مکمل بنزین
خبرداخلی

قیمت خودروهای خارجی و داخلی ؛ سانتافه و النترا زیر قیمت پیش‌فروش شرکت!

به گزارش چرخان، افزایش قیمت دلار در بازار ارز باعث شد شرکت های واردکننده خودروهای خارجی بی مهابا دست به تغییرات قیمتی شدیدی بزنند که این تغییرات قیمتی منجر به افزایش شدید قیمت خودروهای خارجی شد. این افزایش قیمتها به حدی عجیب و حیرت‌آور بود که مشتریان نیز دست از خرید کشیدند و بسیاری از متقاضیانی که به دنبال خرید خودرو بودند منصرف شده و منتظر تعدیل قیمتها شدند.

یکی از مشکلاتی که در بازار خودروهای خارجی وجود دارد سکوت عجیب نهادهای دولتی و نظارتی است که بازار انتظار ورودشان را دارد ولی صرفا با مصاحبه از قصدشان برای نظارت می‌گویند و عملا چیزی در بازار مشاهده نمی‌شود.

خودروهای خارجی

یکی از فروشندگان بازار خودرو می‌گوید: قیمت سانتافه که دیروز با افزایش 68 میلیون تومانی روبرو شده بود و شرکت اعلام کرده بود با قیمت 335 میلیون تومان این خودرو به فروش می‌رسد، بازار نسبت به این افزایش قیمت واکنش منفی نشان داد و در حال حاضر قیمت سانتافه در بازار 325 میلیون تومان است. افزایش قیمتها باعث شده که مشتریان از بازار بروند و کاهش محسوس تقاضا را شاهد باشیم. به طور مثال النترا توسط شرکت با قیمت 198 میلیون تومان پیش فروش می‌شود ولی در حال حاضر مشتریان می‌توانند نقدا با 187 میلیون تومان النترا را خریداری کنند.

وی در ادامه می‌افزاید: همه از سودهای آنچنانی فروشندگان خودروهای خارجی می‌گویند ولی سود اصلی بازار توسط عده‌ای خاص کسب شد و عوائد افزایش قیمتها به جیب آنها رفت. حتی می‌توانم بگویم بسیاری از فروشنده ها ضرر هنگفتی را متحمل شدند. یکی از مشکلات بزرگ این است که شرکت، خودرویی را روانه بازار نمی‌کند و صرفا به صورت پیش فروش اقدام به ثبت نام می ‌ند.

هیوندای النترا وارداتی 2018

گفتنی است که قیمت خودروهای خارجی این روزها به شدت در حال نوسان است و اگر کسی بخواهد یک قیمت واحد برای یک خودروی خارجی صفر پیدا کند قطعا به مشکل خواهد خورد.

به طور مثال خودروی توسان با نوسان قیمتی 247 تا 260 میلیون تومان در بازار فروخته شد. سوناتا با قیمتی در حدود 220 تا 225 میلیون تومان و رافور با قیمتی در حدود 328 تا 332 میلیون تومان و سورنتو در حدود 377 میلیون تومان و سراتو با قیمت در حدود 190 تا 200 میلیون تومان مورد معامله قرار گرفت.

قیمت خودروهای داخلی به شرح زیر است:

 

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا