مکمل بنزین
خبرداخلی

تحویل 30 روزه ؛ کلاهبرداری جدید بعضی از شرکتهای واردکننده خودروهای خارجی !

به گزارش چرخان، با اوج گیری اوضاع پرنوسان بازار خودروهای خارجی در کشور، بعضی از شرکتهای واردکننده خودروهای خارجی نیز از آب گل آلود ماهی گرفته و به بهانه‌های مختلف از مشتری اخاذی می‌کنند و کلاهبرداری‌های عجیب و غریبی را انجام می‌دهند که نبود نظارت‌های لازم باعث رشد روزافزون آنها شده و مشتریان این خودروهای خارجی بیشترین ضرر را متحمل می‌شوند.

طی ماههای اخیر اتفاقات زیادی در بازار خودرو روی داده که نهادهای نظارتی و مسئول با دستورالعمل‌های مختلف خواسته‌اند جلوی ایجاد بی نظمی‌ها را بگیرند ولی چیزی که در عمل اتفاق افتاده، یک سیاه بازاری است که در بازار خودروهای خارجی به راه افتاده که هر روز یک کلاهبرداری جدید از آن خارج می‌شود!

چندی پیش وزارت صنعت دستورالعمل واردات خودروهای خارجی را به شرکتهای رسمی اعلام کرد و حتی به شرکتهای غیررسمی نیز اجازه واردات خودرو داد ولی این اتفاق نه تنها باعث نشد که قیمتها ثابت بماند بلکه بسیاری از شرکتهای رسمی و غیررسمی واردکننده خودروهای خارجی از این دستورالعمل استفاده کرده و با متوقف کردن فروش خود، سود میلیاردی را روانه جیب خود کردند که هزینه این سودهای میلیاردی از جیب مشتریان خارج شد!

سازمان حمایت نیز برای کنترل اوضاع وارد شد و دستورالعملی برای قیمت‌گذاری خودروهای خارجی ارائه کرد ولی این دستورالعمل در بسیاری از شرکتهای واردکننده خودروهای خارجی نادیده گرفته شد و این شرکتها بدون توجه به اخطارها با افزایش‌های بسیار زیاد، خودروهای خود را فروخته یا پیش‌فروش کردند.

به عنوان مثال یکی از مشتریان همین شرکتهای واردکننده خودروهای خارجی، یک سراتو را با به صورت فروش نقدی و تحویل 30 روزه به مشتری فروخته ولی طبق گفته‌های مشتری و اسناد و مدارک معتبر، این شرکت پس از 5 ماه هنوز خودرو را تحویل نداده و مدعی است به دلیل افزایش تعرفه واردات و افزایش نرخ دلار، مشتری می‌بایست 55 میلیون تومان دیگر به حساب شرکت واریز کند تا خودروی خود را تحویل بگیرد! این اتفاق در حالی روی می‌دهد که این مشتری در زمان خرید، 145 میلیون تومان به صورت قطعی پرداخت و قول تحویل 30 روزه از شرکت دریافت کرده است.

اهالی بازار خودرو می‌گویند که بسیاری از شرکتهای رسمی واردکننده خودروهای خارجی اصلا خودرویی ندارند که نقدا بفروشند. آنها با یک ترفند فروش نقدی 30 روزه مشتری را وسوسه می‌کنند تا به آنها پول بپردازد و پس از اینکه به اصطلاح کارشان راه افتاد بدعهدی می‌کنند و هزار و یک جور بلا را بر سر مشتری می‌آورند تا از تحویل خودرو سر باز زنند.

بیشتر بخوانید: بی‌نظمی در بازار خودروهای خارجی؛ سانتافه “خودجوش” ۶۸ میلیون تومان گران شد!

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا