مکمل بنزین
خبرداخلی

تولید مرسدس بنز در ایران؛ رویای بنز ایرانی در سال 97 محقق می شود؟

به گزارش چرخان، چند ماه قبل خبری در رسانه‌ها منتشر شد که شاید برای خیلی‌ها یک آرزو و رویا بود که باورکردنش نه تنها سخت، بلکه ناممکن بود اما شواهد و اخبار منتشر شده نشان می‌دهد دستاورد پسابرجامی دولت در صنعت خودروسازی کشور بسیار فراتر از آن چیزی است که حتی تصور میشد. همکاری با مرسدس بنز و تولید یکی از خودروهای این شرکت معتبر خودروسازی دنیا در ایران یکی از دستاوردهایی است که طبق شنیده‌ها، از سال آتی اجرایی می‌شود.

هنوز در خاطر صنعت خودروسازی کشور هست که در دهه اخیر بسیاری از شرکتهای بزرگ خودروسازی پس از تحریم‌ها یا به بهانه‌های مختلف کشورمان را ترک کردند و خودروسازان داخلی را در یک منجلاب بی‌انتها تنها گذاشتند و این صنعت دچار مشکلات فراوانی شد چرا که خودروسازان خارجی بدون آنکه تکنولوژی را به ایران بدهند، ایران را یک مصرف کننده به تمام معنا برای محصولات خود کرده بودند که صرفا به صورت صوری عنوان تولید داخل را یدک می‌کشیدند.

این اتفاق باعث شد خودروسازان داخلی دست به دامان چینی‌ها شوند اما این قصه پس از روی کارآمدن دولت جدید روند دیگری را پیش رو گرفت و باعث شد که شرکتهای بزرگی همچون رنو، سیتروئن، پژو و هیوندایی و حالا مرسدس بنز وارد چرخه خودروسازی کشورمان شده تا هر چه بیشتر به روند رو به رشد ایرانی ها کمک کند.

مرسدس بنز

در حال حاضر طبق خبرهای موثق از وزارت صنعت، تولید خودروهای سواری مرسدس بنز در ایران از اوایل سال آتی شروع خواهد شد و به زودی خیابان‌های ایران میزبان بنز ایرانی خواهند بود. شرکت همکار مرسدس بنز در ایران، شرکت ایران‌خودرو خواهد بود که با شرکت دایملر قرارداد همکاری منعقد کرده است.

طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، حدود 2500 خودرو در سال آتی در ایران تولید خواهد شد که بیشتر مدل‌های تولیدی از مدل‌های اقتصادی مرسدس بنز خواهد بود. نکته جالب در مورد تولید مرسدس بنز وجود خط تولیدهای قدیمی این شرکت خودروسازی در ایران است که باعث شده برای راه‌اندازی خط تولید خودروهای جدید بتوان خط تولیدهای قدیمی را بروز کرد و از آنها استفاده نمود.

میزان تولید داخل بودن خودروهای مرسدس بنز در ایران چیزی در حدود 20 تا 30 درصد خواهد بود که در صورت ادامه همکاری و عدم ایجاد مشکل در روند این همکاری برنامه افزایش تولیدداخل سازی محصولات بنز در ایران تدوین خواهدشد.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا