مکمل بنزین
خبر

با 6 خودروی برتر نمایشگاه دیترویت آشنا شوید

نمایشگاه دیترویت همیشه سورپرایز‌های هیجان‌انگیزی داشته است و ما پیش از آغاز کار این نمایشگاه سخت مشتاق روبرو شدن با مدل‌های کوروت یا شلبی GT500 بودیم.اما متاسفانه هیچکدام از این مدل‌ها در نمایشگاه دیده نشدند و ما محصولات اسپرت بزرگ و خوبی از شورلت ندیدیم اما بطور کلی خودروهای خوب متعددی در این نمایشگاه حضور داشتند که جای خالی موارد ذکر شده را برای ما پر می‌کردند.

پیکاپ‌های بزرگ آمریکایی در این نمایشگاه حضور پر رنگی داشتند که چندتا از آنها واقعا خوب بودند. FCA و GM هر دو پیکاپ جدید خود را به دیترویت آوردند اما رای نهایی ما به بهترین مدل پیکاپ، Ram 1500 است.

شورلت سیلورادو نیز با یک موتور دیزل جدید و کاهش وزن و همچنین سطح وسیعی از پوشش آلومینیومی، جهش بزرگی را تجربه می‌کرد. با این وجود، ما فکر می‌کنیم که رام با معرفی سیستم‌های V6 و V8 با سیستم هیبریدی 48 ولتی، در این بخش چندین گام جلوتر است. همچنین ما عاشق صفحه نمایش 12 اینچی آن نیز شده‌ایم.

فورد F-150 در حال حاضر جدیدترین پیکاپ بزرگ‌سایز بازار آمریکا بوده که فورد تصمیم گرفته است نمونه متوسط قوی را روانه بازار کند. ما نمی‌دانیم قدرت رنجر جدید در چه سطحی است اما وجود پیشرانه چهار سیلندر اکوبوست 2.3 لیتری چیزهای زیادی را نشان می‌دهد. این پیکاپ برای  آن‌هایی طراحی شده که ابعاد کوچک‌تری از یک پیکاپ را می‌خواهند.

مرسدس بنز اولین خودروی جدید G کلاس خود را در سال 1979 به‌نمایش گذاشت و جدیدترین مدل آن را نیز به دیترویت آورده بود. G-Class اگرچه با هدف نظامی و با چهره‌ای خشن طراحی شد اما حالا با به‌کار بردن چرم طبیعی و تجهیزات لوکس رنگ یک خودروی لاکچری را به خود گرفته است. ما دوست داریم که مرسدس سبک کلاسیک G-Wagon را حفظ کند و در عین حال، فضای داخلی را به طور عمده به روز رسانی کند. G-Class هنوز هم یکی از محبوب ترین وسایل نقلیه برای افراد مشهور دنیا است.

مرسدس نه تنها با یک کلاس G جدید به دیترویت آمد، بلکه نسل جدیدی از AMG 53 را نیز در این نمایشگاه به همگان نشان داد. نشان AMG 53 برای محصولات  CLS کوپه، کوپه E-Class و کبریولت E-Class قرار داده خواهد شد. تمام این مدل‌ها با یک پیشرانه 3.0 لیتری توربوشارژر  با یک کمپرسور کمکی عرضه خواهد شد. مجموع خروجی این پیشرانه، 429 اسب بخار قدرت است. ما هیجان زده هستیم تا با مدل‌های جدید مرسدس با موتور inline-six و همچنین اولین خودروی هیبریدی AMG رانندگی کنیم.

فولکس‌واگن جتا شاید هیجان‌انگیزترین محصول دیترویت نباشد اما یکی از مهم‌ترین خودروها است. جتا پرفروش‌ترین خودروی فولکس در آمریکا است. Jetta جدید از یک منبع قدرت 1.4 لیتری توربوشارژر  با 147 اسب بخار و 184 پوند/ فوت گشتاور، بهره می‌برد. گیربکس های شش سرعته دسته و 8 سرعته اتومات نیروی تولیدی موتور را به چرخ‌ها منتقل می‌کنند که پیش‌بینی می‌شود علاقه‌مندان دوباره به خرید این محصول تمایل داشته باشند

خودروی نهایی در فهرست ما ممکن است مورد علاقه خیلی‌ها باشد. هنگامی که هیوندای مدل اروپایی i30N خود را نشان داد، می‌دانستیم که تجربه رانندگی با آن برای ما هیجان‌انگیز خواهد بود. این خودرو با یک موتور 2.0 لیتری توربوشارژر چهار سیلندر و با 247 و یا 275 اسب بخار قدرت عرضه خواهد شد که مجهز به گیربکس شش سرعته دستی است.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا