مکمل بنزین
خبر

بیست آلفا ایکس بلک‌ برد، محصول جدید رضوانی معرفی شد!

اخيرا فعاليت كمپانی رضوانی بسيار شدت گرفته و محصولات بسيار خاصی را روانه بازار می‌کند. این کمپانی محصول جدید خود را با نام طولانی بیست آلفا ایکس بلک‌ برد و  موتور 2.5 لیتری سوپرشارژر با قدرت ۷۰۰ اسب بخار معرفی کرد. بعد از شاسی‌بلند قدرتمند تانک با چهره‌ای خشن، رضوانی به سراغ  هواپیمای شناسایی لاکهید SR-71 بلک‌ برد رفته است که یکی از سریعترین هواپیماهای موجود در جهان شناخته می‌شود.

رضوانی با الهام از این هواپیما توانسته به یک خودروی سریع دست پیدا کند و آن را به دست مشتریان خاص خود برساند. این کمپانی قصد دارد تنها پنج دستگاه از این خودرو را بسازد که قیمت آنها از  ۲۲۵ هزار دلار آغاز خواهد شد و کوئینتون جکسون، ورزشکار هنرهای رزمی بازیگر و کشتی‌گیر مسابقات UFC اولین نمونه آن را پیش‌خرید کرده است.

مدل استاندارد بیست آلفا، از پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری توربوشارژ با قدرت ۴۰۰ اسب بخار بهره می‌برد و رضوانی در اولین گام به سراغ توربوشارژر آن رفته است و به‌جای این بخش از یک سوپرشارژر جدید استفاده نموده و با بهره‌گیری از ECU سفارشی کازورث و فنربندی سفارشیCP-Carillo توانسته به قدرت 700 اسب‌بخار برسد. رضوانی در بخش انتقال قدرت از گیربکس‌های ۶ سرعته‌ دستی و ۶ سرعته‌ sequential به همراه پدال‌های تعویض دنده‌ی پشت فرمان بهره گرفته تا با تعویض‌دنده دقیق بتواند شتاب صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت بلک برد را به زمان ۲.۹ ثانیه برساند این زمان در مدل استاندارد 3.5 ثانیه بوده است.

 

رضوانی برای کاهش وزن بلک‌برد، از بدنه‌ی فیبرکربن استفاده نموده است. البته نسخه‌های دیگر بیست نیز با بدنه فیبرکربنی عرضه می‌شوند. از دیگر بخش‌های بدنه این محصول می‌توان به درب‌های کشویی، رینگ‌های ۱۸ اینچی، ترمزهای AP Racing، روتورهای سرامیک کربن و چراغ‌های خاص سبز اشاره کرد. این مدل با وزن 952 کیلوگرم کمی از نسخه استاندارد سنگین‌تر است اما با توجه به تغییرات اعمال شده عادی بنظر می‌رسد. رضوانی مدل آلفا ایکس را با قیمت پایه‌ی ۱۷۹ هزار دلار  عرضه می‌کند در حالی که قیمت بلک‌برد به ۲۵۰ هزار و ۸۲۵ دلار می‌رسد.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا