مکمل بنزین
تازه‌ها

 با بی‌ام‌و X4 M40i آشنا شوید

پس از معرفی کراس اوور کمپانی تسلا، بی‌ام‌دابلیو در نظر دارد تا نسخه ساده‌تر یکی از کراس اوررهای خود یعنی X4 را با شرایطی متفاوت روانه بازار کند. نام این خودرو X4 M40i است. البته به نظر می‌رسد، این محصول یک نمونه کامل و فول نباشد، هرچند در صورت تغییر رویه در عرضه آن، قطعا این کمپانی یک خودرو دوست داشتنی و قدرتمند را روانه بازار می‌کند. آخرین محصول این کمپانی از سری M خودروی M235i بود که در نوع خود جالب و جذاب است.

p90199532_highres

به هر حال این خودرو علاوه بر تغییرات در بدنه و اسپرت شدن آن، از یک رینگ 20 اینچی اسپرت بهره برده و ترمزها نیز به طور کامل به‌روزرسانی شده‌اند. BMW برای این خودرو تعویض کمک‌های فرمان، کمک فنرها و دامپرها را در دستور کار قرار داده و سعی کرده است تا M40i را به طور ویژه‌ای اسپرت کند.

این خودرو به طور استاندارد از سیستم AWD بهره برده و از یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک استفاده می‌کند. این کمپانی برای X4 جدید خود از لاستیک‌های ویژه و اسپرت شرکت میشلن استفاده کرده که به راننده کمک می‌کند در مسیرهای آفرود راحت‌تر تردد کند!

استفاده از نام 40i به معنی بهره گیری BMW از یک موتور 4.0 لیتری نبوده و این کمپانی آلمانی تنها می‌خواهد کمی ذهن شما را منحرف سازد! در واقع این خودرو از یک موتور 3.0 لیتری بهره می‌برد که البته بر روی آن سیستم دو گانه توربو شارژ نیز وجود دارد. این موتور می‌تواند با تولید قدرتی برابر 355bhp، خود را برای چالشی بزرگ با محصولاتی چون آئودی RSQ3 و جگوار F-Pace S آماده کند. همچنین گشتاور تولید شده این پیشرانه برابر 343lb ft است.

این محصول خاص بی‌ام‌دابلیو، می‌تواند سرعت صفر تا صد کیلومتر را تنها در عرض 4.9 ثانیه طی کند. نتیجه‌ای که تنها کمی پایین‌تر از آئودی RSQ3 با 5 سیلندر قدرتمند است. حدس می‌زنید که نهایت سرعت این خودرو چه قدر است؟ این محصول زیبا می‌تواند تا 250 کیلومتر بر ساعت حرکت کند. مصرف سوخت آن در محیط‌های شهری تنها 8.8 لیتر در هر صد کیلومتر است.

هنوز قیمت رسمی این BMW جدید از سوی این کمپانی آلمانی به طور دقیق اعلام نشده است.

محمد سعید بهمنی

فارغ التحصیل روابط بین الملل؛ عاشق ماشین با افتخار در خدمتم: ایمیل: Email: Saeid.bahmani@gmail.com اینستاگرام https://instagram.com/saeid.bahmaniii

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا