مکمل بنزین
خبرداخلی

ایران‌خودرو، اولین سری هایما S5 توربوشارژ را به مشتریان تحویل داد + قیمت بازار

به گزارش چرخان، گروه خودروسازی ایران‌خودرو روز گذشته اولین سری خودروهای هایما S5 را به مشتریانی که پیش خرید کرده بودند، تحویل داد.

این گروه خودروسازی که چندی پیش، اطلاعیه پیش فروش هایما S5 را منتشر کرده بود، دیروز به عهد خود وفا کرد و خودروهای فروخته شده را به مشتریان تحویل داد. این خودرو که پیشرانه 1.5 لیتری با قدرت 161 اسب بخار و گشتاور 223 نیوتونی دارد با قیمت 89 میلیون و نهصد هزار تومان به مشتریان پیش فروشی عرضه شد و در حال حاضر با قیمتی در حدود 93 تا 95 میلیون تومان در بازار آزاد عرضه شده است.

هایما S5 از دو پیشرانه متفاوت بهره می‌برد که در نوع اول این خودرو از یک موتور 1.6 لیتری چهار سیلندر و تنفس طبیعی بهره می‌برد که قادر به‌تولید قدرتی برابر با 122 اسب بخار است، اما این مدل برای بازار داخلی ایران انتخاب نشده است. اما در نوع دوم که ایران خودرو آن را برای بازار داخلی ایران مناسب دیده و تولید آن را در سایت خراسان خود آغاز کرده است، یک موتور 1.5 لیتری چهار سیلندر مجهز به سیستم افزایش توان یا همان توربوشارژ با قدرتی برابر با 161 اسب بخار و حداکثر گشتاوری برابر با 223 نیوتن متر تعبیه شده است.

طبق تست هایی که با بنزین انجام شده، این خودرو در 12.5 ثانیه می تواند به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد و میانگین مصرف این خودرو در 100 کیلومتر چیزی در حدود 8.5 لیتر بوده که مطابق با استاندارهای یورو 5 است. صاحبان این خودروها می توانند سرعت 170 کیلومتری را با این خودرو تجربه کنند.

بیشتر بخوانید:

 

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا