مکمل بنزین
گوناگونخبر

خودروی جدید رضوانی: لوتوسی با قدرت 700 اسب بخار!

شرکت کالیفرنیایی رضوانی که متخصص ابر خودروهای سبک‌وزن است با تلاش فراوان و البته دانش و تجربه‌ای که در این سال‌ها کسب کرده، در پی رقابت با شرکت‌های تیونینگ دیگر و رضایت مشتریان خود بر آمده تا شاید شما خودرویی بانام Beast را که چند سال قبل از طرف این شرکت معرفی‌شده بود به یاد بیاورید. خودرویی که چهره‌ای بسیار متفاوت و تهاجمی‌تر از خودروی بریتانیایی Ariel Atom را به نمایش می‌گذاشت.

سیستم تعلیق و شاسی Beast همان اسکلت‌بندی Atom بود با این تفاوت که رضوانی با ایجاد تغییراتی در آن، استحکام و قدرت بیشتری را به خودرو بخشید و درواقع می‌توان گفت که برادر قدرتمندتر خودروی بریتانیایی را متولد کردند. ابر خودرویی باقدرت 500 اسب بخار که توان زیادی را به زیر پای راننده منتقل می‌کرد.

اما بدون شک می‌توان گفت که آن خودروی قدرتمند برای رویاهای رضوانی به‌اندازه کامل قدرتمند و تهاجمی نبود وهم اکنون شرکت رضوانی در پی ساخت ابرخودروهای قدرتمندتر، یک هیولای تهاجمی به‌مراتب قوی‌تر از Beast را معرفی کرده است. هیولایی بانام Beast Alpha X Blackbird که برادر بزرگ‌تر و قدرتمندتر Beast محسوب می‌شود.

این سوپرخودرو که نام آن نیز معنای هیولا می‌دهد، توانایی تولید 700 اسب بخار قدرت را از طریق یک موتور 2.5 لیتری 4 سیلندر خطی دارد. البته باید گفت که رضوانی موتور پیستون‌ها، بادامک‌ها، فنرها، سوپاپ‌ها و همچنین مغز متفکر خودرو Cosworth ECU را بر اساس Carillo racing ساخته است.

درست مخالف نسخه ضعیف‌تر Beast که برپایه خودروی بریتانیایی Atom ساخته‌شده بود، این بار شرکت رضوانی از سیستم تعلیق و شاسی یک خودروی سبک‌وزن بریتانیایی دیگر استفاده کرده است. خودرویی به نام Lotus Elise که جثه نسبتا کوچکی نیز دارد.

این خودرو توسط بدنه‌ای از جنس کربن و به‌وسیله سمیر سدیخف طراحی‌شده است. بدنه‌ای که به‌طور قابل قبولی از وزن کمی برخوردار است. وزن 975 کیلوگرمی که به این خودروی تیونینگ شده اجازه می‌دهد در عرض تنها 2.9 ثانیه به‌سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

در داخل اتاقک این خودرو نیز شاهد مبلمان لوکس با روکش‌هایی بسیار شکیل بوده و سیستم‌های پایه‌ای مانند تهویه هوا، شیشه‌های برقی و قفل مرکزی نیز در کنار Apple carplay و Android Auto Smartphone به‌کار رفته‌اند.

در بحث قیمت‌گذاری نیز این خودروی جدید از قیمت پایه 225,000 دلار شروع‌شده و با گارانتی یک‌ساله با کیلومتر بی‌نهایت برای مشتریان عرضه می‌شود. اما اگر مشتری این خودرو قصد خرید نسخه ارزان‌تر یعنی Beast را داشته باشد، در نسخه 500 اسب بخار می‌بایست 200,000 دلار و در نسخه 400 اسب بخار نیز مبلغ 95,000 دلار بپردازد. خودروهایی که علاوه بر لذت رانندگی می‌توانند طعم یک خودروی تیونینگ شده از نوع رضوانی را نیز به سرنشینان خود بچشانند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا