مکمل بنزین
گوناگونخبر

احتمال معرفی نسخه ۲۰۱۹ فورد موستانگ شلبی GT500 در ماه آینده!

شرکت فورد اولین تیزر رسمی نسخه ۲۰۱۹ موستانگ شلبی GT500 را هفته گذشته منتشر کرد. به همین دلیل احتمال معرفی این خودرو در آینده نزدیک و در نمایشگاه خودرو شیکاگو وجود دارد. یک منبع خبری در تعطیلات آخر هفته به این موضوع اشاره کرده بود که فورد از محصول جدید خود در نمایشگاه خودرو شیکاگو رونمایی خواهد کرد.

براساس اعلام این منبع باید منتظر معرفی نسخه ۲۰۱۹فورد موستانگ شلبی GT500 در اولین روز این نمایشگاه یعنی ۸ فوریه باشیم. متاسفانه لیست خودروهایی که در این نمایشگاه معرفی می‌شوند در دسترس ما قرار ندارد. در حال حاضر نمی‌توان خبر مربوط به معرفی این خودرو در نمایشگاه دیترویت را کاملا تایید و یا تکذیب کرد ولی به احتمال زیاد در آینده نزدیک شرکت فورد اطلاعات بیشتری از این محصول خود منتشر خواهد کرد.

منبع یاد شده به این موضوع اشاره می‌کند که بخش پرفورمنس شرکت فورد به طور سنتی در نمایشگاه خودرو شیکاگو از اتومبیل‌های سریع خود رونمایی می‌کند. برای مثال در دهه ۹۰ میلادی این کمپانی از دو دستگاه موستانگ کبرا SVT و F-150 SVT رونمایی کرد.

فورد در گذشته تایید کرده بود که موستانگ شلبی GT500 به موتور ۸ سیلندر سوپرشارژ با حجم ۵.۲ لیتر مجهز می‌شود. در حال حاضر این موتور در دو مدل GT350 و GT350R مورد استفاده قرار می‌گیرد. با این‌حال موتور مورد نظر برای استفاده در محصول جدید فورد تقویت شده و قدرت آن به بیش از ۷۰۰ اسب بخار (۵22 کیلووات) افزایش می‌یابد.

برخی شایعات به این موضوع اشاره دارند که سوپرشارژر این خودرو به تنهایی حجمی برابر با 2.6 لیتر خواهد داشت که باعث افزایش قدرت موتور تا 750 اسب بخار (556 کیلووات) می‌شود. انتظار می‌رود این خودرو به گیربکس خودکار ۱۰ سرعته موجود در فورد F-150 رپتور مجهز شود.

براساس اعلام فورد، موستانگ شلبی GT500 جدید، قوی‌ترین خودروی تولیدی این شرکت برای استفاده قانونی در سطح شهر خواهد بود. انتظار می‌رود این خودرو بسیار سریع باشد و حتی توانایی بیشتری را نسبت به سوپرکار GT این شرکت با موتور ۶ سیلندر اکوبوست با حجم ۳.۵ لیتر در اختیار راننده قرار دهد.

محمد قریشی

مهندس مکانیک و علاقه مند به دنیای خودرو و تکنولوژی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا