مکمل بنزین
گوناگونداخلی

نمای داخلی و کابین ساینا به چه صورت است؟

همان‌گونه که می‌دانید، ساینا یکی از جدیدترین محصولات گروه خودروسازی سایپا بوده که از سال 1395 وارد بازار خودرویی ایران شده و در حال حاضر در دو مدل دنده دستی و اتوماتیک عرضه می‌شود. پیرامون همین موضوع، در سلسه بررسی‌های وب سایت تحلیلی خبری چرخان، حال نوبت به نمای داخلی و کابین ساینا در دو مدل اتوماتیک و دستی می‌رسد. لازم به یاداوریست که این بررسی به‌صورت کوتاه و متخصر انجام شده و با دید کلی به این خودرو صورت گرفته است

1-ساینا دنده‌ای

در ابتدا به سراغ نمای داخلی و کابین ساینا دنده‌ای می‌رویم. پیرامون همین موضوع، با ورود به داخل این خودرو نخستین چیزی که نظرمان را جلب می‌کند، کیفیت بسیار پایین داشبورد و دیگر ادوات است! متاسفانه به‌دلیل ارزان بودن این خودرو در بازار داخلی کشور، شرکت سازنده این محصول (گروه خودروسازی سایپا) کیفیت تولید ساینا دنده‌ای را در سطح پایینی نگه داشته و خریداران این خودرو همواره از کیفیت پایین اتاق ساینا ناراضی هستند. شاید تنها نکته مثبتی که بتوان پیرامون اتاق داخلی ساینا دنده‌ای گفت، مواردی همچون طراحی بهتر درب‌ها در نمای داخلی خودرو باشد!

2-ساینا اتوماتیک

حال به‌سراغ نمای داخلی و کابین ساینا اتوماتیک می‌رویم، این خودرو در چندین تیپ مختلف بسته به نوع امکانات عرضه می‌شود و نمای داخلی آن نسبتا بهتر از ساینا دنده‌ای است. حال شاید سوالی در این رابطه پیش آید که چرا نمای داخلی ساینا اتوماتیک بهتر از نمونه دستی خود است؟ در پاسخ این سوال می‌توان این‌گونه گفت که به دلیل وجود امکانات بیشتر و قیمتی بالاتر، نمای داخلی ساینا اتوماتیک در دیدگاه اولیه کمی بهتر به‌نظر می‌رسد و با وجود تغییراتی همچون فرمان جدید، اضافه شدن مانتیور، طرح زیبای سردنده و کنسول وسط، ساینا اتوماتیک جلوه بهتری را در نمای داخلی خود نسبت به مدل دنده‌ای دارا است.

البته این نکته نیز لازم به ذکر است که در هر دو مدل کیفیت کابین پایین بوده و جنس موارد استفاده شده در ساخت اتاق داخلی ساینا از پلاستیک فشرده و نامرغوب است که این موضوع در هنگام استفاده طولانی مدت و زیر نور مستقیم خورشید، بیشتر خود را نمایان می‌سازد.

 

امین ایرجی

هیچ گاه از علاقه خود به دنیای اتومبیل غافل نشوید. یک مازندارنی اصیل. علاقمند به خودروهای آلمانی و سیستم های پیشرفته. نویسنده و کارشناس بازار خودرو ایران و مسائل روز صنعت خودرو در سرتاسر جهان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا