مکمل بنزین
خبرداخلی

ماجراجویی جدید بنزین در ایران؛ این بار قصه پول نقد!

به گزارش چرخان، بحث بنزین در ایران به یک قصه پر غصه‌ای تبدیل شده است که هر بار یک حاشیه جدیدی به آن وارد می‌شود، به گونه‌ای که مردم کشورمان را مشغول خودش می‌کند. اواسط آذرماه بود که بحث داغ کشور، موضوع گران‌‌شدن قیمت بنزین در بودجه 97 بود که حتی به اعدادی همچون 2000 تومان نیز اشاره می‌کرد ولی وقتی اعتراضات مردم در فضای واقعی و مجازی مشاهده شد، نمایندگان مجلس قاطعانه از رد قطعی افزایش قیمت بنزین خبر دادند و این موضوع را رد کردند، ولی حالا قصه پول نقد و پرداخت اعتباری در جایگاه‌های سوخت به موضوعی جدید در کشور تبدیل شده که در بسیاری از شهرهای بزرگ علی‌الخصوص تهران، یک معضل است.

موضوع پرداخت هزینه بنزین در جایگاههای سوخت، به مصوبه بانک مرکزی برمی‌گردد که طبق آن و باتوجه به الزامات بانک جهانی، تسویه پرداخت‌های تمام تراکنشات شاپرک 24 ساعته شد و افرادی که تابه‌حال هر دو ساعت یک‌بار فروش خود را نقد می‌کردند، حالا باید برای دریافت پول محصول فروخته شده تا 24 ساعت صبر کنند.

این اتفاق برای جایگاه داران قابل قبول نبوده و در یک اقدام هماهنگ بسیاری از آن‌ها در شهرهای بزرگ با نصب پلاکاردهایی از عدم امکان پرداخت وجه سوخت از طریق کارت اعتباری خبر دادند و اعلام کردند که صرفا از طریق پرداخت وجه نقدی و اسکناس، امکان پرداخت وجود دارد.

بعد از روشن شدن چراغ اخطار بنزین چقدر می‌توان رانندگی کرد؟

بیژن حاج محمدرضا رییس اتحادیه جایگاه‌داران سوخت در مصاحبه‌ای اعلام کرد که بانک ملت قرار بود طرح کیف پول را اجرا کند و طبق آن دو تومان به ازای هر لیتر به جایگاه‌داران پرداخت نماید، ولی با گذشت سال‌ها هنوز این اتفاق نیفتاده و بانک ملت این طرح را فراموش کرده است.

وی در ادامه افزود: یکی از مشکلاتی که جایگاه‌داران با آن مواجه هستند، تاخیرهای بسیار زیاد بانک ملت در پرداخت طلب‌های آنان است که بعضا تا 20 روز نیز این اتفاق به تاخیر می‌افتد که برای جایگاه‌داران مشکلات زیادی را ایجاد می‌کند. اما نکته اینجاست که وزارت نفت پول بنزینی که به جایگاه‌داران ارایه می‌دهد، نهایتا در طی 48 ساعت دریافت می‌کند و اگر واریز وجه بنزین طی این ساعات انجام نشود، خودبخود بنزین جایگاه قطع خواهد شد.

رییس اتحادیه جایگاه‌داران سوخت در ادامه از مذاکرات این اتحادیه با بانک ملت گفت: ما در حال حاضر با بانک ملت در حال گفتگو هستیم تا بتوانیم مشکلات موجود را حل کنیم و این تاخیرها را اصلاح نماییم و اگر بانک ملت برای رفع این مشکل اقدامی نکند، قطعا مردم در این بین ضرر خواهند کرد چرا که برای پرداخت هزینه بنزین ملزم به پرداخت اسکناس خواهند شد و کارت اعتباری مورد قبول نخواهد بود. البته این مشکل صرفا با بانک ملت وجود دارد و سایر بانکهای کشور مانند ملی و پاسارگاد و .. این مشکلات را ندارند.

بعد از روشن شدن چراغ اخطار بنزین، چقدر می‌توان رانندگی کرد؟

این نماینده جایگاه‌داران در ادامه از احتمال حذف دستگاه‌های پوز خبر داد و گفت: در صورتی‌که مشکل اتحادیه با بانک ملت حل نشود قطعا منجر به حذف دستگاه‌های پرداخت جایگاه‌ها خواهد شد و البته این نکته نیز قابل ذکر است که مردم می‌توانند پرداخت وجه را از طریق پوزهای فروشگاهی سایر بانک‌ها در صورت وجود در جایگاه پرداخت کنند و موضوع اصلی بحث ما دستگاه‌های متصل به دریافت سوخت است.

گفتنی است که بسیاری از دستگاههای پرداخت موجود در جایگاه‌ها نیز از بانک ملت اخذ شده و بر خلاف گفته‌های رئیس اتحادیه جایگاه‌داران، مردم در بسیاری از جایگاه‌ها حتی امکان پرداخت وجه بنزین توسط پوزهای فروشگاهی را نیز ندارند. البته عدم وجود مشکل برای سایر پوزهای مرتبط با بانک‌های دیگر تایید شده و از این حیث مشکلی نیست. به هر حال مردم تنها بازنده جدال بین جایگاه‌داران و بانک ملت هستند که شرکت ملی نفت نیز پای خود را از این ماجرا بیرون کشیده است.

بیشتر بخوانید: 

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا