مکمل بنزین
خبر

محصول جدید سرّی سایپا در هند لو رفت ! + مشخصات احتمالی

به گزارش چرخان، یکی از سایتهای خبری هند در تصویری که در رسانه خود منتشر کرده است، خبر از تست خودروی جدید سایپا در این کشور داد که این تولید با همکاری گروه رنو-نیسان در هند صورت خواهد گرفت که خبر از برنامه‌های آینده گروه خودروسازی ایرانی در این کشور می‌دهد.

گروه خودروسازی سایپا که مدت‌های زیادی است برای تولید یک خودروی سواری سدان با قیمتی در حدود 75 تا 100 میلیون تومان برنامه‌ریزی می‌کند و سعی دارد با تولید یک خودروی ایمن و اقتصادی بازار خارجی خودش را ارتقا دهد، با همکاری رنو-نیسان هند توانسته یک نمونه از خودروی مورد نظرش را تولید کند.

این اتفاق که در رسانه‌های هندی به صورت گسترده پوشش داده شده، با انتشار یک تصویر خودرو با نشان سایپا علنی شد و این اتفاق از چشم رسانه‌های ایرانی نیز دور نماند. گروه خودروسازی سایپا مدتهاست که به دنبال پلتفرم جدید ایمن و اقتصادی خود هستند که آن را اس‌پی نامیده و در حال حاضر با حالت جوینت‌ونچر با خودروسازهای حاضر در هند توانستند این پلتفرم را تولید کنند.

پیش بینی‌ها از تولید انبوه این خودرو نشان می‌دهد حداقل تا یک‌سال آتی خبری از تولید نخواهد بود و شاید اواخر سال آینده اولین سری خودروی جدید لوکس و ارزان‌قیمت سایپا به بازارهای خارجی عرضه شود.

شواهد امر نشان می‌دهد که این خودروی جدید شباهت زیادی به رنو سیمبل دارد که حالت چراغ‌ها، بدنه و خطوط ماشین متفاوت و خاص بوده که نشان می‌دهد عزم سایپا برای حضور متفاوت در بازارهای جدید خارجی جدی است و یک طراحی متفاوت و اختصاصی برای این خودرو صورت گرفته است.

گروه خودروسازی رنو-نیسان در هندوستان با استفاده از مراکز تخصصی خود قصد کمک به تولید و طراحی خودروهای ارزان‌قیمت خودروساز ایرانی را دارند و آنها نیز برای این بخش از تولیدات خودرویی برنامه ویژه‌ای داشته و تلاش زیادی برای به ثمر نشستن این پروژه در هند انجام می‌دهند.

جاسوسان صنعتی در هند به تازگی توانسته‌اند اولین تولید این همکاری جوینت ونچر سایپا و رنو-نیسان را شکار کنند که با یک کاور سفید پوشانده شده و به طور مشخصی به لوگوی سایپای ایران مزین است. البته لازم به ذکر است همکاری سایپا با این گروه خودروسازی در هند، قدمت داشته و در مورد رنو کویید نیز سایپا از کمک‌های این شرکت بهره‌مند شده است.

اس‌پی 100 نام سری خودروهای جدید سایپا است که طبق اطلاعات فاینشنال تریبون این خودرو قادر خواهد بود سطوح عالی امنیتی اروپا را در سطح یک و بسیار بالای تصادف پاس کرده و از این حیث نیز به سطح عالی کیفیت رسیده است. گیربکس اتوماتیک و رهیاب جهانی به طراحی جدید موتور این خودرو افزوده شده که از جمله ویژگی‌های خوب این خودرو است.

این روزنامه انگلیسی زبان مدعی است که این سایپا به صورت کلی طرح این خودرو را از روی یکی از محصولات سیتروئن برداشته ولی طرح اولیه اس‌پی اختصاصی است که نشان می‌‌دهد سایپا قصد کپی‌برداری صرف از دیگر محصولات خارجی را ندارد.

بیشتر بخوانید: خودروهای کارکرده زیر ۳۰ میلیون تومان سایپا در بازار تهران

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

‫7 دیدگاه ها

    1. سلام سجاد عزیز
      متاسفانه قیمتش حتی بالاتر از 75 هست. در ضمن حدود قیمت ریالیش اینه
      احتمالا اصلا در بازار ایران عرضه نشه.

  1. خخخخ آخه سایپا و خودرو درست کردن
    سایپا تا پراید رو از کره جنوبی به طور رسمی کالکیتشو گرفت هفت خان رستم رو طی کردند الان بیاد واسه من طراحیکنه تازه طراحی که کرده مال شرکت تویوتا خستش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا