مکمل بنزین
گوناگونخبر

شرکت پژو در سال 2025 تمامی محصولات خود را برقی می‌کند!

کارلوس تاوارس مدیرعامل گروه PSA است، این کمپانی مالک شرکت‌های پژو، سیتروئن، DS، اوپل و واکسهال محسوب می‌‌شود. تاوارس از برنامه شرکت‌های تحت مدیریت خود برای تولید نسخه‌های برقی محصولات و همچنین ورود به بازار ایالات متحده آمریکا خبر می‌دهد.

تولید خودروهای برقی

کارلوس تاوارس در حاشیه نمایشگاه دیترویت 2018 با رسانه‌ها به مصاحبه پرداخت. او اعلام کرد که شرکت‌های تحت مدیریت وی در سال 2025 حداقل یک نسخه کاملا برقی یا نیمه برقی از تمامی خودروهای تولیدی خود را روانه بازار می‌کنند.

با یک حساب ساده به 40 خودرو می‌رسیم. بنابراین 5 برند تحت مدیریت PSA Group در سال 2025، 40 خودرو برقی را معرفی و به بازار عرضه خواهند کرد.

گروه PSA در گذشته اعلام کرده بود که تا سال 2024 تمامی محصولات تولیدی اوپل و واکسهال را برقی خواهد کرد و همچنین تا سال 2023 خودروهای اصلی باقی برندهای تحت مدیریتش را نیز در نسخه برقی روانه بازار می‌کند.

علاوه بر شرکت PSA، برخی دیگر از شرکت‌های تولیدکننده خودرو نیز در نمایشگاه خودرو دیترویت 2018 از برنامه خود برای الکتریکی کردن محصولاتشان پرده برداشتند. کمپانی فورد سرمایه‌گذاری خود در این بخش را بیش از دو برابر افزایش داده و برای الکتریکی کردن دستگاه‌های تولیدی خود بودجه‌ای برابر با 11 میلیارد دلار در نظر گرفته است. شرکت اینفینیتی نیز تا سال 2021 تولید خودروهای هیبریدی خود را توسعه خواهد داد.

فروش خودروهای تولیدی در آمریکا

تاوارس خبر از توسعه خودروهایی برای ورود به بازار آمریکا داد. PSA طی خرید شرکت اوپل از جنرال موتورز، مهندسان آمریکایی آن را نیز به استخدام خود درآورد. این مهندسان در اروپا مشغول توسعه اتومبیلی مخصوصا آمریکا هستند. این شرکت برای ورود به بازار ایالات متحده آمریکا برنامه‌ای 10 ساله دارد.

برنامه 10 ساله شرکت PSA در دو فاز اجرا می‌شود و در سال 2026 شاهد عرضه محصولات این شرکت با روشی جدید در آمریکا خواهیم بود. تاوارس در رابطه با این موضوع که خودروی تولیدی از کدام برند تحت مدیریت PSA خواهد بود، اظهار نظری نکرد. شاید شاهد ورود شرکت پژو به بازار آمریکا باشیم.

محمد قریشی

مهندس مکانیک و علاقه مند به دنیای خودرو و تکنولوژی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا