Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

10 ابرخودروی قدرتمند:معرفی گران ترین ماشین پلیس های جهان!

جای هیچ شکی نیست که نیروهای پلیس نقش بسیار مهمی را برای دولت‌ها و حکومت‌های کشورهای جهان ایفا می‌کنند. پس جای تعجبی نیست که می‌بینیم کشورهای پیشرفته و البته ثروتمند دنیا، نیروهای پلیس خود را با به‌روزترین امکانات و فنّاوری‌ها، مهارت‌ها و دانش روزی که بتوانند با کمک آن‌ها برتری خود را نسبت به افراد مجرم حفظ کنند، مجهز کرده و می‌کنند.

اما وقتی این بحث مدرن بودن و همگام با علم روز حرکت کردن به حوزه خودروها می‌رسد، بعضی از کشورها هستند که گوی سبقت را از بقیه ربوده و با پرداخت هزینه‌های گزاف و بسیار بالا، سعی در مجهز کردن ناوگان خودرویی پلیس خود با صرف بودجه‌ای بسیار بالا می‌کنند.

بااینکه شاید این صرف هزینه بسیار بالا، ممکن است ازنظر خیلی‌ها  هزینه‌ای غیرضروری به‌حساب بیاید، اما در مقابل این افراد خیلی دیگر نیز عقیده دارند که امروزه کسانی که در کشورهای مختلف از دست پلیس فرار می‌کنند، ماشین‌های خوب و سریعی در دست داشته و مهارت‌های رانندگی‌شان نیز در سطح بالایی قرار دارد. این‌یکی از دلایلی است که پلیس‌های کشورهای مختلف که از این خودروهای گران استفاده می‌کنند، برای توجیه این خریدها به کار می‌برند.

با ما همراه باشید تا 10 تا از گران‌ترین خودروهای پلیس جهان را به شما معرفی کنیم.

10#  —–  ایالات‌متحده — Dodge Charger  —–  (باقیمت 46,000 دلار)

این خودروی اصالتاً آمریکایی، سریع‌ترین ماشین پلیس موجود در ایالات‌متحده در حال حاضر است. خودرویی که توانایی رسیدن به اکثر ماشین‌های موجود در این کشور، یعنی کسانی که قصد فرار از قانون را دارند، دارد. مدل‌های مختلفی از این خودرو برای ناوگان پلیس آمریکا آماده‌شده است، اما آخرین‌مدلی که برای ناوگان پلیس ایالات‌متحده در نظر گرفته‌ شده است، مدلی است که با موتور قدرتمند V8 خود می‌تواند 292 اسب بخار قدرت را تولید کرده و نهایتاً نیز به‌سرعت 237 کیلومتر بر ساعت برسد.

9#  —–  استرالیا و بریتانیا — Lotus Exige  —–  (باقیمت 84,000 دلار)

سرعت در کنار مهارت راننده، دوعاملی هستند که در تعقیب و گریزهای خیابانی به کار می‌آیند. در بریتانیا و استرالیا،Lotus Exige Cruiser قابلیت سرعت را به‌صورت تمام و کمال به راننده خود می‌بخشد. زیر کاپوت این لوتوس کوچک موتور قدرتمند 220 اسب بخاری که قادر است تا نهایت سرعت 226 کیلومتر بر ساعت را برود نهفته است. راننده‌های پلیسی که قرار است پشت این خودروی گران‌قیمت بنشینند، می‌بایست از بین صدها متقاضی پلیس انتخاب‌شده و بعد از انتخاب نیز با آموزش‌های به‌شدت سخت و طاقت‌فرسا روبرو می‌شوند.

8#——  اتریش— Porsche Carrera 911  —–  (باقیمت 95,000 دلار)

بدون شک ماشین پلیسی که بتواند تا نهایت 300 کیلومتر بر ساعت را رفته و هر ماشین دیگری را پشت سر بگذارد، سریع‌ترین ماشین پلیس موجود در اتریش نیست. این ماشین پلیس یکی از سریع‌ترین ماشین‌های پلیس در سطح جهان است. زیر کاپوت این ماشین اصالتاً آلمانی، یک موتور قدرتمند 6 سیلندر نهفته است که می تواند تا نهایت سرعت 287 کیلومتر بر ساعت را به راننده خود بخشیده و این خودرو را به نهایت سرعت و عملکرد موردنظر پلیس برساند.

7# —–ابوظبی— Nissan GT-R —– (باقیمت 100,000 دلار)

این ماشین ژاپنی، به دلیل قیمت بسیار زیادش، از ارزشمندترین خودروهای موجود در ناوگان پلیس ابوظبی است. این هیولاهای ژاپنی که در جاده‌ها و خیابان‌های ابوظبی استفاده می‌شود به‌منظور عملیات پلیس نامحسوس و در صورت نیاز نیز به‌عنوان یک خودروی پلیس مثل بقیه ماشین‌های پلیس استفاده می‌شود.

6#—–قطر — Porsche Panamera —– (باقیمت 175,000 دلار)

به‌احتمال خیلی زیاد، پلیس قطر یکی از پلیس‌هایی است که در سطح جهان، از گران‌ترین ناوگان پلیس برخوردار است. همچنین علاوه بر پورشه پانامرا معروف، پورشه کاین نیز از خودروهایی است که موردعلاقه ناوگان پرزرق‌وبرق پلیس قطر است. اما برای تکمیل هرچه بهتر و مدرن‌تر این ناوگان پلیس، پلیس قطر همچنین از موتورسیکلت‌های شرکت BMW و تویوتا لند کروز 8 سیلندر نیز استفاده می‌کنند.

5# و 4—–آفریقای جنوبی— Lamborghini Gallardo —– (باقیمت 248,000 دلار)

براق و سریع، هیچ خودرویی در آفریقای جنوبی توان پیش افتادن از این خوش‌چهره ایتالیایی را ندارد. ماشینی که با موتور بی‌رحم و قدرتمند 10 سیلندر (V10) خود توانایی تولید 570 اسب بخار قدرت را دارد. خودرویی که با یک‌بار سوخت‌گیری، می‌تواند نهایتاً 766 کیلومتر را بپیماید. هیچ‌کس نمی‌تواند ادعا کند که سرعت واقعی این هیولا چقدر است. اما در کنار سرعت سرسام‌آورش باید گفت که علاوه بر آفریقای جنوبی، ایتالیا و بریتانیا نیز از این ابر خودرو در ناوگان پلیس خود استفاده می‌کنند.

3#—–انگلستان — Lamborghini Murcielago —– (باقیمت380,000 دلار)

خودرویی با سرعت، قدرت و آئرودینامیک بدنه بسیار بالا و مطلوب مانند Lamborghini Murcielago، با این قدرت سرسام‌آوری که از موتورش تراوش می‌کند حتی از نیازهای نیروی پلیس نیز فراتر است. در زیر کاپوت این ابر خودرو، شاهد یک موتور 10 سیلندری هستیم که توانایی تولید 550 اسب بخار قدرت را داشته و می‌تواند به‌ سرعت بسیار بالا 321 کیلومتر بر ساعت دست یابد.

2#—–آلمان — Mercedes Benz Brabus Rocket —– (باقیمت580,000 دلار)

آلمان خانه‌ شرکت‌های ابر خودروساز اصیل و قدرتمندی مانند مرسدس بنز است. پس جای تعجبی نیست که در ناوگان پلیس این کشور، شاهد ماشین‌های گران و مدرنی مانند Brabus Rocket باشیم که مشغول تعقیب و گریزهای خیابانی و گشت درون‌شهری هستند. درون این ماشین قدرتمند و خوش‌چهره آلمانی شاهد موتوری 6.3 لیتری V12 با توربو دوگانه هستیم که می‌تواند 800 اسب بخار قدرت تولید کرده و این خودرو را به نهایت سرعت بسیار بالا 367 کیلومتر بر ساعت برساند.

1#—–دوبی— Bugatti Veyron —– (باقیمت4,000,000 دلار)

حال رسیدیم به اولین و البته گران‌ترین خودروی این لیست. ابر خودرویی که در ناوگان پلیس دبی مشغول خدمت است. کمتر کسی است که با دنیای خودرو آشنا باشد و ابر خودروی شرکت بوگاتی را نشناسد. این ماشین بسیار گران‌قیمت و البته بسیار سریع، می‌تواند با موتور قدرتمندی که زیر کاپوتش نهفته است به‌سرعت فوق‌العاده زیاد 430 کیلومتر بر ساعت برسد. سرعتی که بدون شک، این ماشین را سریع‌ترین خودروی موجود در این لیست می‌کند. البته باید گفت که هدف پلیس دوبی از خریدن این ابر خودروی گران‌قیمت و استفاده از آن‌ها در ناوگان خود، تعقیب و گریز مجرمان و خلاف‌کاران نیست. این ماشین و دوستان گران‌قیمتش در ناوگان پلیس دوبی، بیشتر از هر چیز دیگر، به‌عنوان شاه‌بیت ماشین‌های پلیس دوبی و نشان دادن ثروت آن‌هاست.

 

3 دیدگاه
  1. محسن شکاری می گوید

    اقای با تشکر از مطالب خوب و بروز شما
    فکر کنم جزو معدود کشورهایی هستیم ک از خودروهای روز دنیا برای پلیسمون استفاده نمیکنیم.
    ضمنا متن فوق بسیار روان و سلیس بود با نهایت تشکر

  2. میلاد می گوید

    مورد آخری که ذکر شد در توضیحات آن اشتباها نام قطر درج شده در صورتی که این خودرو مزبوط به کشور امارات می باشد

    1. محمد مهدی ربیع زاده می گوید

      سلام دوست عزیز آقا میلاد.
      ممنون از دقت نظرتون.اصلاح شد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.