مکمل بنزین
گوناگونخبر

نسخه GT Line کیا ریو با موتور سه سیلندر معرفی شد

با اتمام نمایشگاه خودروی دیترویت، شرکت‌های مختلف در حال آماده شدن برای معرفی محصولات آینده خود در نمایشگاه خودرو ژنو در ماه مارس هستند. به تازگی شرکت رنج‌روور تیزری از محصول آینده خود یعنی رنج‌روور SV کوپه منتشر کرده است و حال شرکت کیا به دنبال معرفی نسخه جدید از خودرو ریو است. در همین راستا این شرکت به تازگی از نسخه GT Line کیا ریو رونمایی کرد.

این شرکت نسخه GT Line برخی از خودروهای محبوب خود را به بازار عرضه کرده است. در حال حاضر نسخه GT Line خودروهای پیکانتو، اسپورتیج، اپتیما و سورنتو در بازار قابل خریداری هستند. نسخه GT Line کیا ریو در اصل یک خودرو سگمنت B هاچ‌بک با طراحی ظاهری اسپرت است. این نسخه از رینگ‌های آلیاژی 17 اینچی، نمای جلویی کرومی و همچنین سیستم اگزوز دوگانه بهره می‌برد.

نمای داخلی نسخه GT Line کیا ریو از نظر طراحی تفاوت چندانی با نسخه معمولی این خودرو ندارد. در نمای داخلی این نسخه شاهد استفاده از چرم مصنوعی مشکی رنگ همراه با دوخت پارچه‌ای هستیم. از دیگر ویژگی کابین این خودرو می‌توان به استفاده از فلز در طراحی آن و همچنین طرح فیبر کربن مانند داشبورد اشاره کرد. در پایین فرمان این نسخه عبارت GT Line قابل مشاهده است.

موتورهای درنظر گرفته شده برای نسخه GT Line ریو تفاوتی با موتورهای مورد استفاده در نسخه معمولی این خودرو ندارد، البته یک موتور جدید برای این نسخه قابل سفارش است. خریداران می‌توانند برای این اتومبیل موتورهای تنفس طبیعی بنزینی 1.25 و 1.4 لیتری را سفارش دهند. علاوه‌بر این موتورها، گزینه دیگری نیز برای خریداران این خودرو وجود دارد. کیا برای این محصول خود یک موتور جدید سه سیلندر توربوشارژر درنظر گرفته است.

این موتور سه سیلندر توربوشارژر دارای حجمی برابر با 1.0 لیتر بوده که قادر به تولید 118 اسب بخار قدرت و 171 نیوتون متر گشتاور است.  سیستم انتقال قدرت در این خودرو را یک گیربکس دستی 6 سرعته برعهده دارد. در سه ماهه سوم سال 2018 نسخه GT Line کیا ریو با گیربکس 7 سرعته دو کلاچه قابل خریداری خواهد بود.

هدف این شرکت کره‌ای از معرفی نسخه GT Line کیا ریو، مقابله با شرکت‌های فورد و فولکس‌واگن است. فورد دارای خودرو فیستا ST Line بوده و فولکس‌واگن نیز اتومبیل پولو R-Line را در بازار به فروش می‌رساند. با افزایش گزینه‌های موجود در بازار، رانندگان می‌توانند خودرو کوچک شهری مورد علاقه خود را با ظاهری اسپرت خریداری کنند.

محمد قریشی

مهندس مکانیک و علاقه مند به دنیای خودرو و تکنولوژی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا