مکمل بنزین
خبر

کیا سول بهترین شاسی‌ بلند کامپکت انتخاب شد

مجله کار درایو هر سال لیستی از بهترین خودروهای موجود را منتشر می‌کند و  در پایان سال 2017 نیز لیست جدید این سایت منتشر شد. کارشناسان این سایت با بررسی دقیق و کامل خودروهای جدید، نظرات خود را در کنار هم قرار می‌دهند و در نتیجه به یک جمع‌بندی کامل می‌رسند. البته این سایت تنها رسانه‌ای نیست که چنین مطالبی را آماده می‌کند و تقریبا اکثر سایت‌های معتبر روندی مشابه دارند. امسال با انتخاب کیا سول بعنوان بهترین شاسی‌بلند کامپکت کمی باعث تعجب شد اما این نظر کارشناسان، کار درایو بوده است.

یک خودروی عجیب و غریب با تجهیزات فراوان باعث شده تا نظرات جلب شوند. نسخه استاندارد سول از یک  پیشرانه 130 اسب بخاری بهره می‌برد که چندان جذاب نیست اما نمونه‌ای با پیشرانه 4 سیلندر 1.6 لیتری توربو و 201 اسب بخار قدرت و گیربکس 7 سرعته دوکلاچه عرضه شده که شرایط سول را بسیار تغییر می‌دهد و آن را به یک شاسی‌بلند قدرتمند تبدیل می‌کند. شتاب ۶.۴ ثانیه‌ای نیز یک مشخصه خوب سول است و  مصرف سوخت 7.8 لیتری نیز این خودرو را به یک محصول اقتصادی تبدیل کرده است. از دیگر مشخصات عالی کیا سول می‌توان به فضای کابین فراوان بخصوص در بخش پا اشاره کرد که راحتی بسیار زیادی برای سرنشینان را بهمراه دارد.هندلینگ بسیار خوب، کیفیت سواری عالی و تجهیزات فراوان در کنار قیمت مناسب، کیا سول را به یک شاسی‌بلند کام‍پکت عالی تبدیل کرده است.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا