مکمل بنزین
گوناگونخبر

مک‌لارن به‌فکر تغییرات اساسی در طراحی محصولاتش است!

طبق گزارش مجله carmagazine کمپانی مک‌ لارن یک طراح حرفه‌ای خودرو را به استخدام خود درآورده است. گویا مک‌ لارن قصد دارد با بکارگیری مهندسان و دیزاینرهای معروف، در شکل و ظاهر خودروهای اسپرت نسل بعدی خود به پیشرفت و تکامل بیشتری دست‌ پیدا کند.

طراح جانباز راب‌ملویل که عنوان مدیر طراحی مک‌لارن را بدست آورده است، قصد دارد جایگزین مناسبی به جای فرانک استیفنسون

(طراح سابق خودروهای مک‌لارن که بنا به‌ دلایلی خبر از پایان همکاری خودش را با این کمپانی اعلام کرد) منصوب کند.

پیشینه راب‌ملوین و آغاز همکاری وی با کمپانی مک‌لارن

راب‌ملویل در سال ۲۰۰۹ به عنوان طراح ارشد به کمپانی مک‌لارن پیوست و در سال ۲۰۱۴ عنوان طراح اصلی مک‌لارن را دریافت کرد.

راب‌ملوین پیشتر با کمپانی معروف جگوارلندرور همکاری می‌کرده است. در آنجا وی تجربه شگرفی از خودروی مفهومی LRX که بعد به Range Rover Evoque امروزی تبدیل شد کسب کرد، مدت‌ها بعد وی اظهار کرد که به‌شدت تحت‌تاثیر طراحی فوق‌العاده این خودرو قرار گرفت. به گفته وی در این مدت در گروه طراحی پیشرفته GM که بر روی پروژه‌ کادیلاک متمرکز شده بود مورد کم‌لطفی و همچنین شاهد قانون شکنی‌هایی بود. یک روز ملوین مدیر ارشد کمپانی را در جریان اتفاقات اخیر می‌گذارد و همکاری خود را با این کمپانی قطع می‌کند. کمپانی مک‌لارن که مدت‌ها بود به فکر جذب نیرویی با تجربه و خبره در زمینه طراحی خودروهایش بود از این فرصت استفاده کرد و ملوین را به استخدام خود در‌آورد.

رییس جدید طراح مک‌ لارن، راب‌ملویل و شاهکار وی

مک‌ لارن p1 که یکی از نمونه کارهای برجسته این طراح موفق است و این روند موفقیت راب ملوین در طراحی خودروهای مک‌ لارن متوقف نشد و در آینده وی نتوانست با تغییرات اساسی و ذهن خلاق خود مدیران کمپانی مک‌ لارن را قانع کند طرح مفهومی خودش که نسخه ۶۵۰S مک‌لارن امروزی است به تولید برساند.

حالا دیگر با تولید این نسخه موفق، شرکت مک‌لارن اعتماد بیشتری به وی کرده است. راب‌ملویل که دیگر مورد محک مدیران ارشد مک‌لارن قرار گرفته بود، در قدم بعدی ذهن خودش را تنها برروی طرح بعدی نسخه تولیدی آینده متمرکز کرد تا با طرحی خاص و مدرن یک‌باره دیگر خودش را ثابت کند.

نسخه ۷۲۰S مک‌ لارن که حاصل تلاش و کار شبانه‌روزی این طراح جسور است، یک‌بار دیگر مورد توجه عموم قرار گرفت. که از این خودرو می‌توان به اولین، نسل دوم خودروهای مدرن جاده‌ای مک‌لارن یاد کرد.

مهدی درکی

حدود یک سال است که به پیشه مترجمی و نویسندگی مطالب در دنیای خودرو وارد شده ام. تلاش‌بر این است تا با قرار‌ دادن مطالب روز خودرویی در اختیار هموطنان رضایت خاطر شما عزیزان میسر گردد... .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا