مکمل بنزین
برگزیده‌هاتازه‌ها

ولوستر 2018 محصول جان گرفته از کمپانی هیوندای معرفی شد

در نمایشگاه بین المللی خودرو دیترویت 2018 هیوندایی با جدیدترین نسخه محصول جذابش، یعنی ولوستر حضور دارد. هیوندای با رونمایی از سه نسخه ولوستر با نام های ولوستر توربو، ولوستر و سری N این محصول به دنبال مسیر جدیدی برای این محصول است.

آیا ولوستر را به خاطر دارید؟

حتما نمونه این خودروی عجیب را در خیابان‌های کشورمان دیده‌اید، محصولی که به هیوندای اووربال مشهور بود و با دارا بودن دو درب در یک طرف و تنها یک درب در سوی دیگر، طراحی جالبی داشت.

تجربه رانندگی با ولوستر توربو

زمانی که کارشناسان نسخه ولوستر توربو در سال ۲۰۱۲ را آزمایش کردند؛ اولین جمله‌ای که به زبان آوردند این بود: شیفته این خودرو شدیم! در واقع بهترین عنوانی که می‌توان برای این خودرو انتخاب کرد،  لقب خودروی کوچک کاربردی است.

خب حالا قصد داریم در مورد نسخه جدید این خودروی با کیفیت صحبت کنیم. باید گفت که این نسخه در قسمت فوقانی خودرو بسیار به هیوندای i30 شباهت دارد. به عنوان مثال در قسمت مشبک جلو و همچنین تنظیم چراغ جلو به‌طور فزاینده‌ای از i30 الهام گرفته شده است. در قسمت پشت و عقب ولوستر نیز می‌توان همان تعریف شباهت بسیار زیاد به i30 را تشریح کرد.

در واقع در شکل مناسب یک خودروی کوپه باید قسمت اگزوز در مرکز و چراغ‌های بزرگ اغوا کننده خودرو به سمت بالا کشیده شده باشد.

نسخه داغ veloster N که تمام طراحی آن مشابه به i30 است. روایت تصویر بهتر گویای این موضوع است.

یک تریم آبی روشن با مقدار زیاد جزییات قرمز رنگ (در قسمت رکاب و عقب خودرو) که با یک چراغ مثلثی شکل هشدار رویت می‌شود، خودنمایی می‌کند. اسپویلر عقب خودرو در دید بصری کاملا مثبت و مفید عمل کرده است. وضعیت، تناسب و همچنین شکل‌آرایی درب در تمام نسخه‌ها یکسان است.

یک درب در قسمت چپ خودرو تعبیه شده و همچنین در قسمت راست خودرو دو درب قرار گرفته است.

مشخصات پیشرانه و موتور هیوندای ولوستر 2018

در زیر کاپوت ولوستر قوای محرکه بنزینی ۲ لیتری با ۱۴۷ اسب بخار قدرت و ۱۳۲ نیوتن‌متر گشتاور به راننده کمک می‌کند. اما قدرت موتور ۱.۶ لیتری توربو شارژر ولوستر توربو که از ظرفیت و گنجایش کمتری بهره می‌برد، خروجی پر‌قدرت‌تر معادل ۲۰۱ اسب بخار و ۱۹۵ نیوتن‌متر را به راننده تقدیم می‌کند.

تیپ فول این کوپه ولوستر N است که موتوری مشابه به خودروی i30N دارد (زمان را مناسب دیدم‌تا با زدن گریزی به محصولات تولید داخل خودمان  یادآوری کنم که دنا پلاس توربو ایران خودرو که از لحاظ فنی نیز با سمند توربو یکسان است، با قیمت ۵۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد. بگذریم…) این کلاس ولوستر دارای قوای محرکه توربوشارژر ۲ لیتری که نتیجه این موتور ۲۷۵ اسب بخار قدرت و همچنین ۲۶۰ نیوتن‌متر گشتاور است. علاوه بر این اگزوز ولوستر در حالت N فعال می‌شود و قابلیت چرخش و همچنین ایجاد صدایی دلنواز (البته برای عاشقان خودرو و خودروبازان) را دارد.

فناوری‌ جدید ولوستر ۲۰۱۸

ولوستر N دارای چند ویژگی انحصاری است

۱ـ آپشن GENOMETRY تعلیق منحصر به‌فرد.

۲ـ محدودیت لغزش، رطوبت تطبیق و سیستم رانندگی در حالت N GRIN CONTROL است که یک تکنولوژی کاملا شاخص است.

هیوندای ولوستر دارای یک محیط داخلی کاملا مشابه با هیوندای i30 که با گزینه‌هایی مثل شارژر بی‌سیم وایرلس، صفحه نمایش ۸ اینچی و همچنین همسان‌سازی گوشی آی‌فون با فناوری ایمن و معمول خودرو است.

البته در تیپ N این موضوع از اهمیت بیشتری برخوردار است. رییس برند موفق BMW شخصی صاحب نظر در دنیای خودرو این قول را به هیوندای داده است که در توسعه و پویایی این خودرو همکاری می‌کند.

وی حتی این وعده را داده که رانندگی با این خودرو به مراتب جذاب‌تر، راحت‌تر و لذت بخش‌تر از هیوندای i30N خواهد بود.

حدود قیمت هیوندای ولوستر 2018 و کلام آخر

هیوندای ولوستر جدید در آمریکا هنوز از سوی کارشناسان قیمتی دریافت نکرده است. باید منتظر ماند و دید که در آینده چه اتفاقاتی رخ خواهد داد. آیا کرمان موتور به‌فکر رایزنی با شرکت هیوندای برای تصاحب این خودرو خواهد بود یا خیر، چرا که کرمان موتور از آوردن محصول جدید دیگر هیوندای با نام کونا به ایران خبر داده است. البته با چه قیمت بخواهد بیش‌فروش کند، موضوعی دیگر است که قیمت نجومی خودروها در ایران جای بحث و تامل بسیار دارد!

مهدی درکی

حدود یک سال است که به پیشه مترجمی و نویسندگی مطالب در دنیای خودرو وارد شده ام. تلاش‌بر این است تا با قرار‌ دادن مطالب روز خودرویی در اختیار هموطنان رضایت خاطر شما عزیزان میسر گردد... .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا