مکمل بنزین
برگزیده‌هاتاریخچه

تاریخچه و آمارهای جالب ؛ هر آنچیزی که باید در مورد شرکت تویوتا بدانید + تصاویر

شاید امروزه شرکتهای بزرگ خودروسازی دنیا برای مردم صرفا در خودروهایی که از آنها سراغ دارند و سوار می‌شوند خلاصه می‌شود ولی شاید بررسی اطلاعات دیگر از جمله معنی نام، تاریخچه شرکت، آمارهای اولیه، سرمایه‌های شرکت و فعالیت‌هایی که توسط آنها انجام شده تا به این سطح از کیفیت برسند، نکاتی است که هم به لحاظ محتوایی جالب است و هم اینکه شاید برای بسیاری از افراد، یک عامل انگیزشی باشد.

در این گزارش به صورت مفصل می‌خواهیم اطلاعاتی جالب از شرکت تویوتا ارائه دهیم که پیشنهاد می‌کنیم حتما بخوانید.

شرکت خودروسازی تویوتا

شرکت خودروسازی تویوتا در سال 1937 توسط فردی به نام کیشیرو تویودا راه‌اندازی شد. شعبه مرکزی تویوتا در استان آیچی ژاپن است که در شهری به نام تویوتا قرار گرفته است. مدیرعامل فعلی این شرکت خودروسازی آکیو تویودا است و رئیس هیات مدیره نیز بر عهده تاکشی اوچیامادا است.

مالکین سهام این شرکت بزرگ خودروسازی به ترتیب: گروه تویوتا صاحب 50 درصد سهم، صنایع تویوتا دارای 6 درصد سهم، مستر تراست بانک 5 درصد سهم، استیت استریت دارای 3 درصد سهم، نیپون لایف دارای 3 درصد سهم و ژاپن تراستی سرویس بانک دارای 9 درصد سهم و شرکتها و گروههای مختلف دیگر که صاحب باقیمانده سهام این شرکت هستند.

تعداد کارکنان این شرکت در سال 2013 چیزی در حدود 350 هزار نفر اعلام شد که سهم بیشتر این عدد در ژاپن بوده و کشورهای آسیایی و اروپایی نیز سهم قابل توجهی در این آمار دارند.

شرکت تویوتا

جالب است بدانید اولین خودروی این شرکت در سال 1937 تولید شد که نام تویوتا ای‌ای را داشت. همچنین باید بدانید که تویوتا صاحب برندهای دیگری همچون دینا، دایهاتسو، سایون، لکسوس و هینو موتورز هست که سهام این شرکت در بزرگترین بورس‌های دنیا (بازار بورس نیویورک، بورس لندن و بورس توکیو ) در حال خرید و فروش است.

شرکت تویوتا

شرکت خودروسازی تویوتا و رابطه آن با نساجی!

جالب است بدانید سابقه این شرکت از یک شرکتی به نام صنایع تویوتا بوده که در صنعت نساجی فعال بوده است. سابقه این شرکت نساجی به سال 1926 برمیگردد که تویودا در همین حین توانست یک ماشین ریسندگی نیز ابداع کند که نشان دهنده سبقه فنی و صنعتی ایشان است.

کیشیرو تویودا که فارغ التحصیل مهندسی مکانیک بود در کارخانه پدرش فعال شد و در حالیکه فعالیت اصلی کارخانه ریسندگی بود او تمام فکرش را برای تولید اتومبیل گذاشت. او می‌خواست یک موتور اختصاصی اتومبیل طراحی کند و فعالیت زیادی برای این کار انجام داد. وی وقتی برای عقد قراردادهایی برای کارخانه نساجی و ریسندگی پدرش به آمریکا رفت، مجذوب صنعت خودروسازی در این کشور شد و به هنگام بازگشت به کشورش رسما کارهای مربوط به راه‌اندازی کارخانه خودروسازی را آغاز کرد.

موتورهای گازوئیلی اولین چیزی بود که تویودا روی آنها کار کرد. او با مخالفت‌هایی روبرو شد ولی جدیت او باعث شد که پدرش با راه‌اندازی کارگاهی برای تولید خودرو موافقت کند. تویودا می‌خواست خودرویی مناسب با شرایط ژاپن تولید کند و تمام همّ و غمّ خود را روی این موضوع گذاشت. در سال 1935 کارخانه خودروسازی تویودا آغاز به کار کرد که پس از گذشت زمان اندکی برند تویودا به تویوتا تغییر پیدا کرد. دو سال بعد به طور رسمی شرکت تویوتاموتور راه‌اندازی شد.

شرکت تویوتا

در سال 1938 اولین کامیون 1.5 تنی تویوتا تولید شد و به دلیل جنگ جهانی که در همین زمان رخ داد تمام فعالیت‌های تویوتا متوقف شد و به تولید همین کامیون‌ها پرداخت. شاید اوج‌گیری تویوتا را بتوان در زمان پسر عموی کیشیرو در تویوتا دانست. ایجی تویوتا توانست با کمک دیگر افراد خانواده تویوتا را به عنوان یکی از بزرگترین شرکتهای خودروسازی دنیا تبدیل کند.

وورد به بازار آمریکا در سال 1977 و همکاری این شرکت با جنرال موتورز در سال 1984 از دیگر موفقیت‌های خانواده تویوتا بود که این همکاری‌ها و پیشرفت‌های صورت گرفته در کارخانه مرکزی تویوتا، اصول راهنمای تولید تویوتا در سال 1992 تولید شد.

فعالیت تویوتا پس از سال 92 روز به روز افزایش یافت و پیشرفت‌های زیادی را تجربه کرد که این شرکت، حالا به یکی از بزرگترین شرکتهای تولید خودرو در دنیا تبدیل شده است که از ماشین‌های کوچک تا بزرگترین خودروها را تولید می‌کند.

شرکت خودروسازی تویوتا

خودروهای معروفی که تویوتا تابحال تولید کرده و در بازارهای بین‌المللی عرضه کرده است:

تویوتا سده، تویوتا کراون مجستا، تویوتا بلتا، تویوتا مارک ایکس زدآی‌او، تویوتا راکتیس،  تویوتا پوتر، تویوتا پرویا، تویوتا آیسیز،تویوتا مارک ایکس، تویوتا پرمیو، تویوتا پریوس، تویوتا آریس، تویوتا پوتر، لکسوس آرایکس، تویوتا راو ۴، دایهاتسو تریوس، تویوتا آلفارد، تویوتا های‌آس، دایهاتسو موو، تویوتا کورونا ای‌ایکسی‌وی، تویوتا ترسل، تویوتا اوپا،تویوتا پریوس، تویوتا ایست، تویوتا آریس، تویوتا اونسیس، تویوتا رام، تویوتا دبلیوآی‌اس‌اچ، تویوتا راو ۴، تویوتا آلفارد، تویوتا آی‌کیو، تویوتا ام‌آر۲، تویوتا ام‌آر۲، تویوتا استارلت، تویوتا ویستا، تویوتا کرستا، تویوتا اسپرینتر مارینو،تویوتا کراون، تویوتا پریوس، تویوتا آلیون، تویوتا آریس، تویوتا کورولا (ای۱۲۰)، تویوتا کورولا (ای۹۰)، تویوتا گرانویا، تویوتا لایت‌ایس، زاترن سری اس، تویوتا آوالن، لکسوس ال‌اس، تویوتا افجی کرویزر، تویوتا لندکروزر، تویوتا ترکر، تویوتا لندکروزر پرادو، تویوتا دینا، تویوتا استوت، تویوتا ۲۰۰۰جی‌تی، تویوتا کارینا ای‌دی، تویوتا گایا،دایهاتسو تریوس، تویوتا ایست، تویوتا پلاتز، تویوتا هیلوکس، تویوتا کورولا (ای۱۲۰)، تویوتا یاریس ورسو، لکسوس آی‌اس، تویوتا کورن، لکسوس جی‌اس، تویوتا پاسو، شورولت کاوالیر، تویوتا مسترآس، تویوتا هیلوکس، تویوتا مگاکروزر، تویوتا CH-R

البته خودروهای بالا بخشی از خودروهای تولید شده این شرکت هستند که به عنوان مطرح شده است. جالب است بدانید این شرکت در اولین سال فعالیت خود تنها 20 خودرو تولید کرده است. در سال دوم 1142 خودرو تولید کرده و همین روند تا سال 1959 ادامه داشت که پس از این سال بیش از 100 هزار خودرو در سال، رکورد جدید تویوتا بوده است.

شرکت خودروسازی تویوتا

در حال حاضر تویوتا سالانه چند میلیون خودرو تولید می‌کند که در کشورهای مختلفی عرضه می‌شوند. یکی از بزرگترین بازارهای تویوتا، ایالات متحده آمریکاست که سالانه حدود 2 میلیون محصول از تویوتا در این کشور فروخته می‌شود.

تصاویری از محصولات مختلف تویوتا:

 

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. سلام.امیدوارم روزی برسه که صنعت خودروی ما سرمشقی از تویوتای ژاپن بگیره وبه فکر صنعت ویرانشده خودرو افتاده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا