مکمل بنزین
آموزش

هشدارهایی از طرف خودرو که نادیده گرفتنشان خرج زیادی را گردنتان خواهند انداخت!

آیا شما از آن دسته افرادی هستید که هنگامی‌که خودروی شما علائم هشدار را بریتان می‌فرستد، آن را نادیده گرفته و به آن توجه نمی‌کنید؟ آیا شما صداهای ماشینتان را نمی‌شنوید؟

چند وقت از زمانی که شما هشدارهای روی داشبورد و صفحه کیلومتر خود و یا صداهایی که از ترمزهای زیر پایتان شنیده می‌شود را نادیده گرفته‌اید می‌گذرد؟

آیا جزو رانندگانی هستید که روغن‌موتور ماشینشان را به‌موقع و طبق زمان‌بندی عوض می‌کنند یا کسانی که حتی ممکن است چندین ماه از آخرین زمان مقرر برای تعویض روغن خودروی‌شان گذشته است؟ بدون شک نادیده گرفتن و توجه نکردن به این هشدارها و موارد دیگری که هرکدام نشان از مشکلی در خودروی شما هستند، به‌مرورزمان و با خرابی‌های بیشتر به علت توجه نکردن به آن‌ها باعث خرج انداختن زیادی به گردنتان خواهند شد.

درهرفصلی بررسی موارد ضروری و مواد مصرفی در خودروی‌تان مخصوصاً در فصل زمستان از اهمیت خاصی برخوردار است. زیرا خودرو نیز مانند بدن انسان به‌محض آسیب دیدن و بهینه کارنکردن یک قسمت از آن موجب انتقال این خرابی به بخش‌های دیگر خودرو خواهد شد. مواردی که در زیر می‌آیند هرکدام می‌توانند علت یک مشکل بزرگ‌تر باشند، پس باید با دقت و حوصله بیشتری به آن‌ها توجه کرد.

هشدار از طرف سیستم ترمز یا ترمزی که سروصدای زیادی می‌کند:

سطح کم‌مقدار روغن ترمز و یا پایین رفتن بیش‌ازحد پدال ترمز می‌توانند موضوع اصلی این مشکلات باشند. اما این مشکلات گاهی اوقات جدی‌تر خواهند شد. اگر شما به سیستم ترمز و هشدارهای پیش از خرابی آن دقت نکنید، احتمالاً پس از مدتی مجبور خواهید شد کل سیستم ترمز را با یک سیستم نو تعویض کنید. سیستمی که بسته به نوع خودروی‌تان هزینه‌های زیادی را برایتان ایجاد خواهد کرد. بااین‌حال، اگر شما به‌محض فهمیدن این مشکل به تعمیرگاه مراجعه کنید، می‌توانید تا حد بسیار زیادی کمتر از قبل خرج سیستم ترمز ماشینتان کنید.

برف‌پاک‌کن‌های شیشه جلو و مایع شستشوی شیشه:

برف‌پاک‌کن‌های شیشه جلو باید هر 6 ماه یک‌بار تعویض شوند. تعویضی که خرج زیادی نخواهد داشت. اما اگر این کار را انجام ندهید ممکن است میزان دید شما هنگام رانندگی در آب‌وهوای نامساعد بسیار ناکافی و بد شود. همین‌طور نیز اگر سطح مایع موجود در مخزن زیر کاپوت، که برای آب‌پاش‌های شیشه جلو استفاده می‌شوند کم شده و یا به اتمام برسد. بازهم در شرایطی که ممکن است برای هر راننده‌ای اتفاق بیفتد، دید شما در هنگام رانندگی کم شده و خطرات زیادی برایتان خواهد داشت.

هشداری مبنی بر کافی نبودن سطح روغن و یا تعویض نکردن به‌موقع روغن‌موتور:

احتمالاً یکی از چراغ‌هایی که بیشترین بی‌اهمیتی به آن صورت می‌گیرد همین چراغ روغن است. اگر شما روغن‌موتور ماشینتان را خیلی وقت است که تعویض نکرده‌اید و یا مقدار بسیار کمی روغن در مخزن روغن‌موتور خودروی‌تان باقی‌مانده است و شما با همان مقدار کم نیز رانندگی می‌کنید، ممکن است خطرات زیادی برای موتور ماشینتان اتفاق بیفتد و مثلاً به علت زیادشدن اصطکاک بین پیستون‌ها و سطح داخلی سیلندر، موتور به‌صورت ناگهانی متوقف‌شده و قطعات داخلی‌اش بشکند. مشکلی که می‌تواند به یکی از بزرگ‌ترین مشکلات هر راننده‌ای تبدیل‌شده و خرج فوق‌العاده زیادی (به قیمت تعویض یک موتور کامل) را به گردن راننده بیندازد.

این سه هشداری که در این متن توضیح داده شد تنها از مشکلاتی هستند که ممکن است بیشتر از بقیه آن‌ها برای رانندگان محترم اتفاق بیفتد. اما چیزی که از همه مهم‌تر است این است که خودروی شما مانند یک کودکی که توانایی صحبت کردن ندارد، وقتی برایش مشکلی پیش بیاید، آن را به هر طریقی به شما خواهد گفت و این راننده است که می‌بایست هشیار بوده و به هشدارهای خودرو توجه کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا