مکمل بنزین
اخبار روز خودروخبر

خودروسازی کارمانیا، از تاسیس تا افتخار!

خودروسازان خصوصی در ایران را می‌توان یکی از عناصر رشد و بلوغ صنعت خودروسازی کشور در کنار خودروسازان دولتی دانست. یکی از شرکت‌های خوش‌نام در عرصه تولید خودروهای سواری که به‌صورت خصوصی در حال ساخت و عرضه محصولات در بازار داخلی کشور است، کارمانیا نام دارد. این شرکت یکی از زیر مجموعه‌های خودروسازی کرمان بوده و نماینده رسمی کمپانی BYD  چین در ایران محسوب می‌شود و در حال حاضر محصولاتی همچون S6 وF3  را در خط تولید خود مونتاژ و روانه بازار می‌کند.

در این مطلب به بررسی این گروه خودروسازی می‌پردازیم و با نگاهی کوتاه به روند فعالیت این شرکت، دلایل موفیقت کارمانیا پس از 1 سال فعالیت در بازار داخلی ایران را عنوان خواهیم کرد.

 

تاریخچه

گروه خودروسازی کارمانیا نخستین بار در سال 1394 به‌عنوان نماینده رسمی و شریک تجاری کمپانی BYD چین در ایران موفق به دریافت مجوز فعالیت شد. این شرکت در مدتی کمتر از 7 ماه موفق به ساخت کارخانه و خط تولید اولین محصول خود یعنی S6 گردید که به نوبه خود رکوردی شگفت انگیز در صنعت خودروسازی ایران محسوب می‌شود. همچنین، کارمانیا یکی از شرکت های پیشرو در تولید خودروهای سواری با آخرین دستگاه‌ها و تکنولوژی‌های روز بوده و محصولات این شرکت نسبت به قیمت اعلامی، از ارزش خرید و کیفیت بالایی برخوردار هستند.

 

 

 

 

 

سبد محصولات

شرکت کارمانیا در حال حاضر دو محصول با نام‌های S6 (کراس اوور) و F3 (سواری) را تولید میکند، اما برنامه این گروه خودروسازی تنها به این دو محصول ختم نمی‌شود. زیرا با توجه به گفته مدیران این شرکت، کارمانیا در سال 97 تولید BYD S7 (کراس اوور) را نیز آغاز خواهد کرد و در گام بعدی با عرضه BYD SONG (کراس اوور)، سبد محصولات خود را در بازار خودرویی ایران متنوع‌تر خواهد کرد.

همچنین، این شرکت در جدیدترین برنامه ریزی خود برای بازار داخلی ایران، ورود خودروهای برقی و پاک را گنجانده است و قصد دارد تا دو سال آینده خودرویی همچون E6 را که به‌عنوان یک مدل الکتریکی و مقرون به‌صرفه شناخته می‌شود، وارد چرخه حمل نقل کشور کند.

خدمات دهی و جلب رضایت مشتری

به‌جرات می‌توان گفت که یکی از مهم‌ترین علل موفقیت کارمانیا در بازار خودرویی ایران در یکسال اخیر، جلب رضایت مشتری و خدمات دهی مطلب به محصولات تولیدی بوده است. این شرکت در جدیدترین آمار منتشر شده پیرامون رضایت مشتریان از جانب ISQI (شرکت بازرسی و استاندارد ایران)، توانست در جایگاه دوم قرار گیرد که این امر به‌خودی خود نشان از تعهدات این شرکت خوش‌نام در رابطه با فروش و خدمات دهی به محصولات طبق رضایت مشتری است.

شرایط فروش

یکی دیگر از علل موفقیت کارمانیا در یکسال گذشته، ایجاد شرایط فروش متنوع برای مشتریان بوده است. این گروه خودروسازی در شرایط فروش خودروهای تولید خود همواره چندین طرح متفاوت را برای رضایت مشتریان ارائه می‌دهد و یکی از شرکت‌های پیشرو در زمینه تحویل به‌موقع خودرو به مشتریان است.

 

امین ایرجی

هیچ گاه از علاقه خود به دنیای اتومبیل غافل نشوید. یک مازندارنی اصیل. علاقمند به خودروهای آلمانی و سیستم های پیشرفته. نویسنده و کارشناس بازار خودرو ایران و مسائل روز صنعت خودرو در سرتاسر جهان.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. کارمانیا خیلی هنرمنده ماشینای هیبریدی یا برقی BYD رو وارد کنه نه بعد دوسال داره یه مدل قدیمی رو به ضرب و زور به ملت میفروشه هنوز نتونسته مدل اتومات f3رو حداقل وارد کنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا