مکمل بنزین
خبرداخلی

خبرهای خوب همکاری‌های رنو فرانسه برای پیشرفت قطعه سازان کشور!

به گزارش چرخان، یکی از ایرادات منتقدین قراردادهای همکاری جدید بین صنعت خودروسازی کشور و شرکت‌های معتبر خودروسازی دنیا این بود که این شرکت‌ها بدون توجه به زنجیره تامین خودرو در کشور، صرفا به فروش محصولاتشان فکر می‌کنند و در صورت ایجاد مشکلاتی از قبیل تحریم دوباره، ایران عملا به دوران بد دولت‌های قبل بازمی‌گردد و صنعت خودروسازی کشور باید از بابت زنجیره تامین علی الخصوص در زمینه قطعه‌سازی تجهیز و تامین شود.

در همین خصوص آرش محبی‌نژاد دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان کشور در مصاحبه‌ای از همکاری‌های خوب شرکت رنو فرانسه برای تامین قطعات خودروهای این برند در کشور گفت: طبق قراردادی که بین شرکت رنو فرانسه و طرف ایرانی منعقد شده است برای هر مدل خودروی این برند باید یک شرکت ایرانی قطعه ساز وارد میدان شده و کار قطعه‌سازی را انجام دهد تا به صورت اقتصادی این کار در کشور انجام شده و از این بخش نیز کشورمان منتفع شود.

وی در ادامه افزود: تابحال شرکت رنو فرانسه به صورت عادلانه قطعات تولید شده توسط قطعه سازان ایرانی را خریداری کرده است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

صنعت خودروسازی

محبی‌نژاد در ادامه گفت: یکی از مشوق‌های در نظرگرفته شده برای قطعه سازان ایرانی این است که در صورتیکه رنو در مفاد قرارداد خللی ایجاد کند یا در پرداخت‌ها تاخیری ایجاد بنماید با جریمه روبرو می‌شود و این اتفاق باعث می‌شود قطعه سازان داخلی با اشتیاق بیشتری فعالیت کنند چرا که در هر صوت زیانی نخواهند دید و می‌توانند با قدرت تمام به کار خود ادامه دهند. از وقتی که رنو با شرکت‌های بزرگی همچون میتسوبیشی و نیسان ادغام شده است، کیفیت و استاندارهایش بسیار بالاتر رفته و به دنبال افزایش کیفیت خدمات همکاران و شرکای کاری خودش است که این اتفاق برای قطعه سازان ایرانی می‌تواند یک رابطه برد-برد باشد.

دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان کشور  در ادامه پیرامون سیاست‌های رنو گفت: این شرکت برای فعالیت‌هایش دو بخش در نظر گرفته است که یکی رضایت مشتریانش است و دیگری رضایت زنجیره تامین که برای هر دو بخش برنامه‌های جامعی دارد. برای اینکه بتواند هر دو بخش را به خوبی جلو ببرد استاندارهای سختگیرانه‌ای را تدوین کرده است که قطعا به جلب نظر مشتریان و از طرف دیگر انجام به موقع تعهدات برای جلب نظر شرکای کاری از جمله اقدامات رنو فرانسه برای پیشرفت کاری خودش است.

صنعت خودروسازی

وی در ادامه با اشاره به استاندارهای 85گانه خودرو گفت: وزارت صنعت استاندارهای 85 گانه را به شرکتهای مختلف اعلام کرده است و شرکتهای بزرگ مانند رنو، استاندارهای لازم را به قطعه سازان اعلام کرده است و از آنها شرایط جدید از جمله قیمت را اخذ نموده است تا بتواند طبق شرایط جدید، اقدامات لازم را برای اعمال استانداردهای جدید انجام دهد.

البته قابل ذکر است که مدیرعامل رنوپارس در نشست خبری که هفته گذشته برگزار کرد به موضوع استاندارهای 85گانه اشاره کرد و گفت که در صورت اجرا شدن این استاندارها تمامی محصولات رنو در ایران شامل توقف تولید خواهند شد چرا که نمی‌توانند استاندارهای 85 گانه را تکمیل کنند.

صنعت خودروسازی کشور

دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان کشور در ادامه گفت: یکی از مشکلات رنو فرانسه در ایران و در آینده به احتمال زیاد مشکل دستوری بودن قیمت خودرو در صنعت خودروسازی کشور ما است. دو مشتری محصولات رنو در ایران شرکتهای پارس خودرو و ایران خودرو هستند که به دلیل دستوری بودن قیمت خودرو در کشور در بحث قطعات منفصل سی‌کی‌دی دچار مشکل خواهند شد و باید فکری برای حل این مشکل در آینده انجام داد.

لازم به ذکر است مردادماه امسال یکی از بزرگترین قراردادهای پسابرجامی برای سرمایه گذاری روی صنعت خودرو بین شرکت رنو فرانسه و شرکت ایدرو در ایران منعقد شد که طبق آن شرکت رنو متعهد به ایجاد شرکت مشترک خودروسازی با ظرفیت حداقل 150 هزار دستگاه خودرو در ایران شد و همچنین طبق توافقات صورت گرفته این شرکت زنجیره تامین کامل و مجهزی را باید در ایران راه اندازی کند.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا