومبیل شما افزایش پیدا کند و به موتور نیز فشار وارد شود و قدرت آن را کاهش دهد. یکی از اشتباهاتی که علی‌الخصوص جوانان مرتکب می‌شوند این است که از سر اگزوزهای غیراستاندارد استفاده می‌کنند که منجر به جمع شدن رسوبات و کثیف شدن اگزوز شده و خروج دود و آلودگی از خودرو را مختل می‌کند، پس دقت کنید که در مورد اگزوز باید توجه ویژه داشته باشید تا خودروی پرشتاب‌تری داشته باشید.

توان خروجی موتور

بنزین به خوبی به موتور تزریق نمی‌شود!

یکی از اشکالات بزرگ در خودرو عدم سوخت‌رسانی مناسب توسط پمپ بنزین به پیشرانه خودرو است که باعث می‌شود خودرو در زمانی که نیاز به سوخت گیری دقیق و یکسان داشته باشد دچار مشکل شود. به طور مثال اگر در دور موتور بالا، خودروی شما دچار مشکل می‌شود و قدرت قبلی را ندارد این یک نشان بزرگ از فرسودگی احتمالی پمپ بنزین دارد. بهتر است قبل از اینکه پمپ بنزین برای شما مشکل ساز شود آن را به یک کارشناس نشان دهید و اقدامات لازم را اتخاذ کنید.

پیستون‌های فرسوده، بلای جان شتاب خودرو!

حجم و نحوه احتراق در سیلندر‌ها به نحوه تراکم سوخت بستگی دارد و این ارتباط مستقیم باعث می‌شود هر تغییر یا اشکالی از شتاب خودرو و توان خروجی موتور بکاهد.اگر تراکم سوخت به صورت غیرمتعارف و نامنظم کاسته شود حجم احتراق در موتور پایین می‌آید و راننده به صورت کاملا محسوس کاهش قدرت موتور خودرویش را متوجه می‌شود. همیشه سعی کنید با مراجعه به کارشناسان خودرو وضعیت رینگ بالای پیستون‌ها را بررسی و در صورت نیاز اقدامات مورد نیاز تشخیص داده شده توسط کارشناس را انجام دهید، در غیر اینصورت باید منتظر کاهش توان خروجی موتور و شتاب خودروی خود باشید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.